اخبار داغ

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت

میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در  نمازجمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه مسئله پیاده‌روی اربعین مسئله‌ای است که از اولین سال شهادت و اولین اربعین حاکم شد، اظهار داشت: دو جریان در اربعین اول به طرف کربلا راهپیمایی کردند، یک جریان اهل بیت امام حسین علیه‌السلام بودند که پیروزمندانه به طرف کربلا قدم برداشتند، پیاده‌روی و راهپیمایی، راهپیمایی پیروزمندانه در جنگ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: جریان دوم، جریان به‌جا مانده از قیام سیدالشهدا و عقب‌مانده‌ای بود که آمدند با زیارت، جاماندگی خودشان را جبران کنند و آن جریان «جابربن عبدالله انصاری و عطیه» بود، این دو جریان از سال اول راهپیمایی را شروع کردند البته در مسئله راهپیمایی اهل بیت و آمدن ایشان به کربلا در تواریخ حرف زیاد است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با استناد به نقل‌هایی از اثبات حضور اهل بیت در کربلا در روز اربعین، تصریح کرد: شخصیت با عظمتی مثل سید بن طاووس اعلی‌الله مقامه الشریف مسئله برگشت اهل بیت در سال اول را تأیید کردند، از نظر محاسبه هم طبیعی است که در سال اول برگشتند به کربلا به خاطر این که اهل بیت در 18 یا 19 محرم از کوفه حرکت کردند به طرف شام، روز اول ماه صفر هم به اتفاق تمام مورخین و ارباب مقاتل اهل بیت وارد شام شدند، این مسیر 10، 12 روز بیشتر طول نکشید که آمدند.

,

وی گفت: اهل بیت وقتی آمدند به شام، جریانات شام و جسارت‌ها و خباثت‌های یزید تا 4، 5 روز بیشتر طول نکشید، مردم شام عوض شدند و در شب پنجم صفر که حضرت رقیه آنطور مظلومانه در خرابه جان داد، شام را عوض کرد، تمام کارهای بنی‌امیه را از بین برد و نمی‌تواند یزید اقامت اهل بیت (ع) در شام را تحمل کند. 

,

 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همین مسیر را بخواهند بدون معطلی با سرعت برگردند، در 8 تا 10 روز امکان پذیر است و قاعده آن هم این است که برگردند به کربلا، بدن‌های کشته‌های عزیزشان در کربلا را گذاشتند و آمدند، آخر چه کسی آرام می‌گیرد عزیز بی سر و پاره پاره‌اش را روی زمین بگذارد و دیگر بازنگردد؟ پس اهل بیت بازگشتند اما آمدنی با حرکت پیروزمندانه بود که شام را فتح و دشمن را رسوا کرده بودند، جنایات و کفر بنی امیه را ثابت کرده بودند، اسارتشان مبارزه و جنگ بود و در این جنگ پیروز شده بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه