اخبار داغ

گذشت بیش از ۱۰ سال برای تحقق یک پروژه؛

کمبود اعتبار عامل اصلی تأخیر در اجرای پروژه ریلی سبزوار است/ طولانی‌ترین زمان ساخت برای کوتاه‌ترین پروژه ریلی در دست احداث کشور

کمبود اعتبار عامل اصلی تأخیر در اجرای پروژه ریلی سبزوار است/ طولانی‌ترین زمان ساخت برای کوتاه‌ترین پروژه ریلی در دست احداث کشور
پروژه راه آهن سبزوار کوتاهترین پروژه ریلی در دست احداث کشور است که متاسفانه طی بیش از ۱۰ سال گذشته به علت کمبود اعتبار به سرمنزل مقصود نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ راه آهن سبزوار که از سال 1390 وارد فاز عملیاتی شده است از پربحث ترین طرح ها شهرستان است که شهروندان سبزوار از آن به عنوان طولانی ترین پروژه یاد کرده  به گونه ای که دیگر صدای شنیدن سوت قطار در این شهر تبدیل آرزو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با بررسی ویژگی های این طرح و مقایسه آن با دیگر پروژه های ریلی در دست احداثکشور متوجه خواهیم شد که بایستی این پروژه خیلی زودتر به سر انجام برسد؛ متاسفانه تا کنون نبود از اعتبار مهم ترین دلیل به تاخیر افتادن این طرح بوده نام برده می شود.

,

متاسفانه اجرای همین پروژه کوتاه و آسان، از سال ۱۳۹۰ با اعتبارات قطره چکانی دولتی، آغاز شده و اکنون پس از ۱۱ سال هنوز به سرانجام نرسیده است.

,

 

,

, ,

کافی است سری به وبسایت شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بزنید در اطلاعات مربوط به پرژه های ریلی در حال ساخت ، ودر معرفی پروژه های ریلی ، به ۱۹ راه آهن در حال احداث کشور پرداخته است که راه آهن سبزوار در بین این ۱۹ پروژه با ۴۸ کیلومتر طول، کوتاه ترین پروژه ریلی کشور محسوب می شود.

,

علی اصغرعنابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: کم لطفی به این پروژه  را با تلاش و پیگیری جبران می کنیم،

,

وی در ادامه اظهارداشت : اهمیت نهایی شدن احداث پروژه راه آهن سبزوار و تخصیص اعتبار برای آن را بارها به رئیس جمهور اطلاع  دادیم  و با پیگیری های انجام شده این مهم با ابلاغ دستور آقای رئیسی در فهرست پروژه های سفر استانی وی قرار گرفته است.

,

عنابستانی تاکید کرد: مقرر شد این پروژه مهم با اعتبار حداقل ٨٠٠ میلیارد تومان و تایید ماده ۵۶، بار دیگر در دستور کار قرار گیرد تا ریل گذاری نهایی، انجام شود.

,

 

,

, ,

 

,

پروژه راه آهن خوشاب - سبزوار طبق برآوردهای انجام شده، در سال اول بهره برداری ۲۰۰ هزار تن بار و ۲۰۰ هزار نفر مسافر را، جابجا خواهد کرد که تا سال بیستم، این رقم به ۴۰۰ هزار تن بار و ۶۰۰ هزار نفر مسافر در سال خواهد رسید که از این بابت، در بخش مسافری و در سال بیستم افتتاح، عملکردی برابر با پروژه راه آهن بجنورد - اسفراین - جوین، خواهد داشت.

,

علاوه بر کارکردهای اقتصادی و توسعه ای که خطوط راه آهن برای منطقه و شهرستان خواهد شداست طولانی شدن این پروژه باعث شده است که نوعی انتظار بدون نتیجه در بین مردم ایجاد شده است که با وعده های چندین ساله هنوز به نتیجه نرسیده حال باید دید که بالاخره  صدای سوت قطاردر کوتاهترین پروژه ریلی  به گوش مردم این شهرستان کویری خواهد رسید یا نه؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه