اخبار داغ

گزارش خبرنگار اعزامی راه دانا از پیاده روی اربعین؛

مشق عشق در مسیر اربعین/ سفیر ناگفته‌های جاماندگان به حسین(ع)

مشق عشق در مسیر اربعین/ سفیر ناگفته‌های جاماندگان به حسین(ع)
راهی کربلا که می شوی در خودت فرو می روی و به یاد ملتمسین دعایی می افتی که تو را سفیر تمام نا گفته هایشان با حسین فاطمه کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار راه آرمان از کربلای معلی، برای کربلایی شدن باید از همه چیز بگذری حتی ازخود؛ بنابراین کربلایی شدن هم شور حسینی می خواهد هم شعور حسینی، راه برای خدمت به زوار امام حسین (ع) زیاد است .هرکس در حد توانش در این مسیر قدم هایی که نشان از عشق و محبت به اباعبدالله (ع) است را برمی دارد و ره توشه آخرتش را آماده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,

به مرز شلمچه نزدیک شدیم، انبوهی از جمعیت علم به دست به یک سمت درحال حرکت بودند.

به محض خروج از گیت ها موکب های عراقی با روی خوش از زائران ایرانی پذیرایی می کردند.

موج موج عاشقان و شیفتگان حسینی با اشک شوق در حال رفتن به زیارت امام حسین (ع) هستند. زهرا هم یکی از این زائران است که امسال برای نخستین بار به کربلا مشرف شده است؛در بین الحرمین با او آشنا می شویم.

,
,
,
,
,

تو سفیر ناگفته های جاماندگان به حسین(ع) هستی

, تو سفیر ناگفته های جاماندگان به حسین(ع) هستی,
,

این زائر حسینی از حس و حالش به سفر زیارتی کربلا می گوید: راهی کربلا که می شوی در خودت فرو می روی و به یاد ملتمسین دعایی می افتی که تو را سفیر تمام نا گفته هایشان با حسین فاطمه کرده اند و می ترسی مبادا یکی شان را فراموش کنی. لحظه ای احساس می کنی تمام آن «التماس دعا» گفتن ها روی دوشت سنگینی می کند و مانده ای چطور حق مطلب را ادا می کنی.


وی افزود : وقتی چشمم به گنبد طلایی اباعبدالله الحسین (ع)  افتاد گویا همه واژه ها از ذهنم پاک شد و فقط از شوق توفیق زیارت، اشک می ریختم. زیارت امام حسین (ع)  اینقدر زیبا و معنوی است که حس می کنی آنجا به تمام آرزوهایت می رسی.

زینب دیگر زائر اولی، خدا را شاکر است که به این سفر آسمانی دعوت شده است.

,
,
,
,
,
,

نمایش انسانیت و آزادگی در مسیر کربلا

, نمایش انسانیت و آزادگی در مسیر کربلا,

وی گفت: در این سفرمعنوی درس های انسانیت و آزادگی را به وضوح دیدم . از کودک ۵ ساله ای که با اهدای برگ برگ  دستمال کاغذی به زائران، عشق و ارادتش را به امام حسین (ع) به تصویر می کشد تا پیرمرد کهنسالی که بر روی زمین نشسته و کفش های زائران حسینی را واکس می زند و این همان اخلاص در دین است.

وی بیان کرد: عشق به امام حسین (ع) پای میلیون‌ها عاشق را به کربلا کشانده، آوازه این عشق همه جا پیچیده، کافی است ماه صفر در کربلا باشی. همه از گوشه و کنار دنیا به عشق ابا عبدالله الحسین (ع) می آیند و یک صدا حسین (ع) را صدا می زنند.
آری! حرف دل همه عاشقان و دلدادگان حسینی همه یکی است، لبیک یا حسین.
 

,
,
,
,
,

سنگ‌ تمام عراقی‌ها در پذیرایی از زائران ایرانی

, سنگ‌ تمام عراقی‌ها در پذیرایی از زائران ایرانی,
,

پذیرایی عراقی ها از بصره شروع می شود. با لبخند از تو استقبال می کنند و مقصدت را می پرسند، مسجد کوفه، حرم امام علی (ع) یا راه کربلا را نشانت می دهند و اگر تشنه باشی، به جرعه ای آب مهمانت می کنند و در جواب محبتشان، تنها از تو یک یاحسین می خواهند زیرا نیک می دانند که اجر پذیرایی از زائر را خود حسین (ع) می دهد، حسینی که آرام جان است و روح و روان. تمامی این برنامه ها به صورت خودجوش و مردمی انجام می شود و مردم عراق به خوبی از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

بسیاری از مردم عراق عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند، یک سال کار کرده و پولشان را پس انداز می کنند تا بتوانند در ایام اربعین به زائران پیاده خدمت کنند و علت ساخت موکب های بسیاری که از هم اکنون در کربلا و طول مسیرهای منتهی به کربلا شاهد برپایی آن هستیم نیز از همین ارادت خالصانه سرچشمه گرفته است. اکثر مردم مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می دانند.

,
,
,

اخلاص عمل مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی

, اخلاص عمل مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی,


آیا گمان می کنید بانیان خیمه ها در طول راه، همه میلیاردر و ثروتمند هستند؟ نه! بیشتر آن ها کشاورز هستند و نخلستان دارند. خرج سالشان را به زحمت درمی آورند. حدود دو هفته از ماه صفر، بهترین خوراکی را که حتی خودشان در تمام سال به آن دسترسی نداشتند، آماده می کنند و شبانه روز وقت و هزینه صرف می کنند تا از زائران پذیرایی کنند. در پشت خیمه ها، زنان آنها شب و روز کار می کنند؛ چرا؟ چون زائر ابی عبدالله (علیه السلام) از آنجا قصد عبور دارد.


 حتی در شهر بصره، حله و ناصریه درِ خانه های بسیاری از مردم ثروتمند و فقیر به روی زائران باز بود. آن ها زندگی شان را در اختیار زائران ابی عبدالله گذاشتند. این پدیده ارزشمندی است که در دنیا انعکاس یافته است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه