اخبار داغ

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی:

سیره و منش سردار شهید محمود کاوه سرمشق جوانان قرار گیرد

سیره و منش سردار شهید محمود کاوه سرمشق جوانان قرار گیرد
سردار مهدوی گفت: سیره و منش سردار شهید محمود کاوه باید الگو و سرمشق نسل جوان امروزی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار محمدرضا مهدوی شامگاه یکشنبه در مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ خراسان جنوبی که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: زندگی شهید کاوه را به سه دوران قبل از انقلاب، دوران پس از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تقسیم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: این شهید در دوران نوجوانی به همراه پدرش در مجالس و محافل مذهبی و سیاسی شهر مشهد حضور داشت و در دوران اوج انقلاب نیز با پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) به صورت فعالانه در راهپیمایی‌ها و درگیری‌های زمان انقلاب، شرکت می کرد.

,

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید کاوه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست که با فعالیت هایی از جمله آموزش نظامی به برادران سپاه و بسیج، نگهبانی اماکن و حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی(ره) همواره پای کار این انقلاب بود.

,

سردار مهدوی با اشاره به اینکه شهید کاوه با فراگیری آموزش های چریکی به کردستان برای مبارزه با گروهک‌ها و عناصر ضد انقلاب اعزام شد، یادآور شد: دشمن از نام شهید کاوه به خاطر رشادت ها و اقداماتی که برای امنیت این منطقه انجام داده بود به شدت وحشت داشت.

,

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در خردادماه سال ۱۳۶۲ محمود کاوه به عنوان فرمانده تیپ شهدا منصوب شد، تصریح کرد: اولین ماموریت تیپ پس از فرماندهی شهید کاوه انجام عملیات برون مرزی والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بود که همزمانی آن با عملیات والفجر ۴ موجب شد تا بخش زیادی از مناطق کردستان و سردشت از وجود ضد انقلاب پاکسازی شود.

,

وی به شهادت سردار محمود کاوه در جریان عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ‌٢۵١٩ حاج عمران اشاره و بیان کرد: روزی که محمود کاوه به شهادت رسید بسیاری از سران طوایف کردستان تا مدت‌ها مشغول عزاداری بودند و امیدواریم که روش زندگی و منش این سردار شجاع و دلاور اسلام امروز سرمشق جوانان قرار بگیرد تا مسیر این شهید را ادامه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه