اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی دستور داد؛

سند صنعت اسب استان تدوین شود/ تامین و جانمایی زمین برای احداث پیست اسب دوانی

سند صنعت اسب استان تدوین شود/ تامین و جانمایی زمین برای احداث پیست اسب دوانی
حسین نژاد گفت: سند صنعت اسب استان به منظور تدوین چشم انداز اقدامات اجرایی کوتاه، میان و بلند مدت برای رونق بخشی به پرورش اسب اصیل ترکمن و تجاری سازی آن در استان تهیه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: توقع این بوده است که در گذشته، در استان بسیاری از زیرساخت های مرتبط با صنعت اسب آماده سازی می شدند تا در حال حاضر بر رفع دیگر مشکلات این صنعت در استان ورود می کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

حسین نژاد افزود: این در حالی است که در استان پرورش دهنده اسب اصیل ترکمن، هنوز زیرساخت های اصلی مرتبط با این صنعت آماده سازی نشده است.

,

وی تاکید کرد: حال باید در این زمان، شرایط لازم را برای حرکت به سوی صنعتی شدن ظرفیت اسب را فراهم کنیم تا به تراز کشوری برسیم.

,

 وی در ادامه با تصریح بر این‌مطلب که در حال حاضر پرورش دهندگان اسب استان علاوه بر اینکه با مشکلات فقدان زیرساخت های مرتبط با این صنعت دست و پنجه نرم می کنند، عنوان کرد: افزون بر این، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که پرورش دهندگان اسب استان را گرفتار کرده است.

,

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اختصاص نیافتن سهمیه خوراک دام یارانه ای به صنعت اسب از مهمترین دغدغه های کنونی پرورش دهندگان اسب در استان است که این مسءله باید با تدوین و اراءه راهکار به وزیر جهاد کشاورزی حل و فصل شود که در این راستا، بابت آن پیگیری ها را انجام خواهیم داد.

,

وی همچنین گفت: اختصاص سرمایه در گردش به پرورش دهندگان اسب به منظور تامین خوراک و نگهداری از اسب ها از دیگر دغدغه های مهم فعالان در این زمینه است که با پیگیری ها و گفت و گو با بانک ها باید تعیین تکلیف شود.

,

حسین نژاد: همچنین اعلام کرد: آماده سازی زیرساخت های صنعت اسب در استان باید با مطالعه و اقتباس از تجربیات و عملکرد استان های پیشرو در استان نیز برنامه ریزی و اجرایی شود.

,

وی در ادامه بر لزوم تهیه سند چشم انداز گردشگری، تجاری و ورزشی صنعت اسب استان تاکید کرد و خواستار شد: تهیه این سند باید مبتنی بر تدوین برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت باشد که سند تهیه شده به کارگروه اسب استان اراءه و درباره اجرای آن تصمیم گیری شود.

,

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان تا یک ماه آینده نیز باید تامین و جانمایی زمین به منظور ساخت پیست اسب دوانی استان را انجام دهند.

,

حسین نژاد در خاتمه بیان کرد: بخش خصوصی دامپزشکی استان به منظور اراءه خدمات درمان و جراحی ویژه اسب به پای کار دعوت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه