اخبار داغ

عظمت اربعین خاری در چشم BBC؛

تیرخلاص ملت عاشورایی به توطئه رسانه انگلیسی/ اربعین حسینی جلوه‌ای از مردمی سازی فرهنگ ایثار

تیرخلاص ملت عاشورایی به توطئه رسانه انگلیسی/ اربعین حسینی جلوه‌ای از مردمی سازی فرهنگ ایثار
ملت عاشورایی حسینی با حضور گسترده خود در راهپیمایی اربعین در کربلای معلی و شهرهای مختلف ایران تیرخلاص به توطئه رسانه انگلیسی زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛  وقتی نسیم حسینی با رسیدن موسم ماه محرم وزیدن گرفت عده‌ای خود را برای رسیدن به بارگاه خورشید حقانیت آماده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

زمین جلوگاه زیبایی‌های محرم است؛ آنجا که می‌خواستند در سیاهه‌های ظلمت خورشید حقانت را تکه تکه کنند اما تاریکی تاب نیاورد و خورشید دیگری از ۱۰ محرم بر زمین طلوع کرد.

,

هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال از این واقعه نور ایثار حسینی خاموش نشده است؛ باید در برابر دایرت المعارف ایثار بنویسند حسین(ع) چرا که دیگر تعاریف برای ایثارگری معنایی ندارد.

,

به واسطه این ایثارگری بزرگترین گردهمایی جهان هرساله شکل می‌گیرد و خاری در چشم دشمنان اسلام شده است و به این دلیل بزرگداشت اربعین حسینی حتی خارج از مسیر نجف تا کربلا در قالب موکب جاماندگان حسینی و یا پیاده‌روی اربعین بین شهرهای مقدسه به واسطه عشق به حسین(ع) جریان دارد.

,

 

,

, ,

حسین کریمی‌اول، هئیت امنای آستان مقدس یحیی بن زید(ع) در این خصوص می‌گوید: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی برای اینکه شرایطی را فراهم کنیم که دلدادگان حسینی که در این ایام نتوانستد در راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلای معلی حضور پیدا کنند به عنوان جاماندگان دلدادگی خود را به اباعبدالله الحسین(ع)  در شهرها و اماکن مقدس نشان دهند.

,

کریمی‌ اول گفت: در گنبد کاووس آستان مقدس یحیی بن زید(ع)  به عنوان مرکزی برای دلدادگان حسینی پذیرای جاماندگان حسینی اربعین است.

,

وی افزود: آمادگی لازم را در این زمینه ایجاد کردیم و فضای حضور در آستان یحیی بن زید(ع) از سویخادمان و هییت امنا با همکاری سازمان ها و نهادها که در این عرصه تلاش می کنند؛ فراهم شده است.

,

هیئت امنای آستان مقدس یحیی بن زید(ع) افزود: از طریق مساجد و مواکب آمادگی پذیرایی از دلدادگان حسینی هستیم؛ چند سالی است که راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شرق استان به ویژه شهرستان مینودشت شروع شده و عشاق حسینی ازاین مسیرها به سمت آستان یحیی بن زید(ع) مشرف می‌شوند.

,

کریمی‌اول ابراز داشت: گنبدکاوس نیز از این دلدادگان حسینی استقبال می‌کند، در عراق بیش از سه میلیون ایرانی در ایام اربعین حضور یافتند و امید داریم در این ایام دلدادگی خود را با حسین بن علی(ع) در شرق استان به ویژه گنبدکاوس با این اقدام نشان دهند.

,

وی گفت:پیش بینی ما این است که بیش از ۲۰ هزار نفراز شرق استان در این مراسم حضور یابند.

,

 

,

, ,

این بزرگی اسلام و شریعت انقدر برای دشمن گران تمام شده که همه حیله و نیرنگ خود را برای انحطاط کشیدن خطوط سرخ حسینی بعد از ۱۴۰۰ سال انجام می‌دهد؛ بی آنکه بیندیشند چه برسر هم فکر انها در طول تاریخ آمده است.

,

از این رو یا می‌خواهند بین زوارعجم وعرب اختلاف بیندازند و یا صدای توطئه‌ای را در ایام اربعین بلند می‌کنند.

,

حتی پست تر از آن می‌خواهند بگویند که در دستگاه تمام مردمی اربعین، نظام اسلامی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چشم پوشیده است.

,

گاهی می‌شنویم که به جایی این بریز و بپاش‌ها می شد هزینه ازدواج عده‌ای را تامین کرد، می شد جلوی ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی را گرفت، می شد به داد بیماران کم بضاعت رسید و هزار آیه که دل دلداده حسینی را در دوراهی شک و شبهه قرار دهند تا از این مسیر دست بکشد.

,

ولی روی سکه چیز دیگری است؛ فرهنگ ایثارگری حسینی و عاشورا که اسطوره آن جان داد و عزیزترین کسانش را در راه اسلام فدا کرد مکتبی را به ما ارزانی کرده که در راه اسلام و انسانیت یک مشتاق حسینیف حاضر است جانش را هم بدهد.

,

به این واسطه بسیاری از این دستگیری‌ها و کمک به بیماران، درماندگان و مستضعفان از سوی بچه‌های هیئتی و اربعینی و حتی موکب‌داران حسینی انجام می‌شود.

,

 حتی خیراندیشانی در مسیر حفظ این جریان وقف‌های متعددی داشتند و وقتی موشکافانه بررسی می‌کنیم علت اینکه بخش عمده‌ای از موقوفات کشور برای تعزیه داری حسینی است را درک می‌کنیم.

,

پزشکان زیادی به واسطه فرهنگ ایثار حسینی در قالب گروه‌های جهادی به دل مناطق محروم می‌روند و حتی در ایام اربعین در کربلای معلی حاضر می‌شوند.

,

این مسئله حتی سوژه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز قرار گرفت زوج پزشک گلستانی از شهرستان گنبدکاووس که در ایام اربعین در کربلای معلی به زائران امام حسین (ع) به صورت رایگان خدمات پزشکی ارائه کردند.

,

سلیمی این پزشک دلداده حسینی در این خصوص می گوید: به عنوان پزشک در موکب یحیی بن زید به همراه همسرم که پزشک هستند؛ خوشحالیم که توانستیم در اربعین  خود را وقف امام حسین(ع) و زوار حسینی کنیم.

,

 

,

, ,

موکب‌داران هم در کنار دانش آموزان بی‌بضاعت و کم بضاعت قرار گرفتند و با تامین لوازم التحریر زمینه ادامه تحصیل آنها را فراهم می‌سازند.

,

سال گذشته تلاش موکب امام رضا(ع) استان گلستان در این مسیر ستودنی بود و فرهنگ مواسات نیز در ایام کرونا شاید بدون حضور بچه‌های هئیتی و حسینی به جایی نمی‌رسید.

,

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان: پیش‌بینی استقبال بیش از ۲۰۰ هزار نفری گرگانی‌ها از مواکب جاماندگان حسینی

, مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان: پیش‌بینی استقبال بیش از ۲۰۰ هزار نفری گرگانی‌ها از مواکب جاماندگان حسینی,

رجایی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر از گلستان به اربعین حسینی رفتند و این در حالی است که ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از فضای اربعین استفاده کردند و امسال برآورد ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

,

حنظله رجایی، مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان نیز در این خصوص ‌می‌گوید: موکب جاماندگان اربعین از سال ۹۶  راه اندازی شد است و قالب مردم در استان گلستان توفیق این را نداشتند که بتوانند در اربعین حسینی حضور یابند؛ در آن مشارکت می‌کنند.

,

رجایی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر از گلستان به اربعین حسینی رفتند و این در حالی است که ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از فضای اربعین استفاده کردند و امسال برآورد ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

,

وی افزود: بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این ایام در موکب‌های دلدادگان حسینی هزینه صرف شده است و دستگاه‌های مختلف خدمات رسان از این طرح حمایت می‌کنند.

,

این مقام مسئول متذکر شد: به صورت متمرکز در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس مواکب جاماندگان اربعین راه‌اندازی شده است و در دیگر شهرستان‌ها نیز موکب‌هایی دراین ایام در نظر گرفته شده است که به این شکل غرفه آرایی نشده است.

,

رجایی بیان کرد: اربعین حسینی جلوه‌ای از مردمی سازی فرهنگ است و اشتباه است که بخواهیم کار را به دستگاه‌ دولتی بسپاریم و اگر مردم پای کار نبودند چنین عظمت و بزرگی خلق نمی‌شد.

,

 

,

, ,

ملت عاشورایی حسینی با حضور گسترده خود در راهپیمایی اربعین در کربلای معلی و شهرهای مختلف ایران تیرخلاص به توطئه رسانه انگلیسی زدند و خط بطلانی به تمامی توطئه‌های این رسانه کشیدند.

,

گرچه این رسانه در روزهای اخیر از یک سو به کمبود امکانات و ازدحام جمعیت و از سویی دیگر به فرهنگ مردمی اربعین هجمه برد ولی در قبال هزینه‌های سرسام آور تشییع جنازه ملک انگلیس که به ملکه آتش شهرت یافته، سکوت می‌کند.

,

گرچه این رسانه برای به کرسی نشاندن توطئه‌های خود هر اقدامی را انجام داد ولی اقدامات مردم حسینی باعث شکوه فرهنگ ایثار  شد و شاید فلش انتقادات را باید به سمت خود بگیرد که تمام هزینه‌هایش صرف هیچ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه