اخبار داغ

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؛

شعله ور شدن آتش عشق عشاق ثارالله با گذشت ۱۴۰۰ سال/ عشق حسین(ع) شیعه و سنی نمی شناسد

شعله ور شدن آتش عشق عشاق ثارالله با گذشت ۱۴۰۰ سال/ عشق حسین(ع) شیعه و سنی نمی شناسد
با وجود گذشت حدود یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه کربلا روز به روز آتش عشق حضرت سیدالشهدا(ع) شعله ورتر می شود تا جایی که دیگر دشمنان دین یارای مقابله با آن را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، هرساله مراسم پیاده روی اربعین با شکوهتر از قبل برگزار می شود و شاهد حضور گسترده تر مردم مسلمان و غیر مسلمان از اقصی نقاط دنیا در این اجتماع انسان ساز هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

افزایش شمار شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین درحالی است که نه تنها تبلیغات چندانی برای برگزاری این مراسم انجام نمی شود بلکه رسانه های خبری دنیا در برابر انعکاس آن سکوت می کنند.

,

از آنجا که شرکت گسترده در مراسم پیاده روی اربعین سبب ترویج موج بیداری اسلامی و در نتیجه نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان اسلام می شود، آنها از هیچ کوششی برای مانع تراشی در برگزاری این مراسم دریغ نمی کنند و حتی امسال نیز در آستانه برگزاری پیاده روی اربعین درصدد فتنه انگیزی در عراق برآمدند که به برکت اربعین این توطئه هم خنثی شد.

,

با وجود اقدامات کور دشمنان اسلام، مسئولان فرهنگی و مذهبی باید در راستای معرفی هرچه بیشتر پیاده روی اربعین و بستر سازی برای حضور میلیونی تر زوار کوشش بیشتری داشته باشند.

,

, ,

فلسفه پیاده روی اربعین علت سکوت رسانه های خارجی در برابر این اجتماع بزرگ است

, فلسفه پیاده روی اربعین علت سکوت رسانه های خارجی در برابر این اجتماع بزرگ است, فلسفه پیاده روی اربعین علت سکوت رسانه های خارجی در برابر این اجتماع بزرگ است,

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: پیاده روی اربعین حادثه ای عجیب در دنیا است به گونه ای که هیچ پیاده روی و حرکت دسته جمعی  با این وسعت به صورت سیاسی برگزار نمی شود.

,

وی افزود: با توجه به اینکه فلسفه پیاده روی اربعین کاملا سیاسی-دینی است، هیچ شبکه خارجی آن را پوشش نمی دهد درحالی که اگر درصد اندکی از شمار شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین بخواهند مسافتی کوتاه را به غیر از این مراسم طی کنند همه دوربین های خبری، آن را انعکاس می دهند.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همه رسانه های دنیا درخصوص پیاده روی اربعین به طور عجیبی سکوت کرده اند درحالی که شاهد شرکت اقوام، ملل و ادیان و مذاهب مختلف در این اجتماع بزرگ هستیم.

,

حجت الاسلام توسلی گفت: پیاده روی اربعین حرکتی است که نشان می دهد باید مقابل ظالم و استعمارگر ایستاد و به روشنگری پرداخت اما از آنجا که این موضوع توسط دنیای ظلم پذیرفته نمی شود به همین دلیل همه توان مالی و اقتصادی خود را به کار گرفته اند تا اجازه ندهند این پیاده روی بزرگ مردمی به عنوان بزرگترین کارناوال سیاسی-مذهبی دنیا پوشش خبری داده شود.

,

وی افزود: مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به عدم پوشش خبری پیاده روی اربعین توجهی نمی کنند بلکه عظمت و شکوه این اجتماع انسان ساز روز به روز بیشتر می شود.

,

کارشناس مسائل مذهبی گفت: قاتلان امام حسین(ع) فکر می کردند اگر ایشان را به شهادت برسانند و اهل بیتشان را به اسارت ببرند تفکر حضرت سیدالشهدا(ع) از بین می رود درحالی که امروز جامعه ظالم دنیا فهمیده خون حسین(ع) از خود حسین(ع) خطرناک تر است.

,

حجت الاسلام توسلی گفت: امروز با شعار حب الحسین یجمعنا همه اقوام و ملل و مذاهب و ادیان کنار هم قرار می گیرند و شاهد برپایی موکبهایی با حضور مردم چین و ملل مختلف و شرکت افراد از کشورهای قلب استکبار دنیا از جمله آمریکا هستیم.

,

پیاده روی اربعین بزرگترین سد در مقابل دسیسه های دشمنان است

, پیاده روی اربعین بزرگترین سد در مقابل دسیسه های دشمنان است, پیاده روی اربعین بزرگترین سد در مقابل دسیسه های دشمنان است,

حجت الاسلام محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، همایش پیاده روی اربعین را بزرگترین سد در مقابل دسیسه های دشمنان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: پیاده روی اربعین وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می‌گذارد.

,

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: پیاده روی اربعین می تواند دین اسلام را در دنیا به خوبی معرفی کند لذا باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از آن استفاده کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: به حمدالله امروز اربعین به یک پیام تبدیل شده؛ قیامی که ابتدا توسط جابربن عبدالله انصاری با یک نفر پایه ریزی شد اما امروز شاهد هستیم میلیون‌ها نفر در این قیام شرکت می کنند.

,

حجت الاسلام حجتی گفت: امروز پیاده روی اربعین به یک حرکت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است و مخاطبان آن تنها ایرانیان نیستند بلکه از سراسر جهان مسلمانان به آن علاقه‌مند هستند.

,

وی اظهار داشت: این همایش عظیم خاری در چشم دشمنان است بر این اساس دشمنان همواره به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند لذا باید زائران اباعبدالله(ع) اجازه ندهند این حلقه وصل گسسته شود.

,

, ,

پیاده روی اربعین مانور عظیمی برای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت

, پیاده روی اربعین مانور عظیمی برای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت, پیاده روی اربعین مانور عظیمی برای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت,

حجت الاسلام  رحیم زنگنه در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، اظهار داشت: گرامیداشت "اربعین" مصادف با گرامیداشت نهضت عاشورا و کربلا با محتوای نهضت حسینی است.

,

استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: پیاده روی اربعین از جمله آیین های بزرگ مسلمانان و عاشقان حسینی است که از چند روز مانده به اربعین از شهرهای مختلف آغاز می شود و طی آن میلیونها نفر پس از روزها پیاده روی، خود را به کربلا می رسانند.

,

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اربعین مبنی بر اینکه شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، که مردم را به کربلا می‌کشاند، گفت: شیعه امروز با سرافرازی به نهضت حسین(ع) می نگرد و از آن در انسجام اسلامی بهره می برد.

,

حجت الاسلام زنگنه با تاکید بر بهره‌وری تربیتی پیاده روی اربعین، گفت: این اجتماع بزرگ مسلمانان، مانور عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت (ع) به شمار می‌رود.

,

استاد حوزه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: خداوند خیر هر کس را بخواهد، دوستی امام حسین و دوستی زیارت او را در دلش می‌افکند، تصریح کرد: علاقه و ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) می تواند تاثیر معنوی و اخلاقی در اصلاح رفتار داشته باشد.

,

وی با اشاره به آداب روز اربعین و اهمیت و ارزش آن در روایات، خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امام حسین(ع) مانند بقیه مراسمات و سنتهای مذهبی، دارای محتوایی حقیقی و آموزنده و مشتمل بر رمز و راز قابل توجیه و تصدیق است و شایستگی پیروی همه جوامع و طوایف بشری را دارد. نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و البته پیروان سایر ادیان برای امام حسین(ع) احترام ویژه‌ای قائل هستند و در ایام اربعین مراسمات خاصی را اجرا می کنند.

,

, ,

اهل سنت ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند

, اهل سنت ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند, اهل سنت ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند,

ملا یحیی شهبازی در گفتگو با مرصاد با تسلیت ایام اربعین حسینی به مسلمانان، به حدیث پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان حسین منی و انا من حسین، اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) از آل بیت پیامبر(ص) و دوستدار همه مسلمانان جهان هستند‌.

,

وی با بیان اینکه اهل سنت حرمت ماه محرم و اربعین امام حسین(ع) را نگه می دارند، افزود: اهل تسنن در این ایام به احترام امام حسین(ع) از برگزاری جشن های عروسی و مراسمات شادی پرهیز می کنند.

,

امام جمعه موقت شهرستان روانسر گفت: همه مسلمانان به ویژه اهل سنت به احترام پیامبر(ص) و آل بیت ایشان، ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند.

,

شهبازی با اشاره به اینکه اهل سنت به ویژه مردم اورامانات در ماه محرم برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند، گفت: البته اهل سنت در مراسم عزاداری به سینه زنی نمی پردازند.

,

وی افزود: اهل سنت در مذهب شافعی به تاسی از پیامبر اکرم(ص) در روزهای عاشورا و تاسوعا برای شهادت امام حسین(ع) روزه می گیرند و سنت پیامبر(ص) را لبیک می‌ گویند.

,

شهبازی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای اهل سنت نماد وحدت است و ما هم از این نماد وحدت تبعیت می کنیم و لبیک می گوییم.

,

, ,

اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد

, اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد, اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد,

عبدالرحمن مرادی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ارادت و محبت مسلمین به ساحت مبارک و مقدس اهل بیت نبوی(ع) از امور مسلم و روشن است و به ویژه ما اهل سنت به مناقب، مقام و منزلت اهل بیت(ع) و در راس آنها امام علی(ع) و امام حسین(ع) ارادت کامل دارد و حب شان را بر خود واجب می دانیم.

,

وی افزود: در کلام مفسیرین، محدثین و فقهاء وسیره نویسان اهل سنت به فور از اهل بیت(ع) یادشده و به آنها توسل جستند تا جایی که امام سر مذهب ما حضرت امام شافعی آل پیامبر(ص) را ریسمان محکم خود و وسیله(تقرب) خود به سوی خدا می دانست که به وسیله آنها نامه عمل ش، در روز قیامت به دست راست وی داده می شود.

,

به گفته ماموستا مرادی بسیاری از شعرای اهل سنت نیز در مدح آل پیامبر(ص) و امام حسین(ع) اشعار را سروده اند که از جمله آنها مناجاتی از حضرت مولانا خالد شهرزوری از بزرگان طریقت نقشبندی، شیخ محمد سمیرانی سنندجی و همچنین شیخ رضا طالبانی کرکوک است که نمونه های کوچکی از اشعار شعرای اهل سنت در مورد امام حسین(ع) وعشق و ارادت اهل سنت از دور و نزدیک به حضرت سیدالشهدا(ع است.

,

وی افزود: مزار مطهر امام حسین(ع) از همان ابتدای حادثه کربلا مورد زیارت عاشقان و دوستداران ایشان بوده است و این عشق، ازدحام و اشتیاق مردم چه افرادی که به زیارت مشرف شده اند و چه افرادی که موفق به زیارت نشده اند یا حتی افرادی که در آینده با زیارت مزار امام حسین(ع) می روند، نشانگر تجدید بیعت با خون امام حسین(ع) و یاری دادن دین خدا و احیای سنت رسول الله(ص) وهدف بزرگ امام حسین(ع) و یارانشان با اهدای خون مبارکشان در کربلا به منظور احیای سنت ها و کشتن بدعت ها و احیای حاکمیت حق اسلامی است.

,

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بر ما لازم است ضمن زیارت مزار امام حسین(ع) در عمل نیز در راستای احیای دین و سنت های دینی کوشا باشیم .

,

به گزارش مرصادنیوز، امسال نیز پیاده روی اربعین با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد هرچند که دشمنان چشم دیدن این شکوه را نداشتند و در برابر آن سکوت کردند‌.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه