اخبار داغ

نرخ معاملات مسکن در دفاتر مشاورین املاک بوشهر کاهش یافت

نرخ معاملات مسکن در دفاتر مشاورین املاک بوشهر کاهش یافت
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: در بنگاه های املاک نرخ کمیسیون فروش ملک از شهریورماه سال جاری از 0.50 (نیم) درصد به 0.25 درصد (بیست و پنج صدم) برای هر کدام از طرفین معامله کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس مهدی صفوی مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر  درسومین جلسه  کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان اظهار داشت: به استناد ماده 51 قانون نظام صنفی و تصویب نامه شماره 71553 مورخ  هیات وزیران و نامه شماره 112444/60 در دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها ؛ نرخ کمیسیون فروش املاک از شهریورماه سال جاری از 0.50 (نیم) درصد به   0.25 درصد (بیست و پنج صدم) برای هر کدام از طرفین معامله کاهش یافت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

صفویدر ادامه بیان داشت: در واحدهای صنفی مشاورین املاک  از طرفین معامله به اضافه نرخ محاسبه شده مذکور ؛ 9 درصد نیز تحت عنوان مالیات ارزش افزوده دریافت خواهد شد.  

,

 این مقام مسئول با اشاره به اهمیت موضوع گفت:  جهت محاسبه حق کمیسیون رهن و اجاره به گونه ای عمل می گردد که ابتدا مبلغ رهن به اجاره تبدیل و سپس 25 صدم درصد کل مبلغ بدست آمده از طرفین دریافت می گردد.

,

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، اقدامات متعددی نظیر بازرسی و نظارت براصناف، گشت مشترک بازرسی با حضوردستگاههای اجرایی، ایجاد مرکز پاسخگویی 124 و غیره بصورت برنامه ریزی شده در حال انجام بوده که امیدواریم در جلوگیری از تخلفات اقتصادی راه گشا باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه