اخبار داغ

سفره ای که رفته رفته برچیده می شود؛

آخرین روزهای برگزاری پیاده روی اربعین در کرمانشاه/ از استمرار خدمات رسانی به زوار تا اعمال محدودیت های عزیمت

آخرین روزهای برگزاری پیاده روی اربعین در کرمانشاه/ از استمرار خدمات رسانی به زوار تا اعمال محدودیت های عزیمت
رفته رفته به روزهای پایانی برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین نزدیک می شویم و گویا بساط این سفره پر برکت در حال جمع شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پس از فروکش کردن شیوع کرونا امسال شاهد از سرگیری مجدد همایش پیاده روی اربعین بودیم که خوشبختانه مورد استقبال کم نظیر ملت ها از جمله مردم ایران هم قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

برگزاری پیاده روی اربعین امسال با ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز مصادف شد که تا حدود فراوانی زمینه حضور آسوده تر این اقشار را فراهم کرد.

,

از سوی دیگر بازگشایی مرزهایی چون پایانه مرزی خسروی سبب تسهیل تردد زوار و کاهش ازدحام در مرزها شد همچنین دستگاه های مختلف خدمات رسان به منظور ارائه خدمات مطلوب با همه توان پای کار آمدند.

,

اکنون چه بد و چه خوب این اجتماع بزرگ انسانی هم رو به پایان است و امیدواریم که از آن تجربه خدمت رسانی مطلوب تر و خاطره ای شیرین برای زوار اربعین به یادگار بماند و آثار و برکات مادی و معنوی آن نصیب همگان شود.

,

در این راستا نیز با توجه به میزبانی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین مردم و مسئولین استان کرمانشاه نیز جانانه پای کار آمدند تا خدمات شایسته ای را به زائران ارائه دهند.

,

, ,

عزیمت ۲۴۱ هزار زائر اربعین از خسروی به عراق

, عزیمت ۲۴۱ هزار زائر اربعین از خسروی به عراق, عزیمت ۲۴۱ هزار زائر اربعین از خسروی به عراق,

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار دریافتی بیش از ۲۴۱ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی به کشور عراق وارد شدند.

,

وی افزود: روز گذشته مورخ در بیست و ششم شهریور سال جاری و  روز اربعین یک هزار و ۸۶ زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین در شبانه روز گذشته  ۲۶ هزار و 1۰۸ زائر اربعین به کشور بازگشتند.

,

به گفته کرمی طی ۲۴ ساعت اخیر ۹۲مسافر خارجی از مرز خسروی به کشور عراق عزیمت کردند و ۱۸۸مسافر خارجی دیگر نیز از این طریق به کشور ایران وارد شدند.

,

, ,

اسکان 52 هزار زائر اربعین توسط هلال احمر کرمانشاه/ ۹۵ درصد موارد امداد رسانی به زوار ناشی از گرمازدگی بود

, اسکان 52 هزار زائر اربعین توسط هلال احمر کرمانشاه/ ۹۵ درصد موارد امداد رسانی به زوار ناشی از گرمازدگی بود, اسکان 52 هزار زائر اربعین توسط هلال احمر کرمانشاه/ ۹۵ درصد موارد امداد رسانی به زوار ناشی از گرمازدگی بود,

محمدباقر محمدی نیز در گفتگو با  مرصاد، اظهار داشت: از ابتدای بازگشایی مرز رسمی خسروی تاکنون بیش از 52 هزار نفر از زائران در اردوگاه های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان یافته اند.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در پیک ورود زائران که مرز خسروی به صورت شبانه روزی باز نبود، گفت: در آن زمان 800 دستگاه چادر در چهار نقطه شهرستان قصرشیرین و همچنین مرزخسروی برپا کردیم.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون سه اردوگاه در شهرستان قصرشیرین آماده اسکان موقت زوار عزیز است، خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک سنگین حاکم بر جاده های استان و خستگی زائران از سوی دیگر از آنها درخواست داریم حتما در مواکب و اردوگاههای موقت جمعیت هلال احمر استراحت کوتاهی داشته باشند.

,

محمدی در ادامه با اشاره به تدوام خدمت رسانی به زائران، افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی و ترافیک خودروها در محورهای مواصلاتی از مرز خسروی و ورودی های استان تا خروج، نیروهای عملیاتی در ۲۳ پایگاه ثابت و موقت و همچنین یک فروند بالگرد به صورت شبانه روزی آماده کمک برای هرگونه حادثه احتمالی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه نیروهای امداد جمعیت هلال احمر در کنار نیروهای علوم پزشکی مشغول ارائه خدمات بوده اند، خاطرنشان کرد: در بحث امداد و نجات تاکنون حدود دو هزار مورد امدادرسانی به زائران صورت گرفته که علت بیش از 95 درصد آن گرمازدگی بوده است.

,

این مقام مسئول بر ادامه روند ارائه خدمات به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا پایان برگشت زوار اباعبدالله الحسین(ع) آمادگی پاسخگویی و امدادرسانی به آنها را دارد.

,

, ,

ترافیکی امن و روان بر جاده های کرمانشاه حاکم است

, ترافیکی امن و روان بر جاده های کرمانشاه حاکم است, ترافیکی امن و روان بر جاده های کرمانشاه حاکم است,

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، در تشریح آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به موج بازگشت زوار از مراسم راهپیمایی اربعین در حال حاضر ترافیکی نیمه سنگین، پرحجم اما روان بر محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه حاکم است.

,

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: هم اکنون محورهای مواصلاتی قصرشیرین به سمت کرمانشاه و کرمانشاه به سمت کنگاور دارای بار ترافیکی بیشتری هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زوار پس از شرکت در مراسم اربعین قصدبازگشت به کشور را دارند و احتمال خستگی و خواب آلودگی از لحاظ جسمی برای آنها وجود دارد لذا تقاضا داریم قبل از حرکت به استراحت کافی بپردازند.

,

سرهنگ دستغیب بیان داشت: همچنین با توجه به اینکه بخشی از رانندگی زوار در طول شب انجام خواهد شد باید از مصرف داروهای خواب‌آور آور خودداری کنند، همچنین به بازدید و کنترل قسمت‌های فنی خودرو مانند چراع ها، ترمز و ... بپردازند و ضمن کسب اطمینان از ایمنی آنها در طول مسیر سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

,

وی ادامه داد: رانندگان چنانچه در طول مسیر با دیدن تابلوی مناطق مسکونی مواجه شدند، تمرکز کنند زیرا احتمال عبور عابران و افراد محلی آن منطقه وجود دارد.

,

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار داشت: به حمدالله طی روز گذشته تنها چند مورد تصادف جزئی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه داشتیم.

,

وی گفت: نیروهای پلیس راه به صورت شبانه روزی تا پایان سفرهای اربعین در جاده ها حضور دارند و آماده ارائه هر نوع خدماتی هستند.

,

, ,

بازگشت ۱۷۰ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی/ خروج از مرز صرفاً به صورت کاروانی و با مجوز حج و زیارت امکانپذیر است

, بازگشت ۱۷۰ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی/ خروج از مرز صرفاً به صورت کاروانی و با مجوز حج و زیارت امکانپذیر است, بازگشت ۱۷۰ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی/ خروج از مرز صرفاً به صورت کاروانی و با مجوز حج و زیارت امکانپذیر است,

محمد حیدری در گفتگو با مرصاد، اظهار داشت: بازگشت زائران از پایانه مرزی خسروی به کشور شبانه‌روزی است و زائران هر ساعتی که به منذریه عراق برسند می توانند از طریق مرز خسروی وارد کشور شوند.

,

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تردد در این مرز عادی و به صورت مدیریت شده در حال انجام است، گفت: زائران به محض ورود به پایانه مرزی خسروی پس از مهر شدن گذرنامه هایشان توسط راهنمایان مستقر در گیتها هدایت می شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در مبحث انتقال زائران مشکلی وجود ندارد، افزود: اتوبوس، سواری و مینی  بوس به تعداد کافی برای انتقال زائران به مقاصد مورد نظر در مرز خسروی وجود دارد، در این میان تعداد 12 اتوبوس به مقصد تهران و سایر شهرها مستقر هستند، همچنین توسط اتوبوسهای سازمان اتوبوسرانی مسافران به صورت رایگان از مرز به شهر قصرشیرین جابجا می شوند.

,

فرماندار شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 170 هزار نفر زائر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.

,

این مقام مسئول گفت: کماکان همه مواکب، حسینیه ها و مدارس در حال سرویس دهی و ارائه خدمات به زائران هستند و این ارائه خدمات تا بازگشت آخرین زائر ادامه دارد.

,

وی تصریح کرد: از این پس طرف عراقی تنها به صورت کاروانی و با هماهنگی سازمان حج و زیارت اجازه خروج از مرز را صادر می کند لذا زوار دیگر به صورت انفرادی مراجعه نکنند.

,

حیدری درباره خدمات دهی به زائران، افزود: از ابتدای شروع تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی، عوامل انتظامی، مرزبانی و پلیس، راهور و پلیس راه بوده و تمامی عوامل با خدمتگزاری جهادی و عشق به امام حسین (ع) پای کار بودند؛ هر چند مشکلات و نواقصی هم وجود داشته که ان شالله برای سال آینده مرتفع خواهد شد.

,

به گزارش مرصادنیوز، امیدواریم با قرارگرفتن در روزهای پایانی برگزاری همایش پیاده روی اربعین هر یک از ما بتوانیم از این خوان گسترده متنعم شویم و از آثار و برکات آن بهره گیریم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه