اخبار داغ

امام جمعه شهرکرد:

اربعین نشان دهنده آغاز تحقق وعده وراثت صالحین در زمین است

اربعین نشان دهنده آغاز تحقق وعده وراثت صالحین در زمین است
حجت الاسلام محمدعلی نکونام گفت: اربعین نشان دهنده آغاز تحقق وعده وراثت صالحین در زمین است و کتمان این مانور سی میلیونی توسط دشمن، ناشی از وحشت آنها از شکل‌گیری این رویداد عظیم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین خبر, حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه های اول نماز جمعه شهرکرد بعد از حمد و ثنای خداوند و صلوات بر حضرت محمد(ص) و اهل‌بیت مکرم ایشان، و توصیه به تقوای الهی، در تفسیر آیه 31 سوره ابراهیم خطاب خداوند متعال جمعی از انسانها با عنوان «بندگان» را نشان دهنده لطافت او نسبت به آنها دانست و جدی گرفتن دو موضوع ارتباط با خداوند از طریق نماز و ارتباط با خلق خداوند از طریق انفاق نعمتهای او را باعث رضایت خداوند از انسان دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین خبر,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه دوم نماز، در تفسیر آیه 35 و 36 سوره مبارکه اسراء، نمازگزاران را به تراز محور عمل کردن در همه امور و بخصوص فضای مجازی سفارش کرد.

,

 

,

نکونام با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، پدیدار شدن ظرفیتهای بزرگ اربعین را نشان دهنده آغاز تحقق وعده الهی در وراثت صالحین در زمین دانست و کتمان این مانور 30 میلیونی توسط دشمن را ناشی وحشت آنها از شکل‌گیری این رویداد عظیم دانست.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اربعین باعث بیدار شدن فطرتهای توحیدی شده است، این اتفاق را نشان‌دهنده وحدت و الفت روزافزون بین ملت‌ها و مخصوصاً دو ملت ایران و عراق دانست و از مردم عراق به خاطر پذیرایی صمیمانه آنها تشکر کرد.

,

 

,

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته دفاع مقدس، این هشت سال را باوجود تحمیل انواع خسارتهای جانی و مالی، باعث ایجاد یک دوره بالندگی و ثبت افتخارات دانست و الگوگیری دولت‌ها از این دوران را خواستار شد. وی همچنین ترس فزاینده صهیونیستها از نابودی را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد.

,

 

,

حجت الاسلام نکونام در پایان توفیق عمل به وظایف و احکام نورانی اسلام و برافراشته تر شدن پرچم اسلام را از خداوند متعال خواستار شد.

,

 

,

جبهه مبارزه با طاغوت و نظام های شیطانی اساس مکتب عاشورا است

, جبهه مبارزه با طاغوت و نظام های شیطانی اساس مکتب عاشورا است,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت و خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به پیاره روی اربعین حسینی گفت: این پیاده‌روی بزرگ اربعین، یک حرکت خودجوش مردمی است و مردم به عشق امام حسین(ع) و یارانش قدم در این راه می‌گذارند گفت: پیاده‌روی اربعین تجلی و نماد وحدت و اتحاد مسلمانان شیعه و سنی است و باید همواره در تاریخ آن را زنده نگه داشت.

, .,

 

,

وی افزود: اربعین حسینی طوفانی از جنس معرفت، عشق و همدلی جهانی در جهان به پا کرده و سبب از بین رفتن همه دسیسه‌های دشمنان می‌شود.

, .,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن بیان این موضوع که واقعه کربلا پیام‌های مختلفی برای بشریت دارد، ادامه داد: نخستین پیام عاشورا، مبارزه با طاغوت زمان است و مبارزه با طاغوت نخستین درسی که امام حسین(ع) به‌ ما داد.

, .,

 

,

وی با اشاره به نظام شیطانی آمریکا و حاکمیت آنها اظهار کرد: حاکمیت طاغوت و نظام های شیطانی بر یک جامعه مانع رشد و تعالی آن جامعه می‌شود و کسانی که جبهه‌ی مبارزه آنها با طاغوت و نظام های شیطانی است در مسیر تحقق راهبرد عاشورا حرکت می کنند.

, .,

 

,

بهرامی با اشاره به کلنگ‌زنی گاز رسانی به روستای بهشت آباد، ضمن تشکر از مسئولین مربوطه از مسئولین خواست برای تکمیل هر چه سریعتر این پروژه تلاش کنند.

, .,

 

,

امام جمعه شهر اردل در پایان با اشاره به واگذاری زمین درمانگاه تامین اجتماعی شهر اردل، از مسئولین استانی و شهرستانی توقع تسریع در اجرای این طرح را خواستار شد.

, .,

 

,

اربعین به عنوان یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است

, اربعین به عنوان یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: اربعین به عنوان یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی، بهترین فرصت برای شناساندن امام زمان (ع) به مردم دنیاست.  وی افزود: باید دقت شود در عین جهانی بودن و فرا ملتی بودن این آئین در متن و فرامتن، ساختار مراسم اربعین، عراقی است و با میزبانی عراقیها متجلی میشود و مطلقاً نباید ایرانی زده شود.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: اربعین بهترین بستر برای گسترش دیپلماسی عمومی است و رسانه ها در گفتمان‌شناسی عمومی پیوندهای هویتی و عاطفی مردم ایران و عراق و ادبیات سازی حول گزاره «ایران و العراق لا یمکن الفراق»؛ (به ویژه امسال که اتفاقات سیاسی عراق این پیوندها را هدف قرار داده است)، نقش ویژه ای دارند.

, .,

 

,

امام‌جمعه فارسان گفت: واقعاً مردم عراق مردمی بزرگوار و کریم و سخاوتمندند و این را بدانند که ما اگر اصرار داریم آنجا بیاییم به این خاطر است که می‌خواهیم این تجربه شما را ما هم داشته باشیم.

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مذاکرات اشاره داشت و گفت: درباره مذاکرات باید گفت بازی پلیس خوب و پلیس بد نوزدهم شهریورماه، سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ در بیانیهای مشترک و با ادبیاتی غیر دیپلماتیک، نسبت به شرایط حاکم بر مذاکرات رفع تحریمها اعلام موضع کرده و همچون گذشته ایران را عامل عدم توافق عنوان کردند.

, .,

 

,

وی افزود: در حال حاضر اروپاییها با یک بیانیه نسبتاً تند سعی در مقصرسازی ایران کرده‌اند، درحالی‌که آمریکاییها ضمن تحریم چند شخص و شرکت دیگر از هرگونه اظهارنظر تهدیدآمیز خودداری میکنند و احتمالاً اندکی بعد سخن از تداوم گفتگو و مذاکره خواهند گفت تا راه به طور کلی بسته نشود.

, .,

 

,

وی گفت: آژانس هسته‌ای نیز در اجلاس اخیرش ضمن تأکید بر همراهی ایران خواستار التزام ایران به تعهدات خود خواهد شد. این همان بازی نخ‌نما و همیشگی و سیاست موسوم به چماق و هویج و یا تهدید و تطمیع است، لکن غرب باید حسگرهای تحلیلی خود را تعمیر و بازسازی کند. مذاکره برای رفع تحریم اگرچه برای ایران مهم است اما اولویت ایران، خنثی‌سازی تحریم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. در شرایط کنونی هم آمریکا و هم اروپای رو به بحران زمستان! بیش از هر زمان به گاز ایران نیاز دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه