اخبار داغ

جهاد آبرسانی از هامون تا مکران؛

بزرگترین طرح آبرسانی کشور در سیستان و بلوچستان اجرا شد

بزرگترین طرح آبرسانی کشور در سیستان و بلوچستان اجرا شد
با پیگیری های وزارت نیرو طرح جهاد آبرسانی به عنوان یک ضرورت در کشور اجرایی شد و بیشترین تعداد روستا در این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، خشکسالی و کمبود آب در روستا های سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته با وجود بارش‌های سیل‌آسا، ضرورت تامین آب در این مناطق را به عنوان یکی از کانون های مهم جمعیتی استان را دو چندان کرده است.
 
روایت تنش آبی سیستان و بلوچستان قصه پر غصه ای بود که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور برای حل این معضل تدبیری دیگر اندیشیده شد و طرح جهاد آبرسانی آغاز شد و هم اینک نیز با جدیت دنبال می‌شود.
 
جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان بوده و یکی از طرح های مهمی محسوب می شود که برای کاهش تنش آبی در استان در حال اجراست.

هزار و ۷۵۱ روستا سهم سیستان وبلوچستان
 
حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با همت دولت سیزدهم قرارگاه جهاد آبرسانی تشکیل شده که ۱۷۵۱ روستا سهم استان سیستان و بلوچستان است.
 
وی ادامه داد: دو ویژگی مهم سیستان و بلوچستان جوانی جمعیت و تعدد جمعیت روستایی است که این امر نشان می‌دهد باید خدمات فراوانی را به حوزه روستا اختصاص دهیم.
 
استاندار خاطرنشان کرد: آبرسانی یکی از عواملی است که برای جلوگیری از مهاجرت به آن نیاز داریم.
 
مدرس خیابانی افزود: از مجموع هزار و ۷۵۱ روستای طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۸۱ روستا به طور کامل آبرسانی شده و برنامه ریزی لازم برای استفاده از منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی بزرگترین طرح آبرسانی تاریخ جمهوری اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: برای تامین آب استان همزمان چند مسیر دیگر را نیز ادامه می دهیم که یکی از آنها خط انتقال آب دریای عمان است.
 
مدرس خیابانی بیان کرد: مهمترین مشکل این استان کمبود آب است که در دولت سیزدهم به آن توجه بسیاری شده، همچنین تاکید رییس جمهور بر تامین آب مورد نیاز منطقه با اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مردم را امیدوار به آینده روشن کرده است که در صورت تحقق این طرح ها توسعه و پیشرفت منطقه دیگر برای مردم آرزو نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, هزار و ۷۵۱ روستا سهم سیستان وبلوچستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه