اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی:

هیچ شاعری به اندازه شهریار در دوره خود شناخته شده نبود

هیچ شاعری به اندازه شهریار در دوره خود شناخته شده نبود
ناظمی گفت: تمام بزرگان شعر و ادب به این موضوع اشاره دارند که هیچ شاعری حتی حافظ به اندازه شهریار در دوره خودش شناخته شده نبود و مردم با شعرهایش عجین نبودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سیدقاسم ناظمی در نشست خبری هفته شعر و ادب فارسی اظهار داشت: امروز در بین شهرهای دنیا رقابتی برای شناساندن ویژگی‌های خاص خود وجود دارد و ما با فرهنگ می‌توانیم ویژگی خود را به دنیا نشان دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: برای گردشگران خارجی برج‌ها و پاساژهای ما جذاب نیست بلکه به سراغ بازار تبریز و بناهای تاریخی و فرهنگ می‌روند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت تبریز و آذربایجان با نام نهادن سالروز وفادت شهریار به روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: تلاش می‌کنیم به مانند سال گذشته در استان این روز را باشکوه برگزار کنیم. ۷۰ برنامه برای این هفته در نظر داریم که به دلیل همزمانی با اربعین از فردا آغاز و برنامه اصلی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

,

وی ادامه داد: چندین نشست علمی، گلباران مزار استاد شهریار، برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و اسناد در این هفته برگزار خواهد شد.

,

ناظمی در خصوص برنامه اصلی روز شعر و ادب فارسی گفت: روز دوشنبه برنامه‌ای متشکل از برنامه‌های علمی و رسمی در دانشگاه تبریز برگزار و کتابی از شعرهای استاد شهریار به زبان انگلیسی هم رونمایی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: از برخی شاعران و بزرگان ادب هم دعوت شده اما به دلیل همزمانی با اربعین حسینی نتوانسته‌ایم بلیط برای ایاب‌وذهاب فراهم کنیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در پاسخ به سوالی در خصوص کارهای فرهنگی برای تربیت شاعران نظیری شهریار توضیح داد: همه ما می‌دانیم که چند نسل باید بگذرد تا کسی چون شهریار به عرصه بیاید و دولت با بخشنامه و کلاس نمی‌تواند شاعر تربیت کند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص قرارداد فرهنگ و ارشاد با یک مجموعه خاص برای چاپ نشریه هفته شعر و ادب فارسی ابراز داشت: انجمن ادبی فارسی سال گذشته متولی برگزاری روز شعر و ادب فارسی بود و ما با هیچ مجموعه و بنیادی برای این کار قرارداد نبسته‌ایم.

,

ناظمی در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه برخی برای انتخاب سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان یک ترک زبان برای روز شعر و ادب فارسی عنوان کرد: اگر من بخواهم از شهریار تعریف کنم برخی آن را به حساب همشهری‌گری بگذارند اما تمام بزرگان شعر و ادب به این موضوع اشاره دارند که هیچ شاعری حتی حافظ به اندازه شهریار در دوره خودش شناخته شده نبود و مردم با شعرهایش عجین نبودند.

,

وی با بیان اینکه میزبان هیئتی از ژاپن هستیم، گفت: این میزبانی برای هماهنگی یک رویداد بزرگ در سال آینده است که اگر این برگزار شود یک اتفاق بزرگ برای فرهنگ و هنر استان خواهد بود.

,

در ادامه حسین گلی در خصوص حضور مهمانان خارجی در این برنامه گفت: تلاش می‌کنیم تا اگر ایاب و ذهاب حل شود مهمانانی از ترکیه، اندونزی، افغانستان و جمهوری آذربایجان داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه برای فضاسازی در شهر آماده هستیم،گفت: ما با مجموعه‌های فرهنگی در این خصوص رایزنی کردیم و شهرداری هم برای برگزاری برنامه در فرهنگسراها اعلام آمادگی کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه