اخبار داغ

حماسه به وقت اربعین/ اینجا به عشق حسین(ع) قدم برمی‌دارند

حماسه به وقت اربعین/ اینجا به عشق حسین(ع) قدم برمی‌دارند
حدیث سفر عشق در کلام نمی‌گنجد. هرچقدر هم مسافر این مسیر از لذت و رسیدن به معشوق بگوید تا زمانی که خودت قدم در این راه نگذاری شیرینی آن را متوجه نمی‌شوی چون ماهیت پیاده روی اربعین متفاوت از همه سفرهای دنیاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عاشقان حسینی و همه آنهایی که پیاده‌روی اربعین را یکی از شیرین‌ترین رویدادها و ماندگارترین خاطرات عمر خود می‌دانند، پس از ۲ سال تحمل محدودیت‌های ناشی از کرونا و برگزاری محدود پیاده‌روی اربعین، امسال باری دیگر این امکان برای تشنگان پیاده‌روی زیارت اربعین و عاشقان حسینی فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

حالا این روزها جهان شاهد سیل عاشقانی است که با پای پیاده عازم دیار عشق کربلا می شوند. آری چندسالی می شود که رسم پیاده‌روی اربعین با حضور عاشقان بی شمار امام حسین (ع) احیا شده و افراد زیادی فارغ از ملیت، رنگ، نژاد و عقیده سیاسی حتی در دین و مذهب در این تجمع پرشور هرسال حاضر می شوند.

,

امام خمینی(ره) معتقد بودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است که تجلی این جمله را امروز می توان در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد. راهپیمایی اربعین مانور و همایش قدرت اسلام و مکتب تشیع است. ملتی که مکتب عاشورا دارد، هرگز زیر بار ذلت، استبداد و سلطه بیگانگان نمی رود.

,

حضرت آیت‌الله عظمی  خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند: حادثه ی الهی است، این یک پدیده ی الهی است؛ این نشان دهنده ی این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا؛ اللهُمَّ ارزُقنی حُبَّک وَ حُبَّ مَن یحِبُّک وَ حُبَّ کلّ عَمَلٍ یوصِلُنی الی قُربِک؛این حبّ و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛ میداند، میفهمد و این جاذبه او را میکشد، این مغناطیس او را میکشد. خب، بنابراین کار، کار بزرگی است؛ پدیده، پدیده ی عظیمی است.

,

منابع خبری در عراق گزارش داده‌اند تاکنون و حدود یک هفته مانده به اربعین حسینی‌(ع)، حدود ۲۰ میلیون زائر در ایام اربعین از سراسر جهان وارد استان کربلا شده‌اند. جاذبه حسینی قلب مردم را برای پیاده روی در مسیر اربعین به تپش انداخته است تا در مکتب و مدرسه حسینی، درس حق طلبی و ایثار بیاموزند. کسی نیست در این روزها که دلش برای طریق الحسین (ع) نتپد. عده‌ای یا زائرند یا دلشان را همراه زائران روانه کربلا کردند تا در این مسیر عاشقی با آنها هم قدم شوند.

,

 

,

به نیابت از شهدا

, به نیابت از شهدا, به نیابت از شهدا,

نصیریان، پزشک داروساز جوانی که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به کار است، سال‌ها آرزوی سفر اربعین در سینه دارد و در گفتگو با خبرنگار خاورستان می‌گوید: من امسال به نیابت از شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم عازم کربلا شدم و امیدوارم همه بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند و اگر کسی توفیق حضور در این مراسم را نداشت ان شاء الله سال بعد بتواند، در این مراسم شرکت کند.

, خاورستان, خاورستان,

عشق و شور حسینی را از قطرات اشکی که گوشه چشمانش را تر کرده می‌توان حس کرد، میرزایی پیرمرد سید بیرجندی که تا اسم امام حسین (ع) می‌آید بغضش می‌ترکد و اشک از چشمانش جاری می‌شود، ادامه می‌دهد: رفتن به پیاده روی اربعین دست ما نیست، عشق امام حسین (ع) است که باعث می‌شود دست از کار و زندگی بکشیم و توی این سن پا در مسیر کربلا بگذاریم.

,

جوانان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) فارغ از مذهب و وابستگی سیاسی با راه‌اندازی هشتگ‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و تجربه‌های خود از این راهپیمایی را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند که از میان این هشتگ‌ها می توان به #فی_طریق_کربلا و #حب_الحسین_ یجمعنا اشاره کرد.

,

حضور چند میلیونی انسان های خداباور دلداده راه حسین(ع) دلیلی آشکار بر همچنان تابندگی نور حق از قرآن و عترت و زنده بودن قیام سالار شهیدان و در حرکت بودن کشتی نجات حسین(ع) است.

,

 

,

افزایش سه برابری زائران اربعین از خراسان جنوبی

, افزایش سه برابری زائران اربعین از خراسان جنوبی, افزایش سه برابری زائران اربعین از خراسان جنوبی,

آمارهای ثبت نام شده در سامانه سماح نیز نشان می دهد که تعداد متقاضیان سفر اربعین از خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و این نشان از ارادت مردمان خاوران به اهل بیت (ع) دارد. بر اساس اعلام مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی حدود ۴۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام مقدماتی را برای اعزام به اربعین انجام داده که ثبت نام بیش از ۳۴ هزار نفر قطعی شده است.

,

ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اینکه تاکنون قریب هفت هزار و ۵۰۰ هزار نفر از زائران خراسان جنوبی به کشور برگشته‌اند، بیان کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران سید الشهدا (ع) به طور کامل اندیشیده شده است.

,

اکنون تمامی مرز‌های زمینی و هوایی عراق به روی زائران باز است. اما زائران خراسان جنوبی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر برای رسیدن به مرز عراق را اغلب به شکل زمینی طی می‌کنند تا به خیل جمعیتی پیاده روی اربعین بپیوندند.

,

 

,

خدمت رسانی ۳۵ موکب استان به زائران اربعین

, خدمت رسانی ۳۵ موکب استان به زائران اربعین, خدمت رسانی ۳۵ موکب استان به زائران اربعین,

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی هم از استقرار و خدمات رسانی ۳۵ موکب استان به زائران اربعین خبر داد. به گفته وی سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین واقع شده و هم اکنون خدمت رسانی مواکب استان به زائران اربعین حسینی در حال انجام است.

,

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مواکب استان در عراق مستقر شده اند و تا دو روز بعد از اربعین خدماتشان ادامه خواهد داشت، افزود: با وجود مشکلاتی از جمله کمبود آب و گرمای هوا ما تمام تلاشمان این است که آنچه که زائران نیاز دارند در حد توان آماده کنیم.

,

 

,

اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس از خراسان جنوبی به مرز مهران

, اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس از خراسان جنوبی به مرز مهران, اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس از خراسان جنوبی به مرز مهران,

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم با توجه به آغاز بازگشت زائران از کشور عراق گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس از دو روز گذشته به سمت مرز اعزام شدند تا کار بازگشت زائران اربعین حسینی را انجام دهند.

,

اسدالله جلال زاده در ادامه افزود: همچنین از ابتدای اجرای طرح زائران اربعین حسینی تاکنون ۱۷۰ دستگاه اتوبوس از استان ۶ هزار ۳۷۵ نفر زائر را به مرز انتقال داده‌اند.

,

 

,

اجتماع جاماندگان حسینی

, اجتماع جاماندگان حسینی, اجتماع جاماندگان حسینی,

جدای از زائران کربلا، برای جاماندگان سفر اربعین نیز در خراسان جنوبی برنامه ریزی لازم صورت گرفته و تبلیغات اسلامی در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است. حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم جاماندگان اربعین همزمان با روز اربعین حسینی در ۱۳ نقطه از استان برگزار خواهد شد.

,

وی در ادامه افزود: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در مرکز استان نیز در روز اربعین ساعت ۹ صبح از میدان آزادی آغاز می شود و در آستان شهدای باقریه به پایان می‌رسد. حضور برای عموم در این مراسم آزاد است و تعدادی از هیئت‌ها نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

,

 

,

نکته پایانی

, نکته پایانی, نکته پایانی,

اربعین امام حسین(ع) چشمه جوشان خون اباعبدالله الحسین(ع) را بر مزرع دل‌ها رهنمون شدن است؛ انقلاب و نهضت حسینی را به سر منزل مقصود رسانیدن است؛ چرا که اربعین سالروز ابلاغ پیامی است که حسین(ع) جان بزرگ خویش را بر سر آن نهاد.

,

اکنون پس از چهارده قرن به یادبود مظلومیت سیدالشهدا، فرزندان و یارانش، میلیون‌ها زایر پای پیاده خود را به کربلا میرسانند تا مظلومیت حسین و حقانیت پیام جاودانه پیروزی حق بر باطل را فریاد کنند. حضور میلیون ها زایر عاشق حسین فقط از کشورمان و برخی کشورهای پیرامون که راه کربلا را در گذار از مرزهای کشورمان برگزیده‌اند، گویی فریادگر ندای حق‌طلبی حسین(ع) هستند تا روزی که انتقام خون به ناحق ریخته شده حسین گرفته شود، در رهپویی راه فیروزمندی که قافلة‌سالار آن، آخرین ذخیره دودمان امامت حضرت صاحب(عج) باشد. مگر نه این است، که ما یکی از برنامه امام زمان‌مان را انتقام خون به ناحق ریخته شده حسین(ع) می دانیم و باور داریم که او خواهد آمد و انتقام خون شهیدان تاریخ و به ویژه سید و سالار شهیدان را خواهد گرفت؟ آین الطالبُ بِدمِ المقتول بکربلا…

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه