اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد:

«جهاد تبیین»، راهکار مقابله با شبهه‌افکنی‌ها در موضوع اربعین

«جهاد تبیین»، راهکار مقابله با شبهه‌افکنی‌ها در موضوع اربعین
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پذیرایی عالی عراقی‌ها از زائران حسینی و موکب‌های ایرانی باید با جهاد تبیین به عموم مردم معرفی شود.
[

حجت‌الاسلام محمد سعیدی آریا، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی و تبلیغات منفی منافقین و معاندین علیه این اجتماع بزرگ مذهبی، اظهار کرد: به موضوع اربعین حسینی از چند جهت نگریسته می‌شود، نخست اینکه تمرین و همایشی برای ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است، ببینید حُبّ و پیروی از یک امام چگونه می‌تواند انسان‌ها را بدون ملیت، قومیت، رنگ پوست، فقیر و غنی دور هم جمع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه طریق‌الحسین(ع) موجب تقویت اتحاد مسلمانان شده است، بیان کرد: از سویی وقتی شدت دشمنی منافقین، معاندین و دشمنان بیشتر می‌شود (کسانی که میانه‌ای با حضرات معصومین علیهم‌السلام ندارند) نشان‌دهنده آن است که ضربه شدیدی از ناحیه اجتماعات مذهبی و اربعینی دریافت کرده‌اند.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: هدف دشمنان و معاندین سرنگون کردن دین و زیرپا گذاشتن ارزش‌های دینی است، چرا که در اربعین حسینی بسیاری از مولفه‌ها مخالف هدفشان اتفاق می‌افتاد، بنابراین طبیعی است که با ما بجنگند.
,
 
,
سعیدی آریا در بخش دیگری از گفت‌وگو با «تهران‌نیوز» با برشمردن وظایف شیعیان و مسلمانان در قبال تبلیغات منفی دشمنان و معاندین، متذکر شد: در وهله اول «تبیین» مهم‌ترین وظیفه ما است و همانگونه که امام خامنه‌ای از جهاد تبیین نام بردند، باید این عنوان عمومی را در تمامی شئونات اسلامی سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: هر فردی در قبال «جهاد تبیین» وظایفی بر عهده دارد و از این‌رو پذیرایی عالی عراقی‌ها از زائران حسینی و موکب‌های ایرانی باید با جهاد تبیین به عموم مردم معرفی شوند.
,
 
,
خدمت ملل و فرهنگ‌های مختلف به زائران اربعین زیباست
, خدمت ملل و فرهنگ‌های مختلف به زائران اربعین زیباست, خدمت ملل و فرهنگ‌های مختلف به زائران اربعین زیباست,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آنچه که در اربعین حسینی اتفاق می‌افتد خدمت ملل و فرهنگ‌های مختلف به شیعیان و زائران اربعین است و این زیبا است و در نتیجه مرزبندی اربعین حسینی خود آب به آسیب دشمن ریختن است.
,
 
,
سعیدی آریا افزود: موکب‌هایی که به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند مخصوص ادیان و ملل مختلف هستند و موکب‌های عراقی و ایرانی نیز در کنار سایر ادیان به زائران خدمت می‌کنند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه تبلیغات منفی دشمنان برای اختلاف بین ایرانی و عراقی راه به جایی نخواهد برد، افزود: نیت دشمنان برای ایجاد شبهات و ایجاد اختلاف بین مسلمانان قطعاً خباثت‌آلود است و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هدف اصلی معاندین به شمار می‌رود.
,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه توضیح داد: قومیت، ملیت و کشور در اربعین حسینی مهم نیست، مهم اتحاد و همبستگی است و شیعه و سنی ندارد و این نشان‌دهنده حُبّ مسلمانان به امام حسین علیه‌السلام است.
,
 
,
سعیدی آریا تشریح کرد: روایت داریم که در آخرالزمان عده‌ای از اصحاب حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف هدایت می‌شوند، گویی از آتش‌پرستان بودند، بنابراین امام حسین علیه‌السلام چراغی است که خاموش‌شدنی نیست.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت نه تنها برای شیعیان، بلکه برای عالم بشریت است و امروز به لطف خداوند متعال و حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف این چراغ هدایت فروزان مانده و بشریت را دور خود جمع می‌کند.
,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پروانه‌هایی که دور چراغ هدایت جمع می‌شوند برای دشمنان نامناسب است، روایتی از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که وقتی ایشان به معراج رفتند، خداوند متعال صفات پَست اهل دنیا را برشمرد.
,
 
,
سعیدی آریا عنوان کرد: خداوند متعال فرمود: «و یذکرون مساوی الناس و یخفون حسناتهم.» بنابراین صفات اهل دنیا آن است که بدی‌ها را ذکر و پخش و خوبی‌ها را مخفی می‌کنند، بنابراین باید مراقب باشیم شامل افراد اهل دنیا نباشیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه