اخبار داغ

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی:

والدین برای ثبت نام دانش آموزان نباید سرگردان شوند

والدین برای ثبت نام دانش آموزان نباید سرگردان شوند
محمد وحیدی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان محله محور است، گفت: چناچه ظرفیت ثبت نام در محله ای بیش از ظرفیت مدرسه بود وظیفه مدرسه هدایت دانش آموز به مدارسی است که امکان ثبت نام دارند و نباید والدین برای ثبت نام دانش آموزان سرگردان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: نباید هیچ دانش آموزی از مدرسه ای که در محله و کروکی آن قرار دارد، پس زده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وحیدی افزود: تمام دانش آموزان باید در محدوده و کروکی تعریف شده همان محله ثبت نام شوند اگر چنان چه سرریز دانش آموز مشاهده می شود، باید آموزش و پرورش به سایر مدارس هدایت کند. نباید پرونده دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس به دست والدین سپرده شود تا برای ثبت نام فرزندان  دچار سرگردانی شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید 190 هزار دانش آموز در روند تحصیل حضور دارند، گفت: اگر دانش آموزان در زمان ثبت نام مدیریت نشوند، آسیب به فضای آموزشی خواهد رسید.

,

این نماینده مجلس یکی از اتفاقات بزرگ امسال در خراسان شمالی، سفر رئیس جمهور به استان و توجه ویژه به مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

,

وی ادامه داد: در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی، توجه به ساخت و تجهیز مدارس، حذف مدارس کانکسی و غیراستاندارد مصوب شد و علاوه بر این تقویت مدارس با حذف مدارس دو نوبته در دستور کار قرار گرفت.

,

وحیدی با بیان اینکه تقویت هنرستان ها باید مدنظر باشد، گفت: به دلیل اینکه استقبال بالا از مدارس نظری در آینده کشور، قطعا تاثیر منفی خواهد داشت بنابراین باید رشته های فنی و مهارتی تقویت شود و دانش آموزان به این سمت سوق داده شوند.

,

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش حضور بیش از 50 درصدی دانش آموزان در رشته های مهارتی برنامه ریزی شده است. علاوه بر این باید تقویت، تجهیز، تخصیص اعتبارات ویژه و نظارت بر هنرستان ها نیز مهم قلمداد شود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جلوه های مختلفی از فعالیت معلمان در نقاط دورافتاده و مرزی استان وجود دارد که صداوسیما معمولا از این موضوع غافل بوده و کمتر به تصویر کشیده شده است.

وحیدی تصریح کرد: در دوران کرونا و تعطیلی مدارس بر همگان ثابت شد که مدرسه تنها محل نگهداری دانش آموز نیست و تعلیم و تربیت کار سختی است.

,
,
,

وی مطرح کرد: هرچند نهضت مدرسه سازی، تجهیز مدارس، جدی گرفتن تقویت فضای اردوگاهی و تربیتی و احداث سالن های ورزشی یک اولویت است، اما اگر کیفیت آموزش طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقا پیدا نکند، در حوزه  تحصیل، تذهیب و ورزش قطعا بخشی از سند تحول بنیادین روی زمین خواهد ماند.

,

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد تجمعات بازنشستگان به دلیل بدهی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این مطالبات به حق است و در سطح ملی پیگیری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه