اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

صنایع باید بخشی از معضل بیکاری هرمزگان را حل کنند

صنایع باید بخشی از معضل بیکاری هرمزگان را حل کنند
جت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با بیان این نکته که صنایع باید بخشی از معضل بیکاری هرمزگان را حل کنند، گفت: سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنایع خرد و ... می‌تواند نقش مهمی در بهبود شاخص‌های اقتصادی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در دیدار مدیرعامل شرکت آلمینیوم المهدی هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امیدارم صنعت آلمینیوم که در مقطعی دچار یک سکته شد بتواند با قدرت به راه خود ادامه دهد و ظرفیت تولید را در طول سالیان افزایش دهد.

وی، وضعیت بیکاری هرمزگان را اسف‌ناک دانست و عنوان کرد: رتبه اول فقر و فلاکت در استان هرمزگان برای هیچ شخصی قابل باور نیست و رئیس جمهور نیز در سفری که به هرمزگان داشتند، تاکید ویژه‌ای روی کاهش نرخ بیکاری استان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که صنایع باید بخشی از معضل بیکاری هرمزگان را حل کنند، ابراز کرد: سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنایع خرد و ... می‌تواند نقش مهمی در بهبود شاخص‌های اقتصادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های اقماری در هرمزگان، بیان کرد: شرکت‌های اقماری که ذیل آلومینیوم فعالیت می‌کنند اگر در خود استان مستقر باشند باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شوند و از طرفی ارزش افزوده برای استان هرمزگان نیز ایجاد می‌کند.

وی، باذکر این نکته که شرکت‌های اقماری برخی از صنایع به صورت کامل در خارج از استان مستقر هستند، عنوان کرد: استقرار شرکت‌های اقماری ذیل صنایع در استان هرمزگان نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارند و باید حضور این شرکت‌ها در استان در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر جذب نیروهای ساکن هرمزگان در آزمون‌هاس استخدامی، ابراز کرد: هر شخصی که می‌خواهد در حوزه شرکت‌های اقماری آلمینیوم می‌خواهد فعالیت کند باید در استان هرمزگان مستقر باشد؛ چراکه این امر باعث بهبود برخی از شاخص‌های اقتصادی هرمزگان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، بیان کرد: اگر استقرار صنایع در هر منطقه‌ای مزایای مختلفی نداشته باشد، تنها باعث افزایش تورم در بازار مسکن و کالا در استا می‌شود به همین جهت صنایع باید به صورت جدی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ورود کنند.

وی، عنوان کرد: به آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده‌ام که اگر مسئولیت‌ها اجتماعی صنایع به کمک استان نیاید با بودجه عمومی دولتی نمی‌توان شاخص‌های منفی هرمزگان را بهبود بخشید و فاصله موجود با استان‌های دیگر را پر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: سال گذشته استان خوزستان در بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از بخش مسئولیت‌های اجتماعی بهره‌مند شده است و استان کرمان نیز تنها در بخش ورزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تنها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده است که انتظار می‌رود صنایع مستقر در هرمزگان نیز بخشی از مشکلات استان را از طریق ایفای مسئولیت اجتماعی خود برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، با اشاره به ضعیف بودن ارتباط صنعت با دانشگاه در هرمزگان، بیان کرد: نخبگان و دانشگاهیان از عدم ارتباط صنعت با دانشگاهیان در حوزه علم و پژوهش گلایه دارند که آلمینیوم باید از جامعه نخبگانی و دانشگاهی برای حل چالش‌های خود استفاده کند؛ چراکه تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه باعث رشد یکدیگر خواهد شد.

وی، ضمن تاکید بر ارتباط دانشگاه‌های هرمزگان با دانشگاه‌های برتر کشور، عنوان کرد: باید تفاهم‌نامه‌هایی میان دانشگاه‌های هرمزگان با دانشگاه‌های برتر کشور منعقد شود تا اگر با چالشی در حوزه صنعت روبرو شد بتواند از طریق ارتباط با دانشگاه‌های برتر کشور آن را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: آلمینیوم باید یک دفتر نمایندگی در دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری راه اندازی کند چراکه تحقق این امر باعث رشد دانشگاه و صنعت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، با اشاره به مصرف بالای برق برخی از صنایع، بیان کرد: برخی از صنایع به تنهایی نزدیک به تمام شهر بندرعباس برق مصرف می‌کنند که با احداث نیروگاه اختصاصی توسط صنایع دیگر با چالش کمبود برق مواجه نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: احداث نیروگاه در کنار صنعت آلمینیوم اقدام خوبی است که امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد. ازطرفی حرکت به سمت شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب مورد نیاز، حرکت بسیار بزرگی در راستای َاستقلال صنعت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به یارانه‌های پنهان صنایع، ابراز کرد: یارانه‌ها و سهمیه‌های پنهان که به صنایع واگذار می‌شود باید در سود نهایی لحاظ شود، چراکه برخی از محصولات با قیمت بسیار پایین‌تر توسط دولت به صنایع واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده بیان کرد: صنایع باید رشته‌ها و مهارت‌های مورد نیاز خود را به مراکز فنی و حرفه‌ای ارائه دهند تا فنی و حرفه‌ای نیز اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه