اخبار داغ

تصاویر ایستگاه های آماده مترو قم

تصاویر ایستگاه های آماده مترو قم
فاز یک مترو قم تقریبا کامل شده و تابلوهای راهنما نیز نصب شده و در انتظار تامین واگن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از قم فردا  بیش از ده سال از شروع پروژه قطار شهری می گذرد که فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کرده و امروز ۶ کیلومتر فاز یک مترو قم آماده است گرم است.

متروی قم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری قم است که در ۲ خط A و B طراحی‌شده و پیمانکاری ساخت خط ۱ آن با برگزاری مناقصه در سال ۱۳۸۹ با مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء رسید.

خط ۱ این پروژه این خط شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل می‌کند که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد و در  ۲ فاز تعریف شده‌است، فاز ۱ از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز ۲ از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران ادامه خواهد یافت و حالا در فاز یک اجرای این پروژه، سهم تولیدات ایرانی بار مهمی را بر دوش می‌کشد.

خط A متروی قم که با حفظ دسترسی‌های محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه می‌یابد تقریبا آماده بهره برداری است.

ابراهیم معتمدی  در خصوص آخرین وضعیت  پیشرفت متروی قم اظهار کرد: مترو تا امروز چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و در تلاش هستیم در دولت جدید خط یک مترو را راه‌اندازی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: تهیه واگن نیز در حال پیگیری توسط معاونت رئیس جمهور بوده و توسط شهرداری و سازمان قطار شهری در مرحله انعقاد قرارداد با یک شرکت جدید است تا از یکی از شهر‌ها واگن قرض گرفته شود.

او از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه مترو در خط یک خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها نیازمند تأمین واگن برای راه‌اندازی خط یک مترو هستیم و امیدواریم زحماتی که طی ۱۰ سال از جیب مردم و دولت هزینه شده به بهره‌برداری برسد.

معتمدی در پایان تأکید کرد: مدیریت شهری و استانی در کنار هم در تلاش هستند این مرحله در کمترین زمان طی شده و مردم شاهد افتتاح خط یک مترو در چند ماه آینده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا  ,   , ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,



 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه