اخبار داغ

معاون سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه آبخیزداری در استان ها/مصوبات ملی مقابله با فرونشست ابلاغ می شود

ضرورت تشکیل کارگروه آبخیزداری در استان ها/مصوبات ملی مقابله با فرونشست ابلاغ می شود
رسول حسام گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری در مقابله با سیلاب ها و فرونشست زمین بسیار مهم هستند، در این راستا، باید در سطح استان ها کارگروه تخصصی آبخوان داری و آبخیزداری تشکیل شود تا رویکرد اجرای این برنامه در استان ها یکپارچه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول حسام، معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: بلایای طبیعی شامل سیل، زلزله، طوفان، فرونشست و خشکسالی، اتفاقاتی هستند که همواره در کشور رخ داده اند و رخ می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

حسام گفت: درصورتیکه این واقعیت را مهم ندانیم و اقدامات پیشگیرانه را در زمینه کنترل و مدیریت بلایای طبیعی به کار نگیریم، هر ساله مجبور خواهیم بود که بیشتر منابع مالی کشور را بابت جبران خسارت های ناشی از بلایای طبیعی هزینه کنیم.

,

وی تصریح کرد: در کشور باید نگاه از اقدامات مقابله ای و بازسازی به سوی اقدامات پیشگیرانه نسبت به کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاقات بلایای طبیعی تغییر کند که همان مدیریت ریسک محسوب می شود.

,

معاون سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزان و تصمیم گیران اجرایی در زمینه کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاق بلایای طبیعی، پیوست های لازم برای اجرای پروژه ها را تعریف و ابلاغ کرده اند که حال عمل به آنها باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

,

وی همچنین گفت: برای کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاق بلایای طبیعی در کشور، ارائه آموزش های تخصصی و عمومی به نهادهای اجرایی و مردم بسیار مهم است که این رویکرد به عنوان اولویتی بسیار مهم در مدیریت ریسک می بایست در دستور کار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار گیرد.

,

حسام در ادامه اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری را از برنامه های بسیار مهم در مقابله با سیلاب ها و حتی فرونشست زمین برشمرد و گفت: بابت اجرای این طرح ها که مورد تاکید دولت است باید در سطح استان ها کارگروه تخصصی آبخوان داری و آبخیزداری تشکیل شود تا تمامی مطالعات تهیه شده توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط تجمیع شوند و رویکردی یکپارچه برای اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

,

وی اعلام کرد: سازمان مدیریت بحران کشور به طور جدی از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان ها حمایت خواهد کرد و در این راستا، دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز باید پای کار باشند.

,

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: توسعه اجرای برنامه آبیاری نوین در مزارع و باغات و اجرای طرح الگوی کشور برای مقابله با مسئله فرونشست بسیار مهم هستند که این دو برنامه می بایست هم راستای با یکدیگر عملیاتی شوند و اجرای آبیاری نوین بدون اجرای الگوی کشت هیچ کمکی بر پیشگیری از این اتفاق نخواهد کرد.

,

وی اعلام کرد: اخیرا جلسه ملی فرونشست در کشور برگزار شد که به زودی مصوبات این جلسه به استان به منظور اجرا، ابلاغ می شود.

,

حسام در خاتمه به زلزله و اهمیت مقاوم سازی منازل فرسوده به ویژه در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: تجربه حکایت از آن دارد که نسخه ملی یکدست پیچیده شده برای مقاوم سازی منازل فرسوده روستاییان کشور موثر نیست و باید برای هر منطقه نسخه مبتنی بر ویژگی همان مناطق تهیه شود تا اجرای مقاوم سازی منازل فرسوده روستایی سرعت بگیرد.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه