اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با بانوی مداح کرمانی:

عاشق که باشی از خاندان کرامت دست برنمی داری

عاشق که باشی از خاندان کرامت دست برنمی داری
صفری زاده گفت: کسی که می خواهد در مسیر اهل بیت باشد ابتدا باید معرفت و شناخت پیدا کند و عاشق شود؛ عاشق که شوی دیگر نمی توانی دست از این خاندان کرامت برداری.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" نجمه صفری زاده کارشناس فلسفه و معارف اسلامی و طلبه سطح یک حوزه است او از نوجوانی به مداحی کردن و ذاکر اهل بیت(ع) بودن علاقه مند بوده است؛ در ایام ماه صفر و عزای اهل بیت به گفتگو با این بانوی مداح نشستیم.

وی گفت: بعد از اتمام مدرسه در کنکور رشته ادبیات را انتخاب کردم سپس بعد از شرکت در مصاحبه وارد حوزه علمیه شدم و همین موضوع باعث شد بیشتر به مداحی علاقمند شوم.

کارشناس فلسفه و معارف اسلامی  توضیح داد: به این موضوع واقف بودم  تحصیل علوم دینی و گام برداشتن در مسیر اهل بیت(ع) باعث عاقبت به خیری می شود.

صفری زاده با بیان اینکه عشق به مداحی باعث شد در کنار تحصیل در حوزه قدم در مسیر مداحی بگذارم ادامه داد: سال 76 شروع فعالیت جدی بنده در ذاکری اهل بیت(ع) بود؛ کسی که می خواهد در این مسیر باشد ابتدا باید معرفت و شناخت پیدا کند و عاشق شود؛ عاشق که شوی دیگر نمی توانی دست از این خاندان کرامت برداری.

وی با بیان اینکه مداحی بانوان گاهی با سختی ها، مشکلات و محدودیت هایی روبرو است توضیح داد: مشکلات در برابر عشق به اهل بیت به چشم نمی آید؛ همواره تلاش داشتم در این مسیر اخلاص در عمل را داشته باشم و ائمه مرا به عنوان یک نوکر بپذیرند.

ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه در تمام جلساتی که شرکت می کنم از ائمه اطهار مدد گرفتم که بهترین مداحی را ارائه بدم افزود:  حضور در این مراسم برکات زیادی در زندگی بنده و فرزندانم داشته است؛ حتی مشکلات متعدد جسمی من به واسطه توسل به ائمه برطرف شده است.

نجمه صفری زاده با اشاره به اینکه در کرمان مسیر مناسبی برای رشد علاقمندان به حوزه مداحی فراهم است اظهار کرد: کانون مجمع مداحان خواهر در کرمان فعال است که با حضور اساتید مجرب دوره های مقدماتی و پیشرفته را برای برای علاقمندان برگزار می کند.

وی ضمن توصیه به دختران جوان و نوجوان گفت: اگر می خواهید اسیر هوای نفس نشوید و به نفس اماره نه بگویید؛ عاشق خدا شوید و در مسیر اهل بیت قرار گیرید و سیره آنها را دنبال کنید تا عاقبت به خیر شوید.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه