اخبار داغ

فرماندار گرگان:

خیابان اربعین تجلی «سفینه‌النجاه» زائران حسینی است/ موکب‌داران حامل پیام فرهنگی اثرگذار باشند

خیابان اربعین تجلی «سفینه‌النجاه» زائران حسینی است/ موکب‌داران حامل پیام فرهنگی اثرگذار باشند
فرماندار گرگان فضاسازی خیابان اربعین را تجلی‌بخش کوچکی از «سفینه النجاه» دانست و گفت: تلاش موکب‌داران این است که فضای معنوی درس‌آموز و امیدبخشی برای زائران جامانده از پیاده‌روی اربعین فراهم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی پایین محلی در حاشیه بازدید از موکب‌های جاماندگان اربعین در گفت‌وگو با گلستان ما در خصوص فلسفه نامگذاری خیابان شهید رجایی گرگان به نام اربعین اظهار کرد: سلام بر امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد، این امام همام کشتی نجات هستند و هر کسی متوسل به سیدالشهدا(ع) شود قطعا دست خالی برنمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در عالمِ بشریت، یک استثناء است، افزود: این استثناء باعث شده تا مردم از همه چیزشان بگذرند و به سمت سفینه النجاه حرکت کنند.

,

پایین‌محلی؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی را برگرفته از حماسه حسینی برشمرد و تصریح کرد: ما درس‌های ایثار، ازخودگذشتگی، شهادت، وفاداری را در مکتب حسینی آموختیم، تمام دنیا مخصوصا جوامع شیعی، غیرشیعی و حتی غیرمسلمان برای این ایام ارزش و احترام خاصی قائل هستند.

,

وی افزود: خیابانی که در گرگان به نام «اربعین» مزین شده در حقیقت تجلی «سفینه‌النجاه» زائران حسینی است ، کسانی که در زمان حیات و ممات‌شان برای امام حسین(ع) اشک ریختند و عزاداری کردند این فضا می‌تواند دری از درهای بهشت را به رویشان بگشاید.

,

فرماندار گرگان فضاسازی خیابان اربعین با برپایی مواکب جاماندگان حسینی را یک حرکت مثبت و اثرگذار دانست و گفت: تمام تلاش موکب‌داران این است که فضای معنوی درس‌آموز و امیدبخشی برای زائرانی که به هر دلیل از سفر پیاده روی اربعین جاماندند را فراهم کنند.

,

پایین محلی با بیان اینکه کار موکب‌داران بسیار بزرگ و قابل تحسین است، ابراز کرد: مهمترین خدماتی که در مواکب انجام می شود در بخش‌های فرهنگی است، ابعاد نهضت حسینی بر همین پایه استوار بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه امر به معروف، نهی از منکر و احیای دین رسول‌الله(ص) سه هدف مهم قیام حسینی بوده است، گفت: پیام این موکب‌های اربعین نیز باید فرهنگی باشد، زیربنای انقلاب اسلامی هم بر فرهنگ بنیان نهاده شده است، برای پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک گلوله هم شلیک نشد.

,

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه قلوب مردم با وجود همه مشکات اقتصادی به تسخیر امام حسین(ع) است، ابراز کرد: سال گذشته 12 میلیارد تومان برای برپایی این مواکب کمک مردمی شد امسال با توجه به گرانی و مشکلات اقتصادی اما پیش بینی این است بیش از دو برابر سال گذشته منابع مردمی در این مسیر هزینه شود.

,

پایین محلی گفت: پیام و خروجی فرهنگی اثرگذار باید از مواکب حسینی صادر شود این است که یک فرق با قبل و حین و حتی بعد از برپایی مواکب به وجود آید و یک گام به خدا نزدیکتر شویم.

,

وی بیان کرد: هزینه هایی که در برپایی این مواکب صورت میگیرد برای این است که رابطه بین مردم با خدا، دین، معنویت و ارزش‌های اسلامی تقویت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه