اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

قدرت اسلام در راهپیمایی اربعین به نمایش گذاشته شد

قدرت اسلام در راهپیمایی اربعین به نمایش گذاشته شد
سردار محمد علی نظری گفت: ما باید از اربعین و چهل روزی که آل الله در اسارت بودند و کارهای بزرگی که در عرصه جهاد تبیین انجام دادند، درس عبرت بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار محمد علی نظری امروز در یادواره ۲۸ شهید روستای کنگ و کهتوکرها از توابع شهرستان شهربابک ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی با بیان اینکه تطابق برگزاری یادواره شهدا با اربعین سیدالشهدا علیه السلام، قطعا برکات خاص خود را دارد، گفت: خیلی از شما در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کرده اید؛ این همایش بسیار بزرگ دینی و سیاسی که همه دنیا تلاش کردند که این راهپیمایی را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین همه دنیا تلاش کردند که این همایش عظیم را زیر سوال ببرند؛ چرا که یکی از هیمنه ها و نمایش قدرت اسلام در این راهپیمایی وجود دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امسال به گفته مسئولان عراق و ایران، یکی از بهترین سال های برپایی راهپیمایی عظیم اربعین بود که تأثیر خود را در جهان گذاشت و قدرت اسلام به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در فیلم های دوران دفاع مقدس مشاهده می کنیم که رزمندگان شعارها و سرودهایشان در خصوص کربلا است، عنوان کرد: شهدا از جان، خون و مال خود گذشتند که ما امروز در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنیم و امروز از این راهپیمایی به عنوان نمایش قدرت اسلام و عامل بازدارنده ای برای کل دنیا که چشم طمع به منطقه دوخته اند، استفاده می کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر ما امروز به راحتی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنیم و جمعیت بیست میلیونی از سراسر دنیا در این راهپیمایی حضور دارند به دلیل شجاعت، ایثارگری و از خود گذشتگی شهداست و خداوند را شاکریم که با امنیت، سلامت و امکاناتی که به واسطه شهدا داریم، می توانیم این هیمنه بزرگ را به نمایش بگذاریم.

سردار نظری با بیان اینکه روایات و آیات بسیار زیادی در خصوص امام حسین علیه السلام و پیاده روی اربعین آمده است، ابراز کرد: تطابق این روز و برگزاری یادواره شهدا روستای کنگ و کهتوکرها به خاطر مسائل عنوان شده است؛ این اقدام، تطابق بسیار جالب است و جوانان بدانند تمام عزتی که ما امروز داریم به خاطر شهدای عزیزی است که امروز در خدمتشان هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: برگزاری این یادواره ها، اربعین حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی، فقط به خاطر مظلومیت و ظلم به آل الله نیست؛ بلکه زمانی امام زمان(عج)، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقام معظم رهبری شاد می شود که ما از عبرت های عاشورا و دفاع مقدس استفاده کنیم و آیا واقعا در حال حاضر به این صورت است؟ ما از تمام فضائل عاشورا و دفاع مقدس استفاده می کنیم؟

وی با طرح این سوال که آیا ما از وصیت نامه های شهدا استفاده می کنیم؟ و با بیان اینکه خیلی از شهدا در خانواده شهدا، ناشناس هستند، اظهار کرد: یکی از دردهایی که امروز ما داریم این است که در خانواده شهدا، برخی از نسل های بعدی شهدا، آنها را نمی شناسند؛ شهدایی که هر جمله وصیت نامه آنها می تواند راهکاری را برای ما مشخص کند.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز اربعین امام حسین علیه السلام است و حضرت زینب سلام الله علیها  و کاروان و اهل بیت امام حسین علیه السلام چهل روز جهاد تبیین را انجام دادند و ما امروزی که در معرض سیاه نمایی دنیا و شاید در داخل کشور باشیم، باید درس عبرت بگیریم.

سردار نظری ابراز کرد: در روزهای اخیر اتفاقی رخ داده و یکی از هموطنان فوت شده است؛ دشمنان غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول هستند؛ اما آنها به دنبال چنین مسائلی در کشور ما هستند تا از این طریق سیاه نمایی کنند و کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: دولت جدید با وجود مشکلاتی که از قبل وجود داشت؛ اما کارهای بسیاری خوبی از جمله پرداخت بدهی ها، فروش نفت، مسائل برجام، اقدامات مؤثر در حوزه کرونا و غیره انجام داده است و زمانی که این اتفاق افتاد، رسانه های دشمن به گونه ای برنامه ریزی می کنند تا کارهای بزرگ دولت را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: در مقابل ما باید از اربعین و چهل روزی که آل الله در اسارت بودند و کارهای بزرگی که در عرصه جهاد تبیین انجام دادند، درس عبرت بگیریم که متأسفانه هیچ کار انجام نمی دهیم و برخی مسئولان در خواب هستند، فقط بعضی از مسئولان زمانی کار می کنند که منافع خودشان به خطر بیافتد.

این مقام مسئول گفت: امام حسین علیه السلام دو سال قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی، تمام اصحاب پیامبر و یاران اصلی خود، نخبگان و افرادی که مسئولیتی در جامعه داشتند را جمع کردند و در منا سخنرانی جامعی برای آنها انجام دادند؛ مضمون سخنان ایشان اینگونه بود؛ شما با این همه اعتباری که از مردم به دست آورده اید؛ چرا وقتی که نیاز به امر به معروف است این کار را انجام نمی دهید و در آن جلسه با مسئولان اتمام حجت کردند؛ اما در صحرای کربلا امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند.

سردار نظری ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: هم اکنون همین حادثه دارد به وجود می آید؛ افرادی که قبل از انقلاب زیر چتر شاه خائن نماز می خواندند و عزاداری می کردند؛ بعد از انقلاب خودشان را نشان دادند و دنبال نماز و روزه خود بودند و در معرکه ها حضور پیدا نمی کردند و بعضا به امام طعنه می زدند که چرا وارد جنگ و دفاع مقدس شدیم؛ بعد از دفاع مقدس هم افرادی در فتنه 88 و 96 خودشان را کنار کشیدند و زمانی که منافع آنها به خطر می افتاد وا اسفی و وا اسلام های آنها بلند شد و مردم را جلو می انداختند تا از منافع آنها دفاع کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: الان هم به همین شکل است، برخی از افراد وقتی که می خواهند وارد صحنه عمل شوند، خود را کنار می کشند و بعضا صحبت هایی می کنند که کسانی که می خواهند وارد میدان شوند، نتوانند و حال آنها را بد می کنند و این مسئله یکی از مشکلاتی است که در زمان امام حسین و امام علی علیه السلام بود و الان هم نیز برخی از مسئولان متأسفانه بسیار خنثی عمل می کنند و وقتی می بینند منافعشان در خطر است، جلو نمی آیند و مردم را می فرستند و زمانی که مردم در خطر هستند، تعدادی خاص باید اقدام و جلوگیری کنند و یا خود مردم کار را باید انجام دهند.

وی تأکید کرد: ما باید ببینیم که شهدا از ما چه می خواهند؛ شهدا نمی خواهند به خاطر مظلومیت آنها گریه کنیم، بلکه هدف از برگزاری یادواره شهدا، اربعین حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی این است که از این اتفاقات عبرت بگیریم؛ چرا که تا زمانی که اسلام است، دشمن نیز است و روز به روز ترفندهای خود را عوض می کند و بنابراین امروزه شدیدا به جهاد تبیین نیاز داریم تا باز امام حسین علیه السلام و علی زمان تنها نماند.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به فعالیت دو گردان شهرستان شهربابک در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: چگونه می توان در شهربابک باشیم و از 450 شهید عارف، شهدایی که مصداق « مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر» هستند و 73 شهید کربلای چهار و پنج این شهرستان یاد نکرد.

سردار نظری افزود: در عملیات کربلای پنج لشکر 41 ثارالله بیشترین نقش را در این پیروزی داشت و شهرستان شهربابک به لحاظ جمعیت و حضور در عملیات های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی، جزو شهرستان های برتر و موفق دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مگر می شود شهربابک بود و نوزدهم دی ماه سال 1365 را فراموش کرد؛ این تاریخ تقریبا با سالروز تدفین شهید سلیمانی یکی است و حکمت آن را نمی دانیم چیست که در این تاریخ در سال 1365، 23 شهید شهرستان شهربابک تدفین شدند و شهید سلیمانی نیز در همین ایام تدفین شد.

وی بیان کرد: مگر می شود در شهربابک بود و گردان 417 را نام نبرد؛ گردانی که در عملیات کربلای پنج حضور داشت و شهید سلیمانی از این گردان به عنوان یک لشکر نام برد؛ گردان خط شکنی که از کانال ماهی عبور کرد و جزو اولین گردان هایی بود که به نزدیکی کانال زوجی رسید و این نشان دهنده رشادت این شهداست.

این مقام مسئول تصریح کرد: مگر می شود شهربابک بود و از 163 شهید فرهنگی و دانش آموز این شهر صحبت نکنیم؟ حضور دانش آموزان این شهرستان در جبهه نشان دهنده ولایتمداری و پای انقلاب بودن شهربابک است؛ مگر می شود که در شهربابک بود و از سه شهید حسین منگلی، حسین فتحی و حسین زارعی که به مشابه اربابشان امام حسین علیه السلام، سرشان از تن در عملیات کربلای پنج جدا شده بود، یاد نکرد؟ زندگی نامه این شهدا باید بازخوانی و به جوانان معرفی شود.

سردار نظری با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همرزمان و نیروهایش به شهادت رسیدند، اما هیچ خللی در خسته ناپذیری حاج قاسم ایجاد نشد، عنوان کرد: شهدا را باید به فرزندان خود معرفی کنیم که این شهدا چه کسانی بودند و چگونه به این مرحله رسیدند؟ در حال حاضر برای آنکه گام دوم انقلاب را به پیروزی برسانیم باید از شهدا درس بگیریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: جوانان بدانید که نظام به شما نیاز دارد؛ چرا که امروز جنگ، جنگ روایت هاست و امروزه دشمن از طریق سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق، بزرگنمایی برخی از نقاط ضعف و کوچک کردن نقاط قوتی که در دنیا بی نظیر بود، وارد شده و تمام تحریف های دشمن به منظور عملیاتی شدن تحریم های آنان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه