اخبار داغ

گوترش:

انجام گفت‌وگوی مستقیم بین سران روسیه و اوکراین امکان‌پذیر نیست

انجام گفت‌وگوی مستقیم بین سران روسیه و اوکراین امکان‌پذیر نیست
دبیر کل سازمان ملل درباره چشم‌انداز دیدار سران روسیه و اوکراین گفت: فکر می‌کنم بسیار مهم است که مطابق با منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی، شرایطی برای رسیدن به صلح ایجاد کرد، اما اگر واقع‌بین باشیم، هم‌اکنون این احتمال بسیار دور است و انجام گفت‌وگوی مستقیم بین آنها، بسیار مشکل است و امکان‌پذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد: احتمال گفت‌وگوی مستقیم بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، فعلاً بعید است، اما آمادگی دارد که برای انجام این دیدار نقش آفرینی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی درباره چشم‌انداز دیدار سران روسیه و اوکراین گفت: فکر می‌کنم بسیار مهم است که مطابق با منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی، شرایطی برای رسیدن به صلح ایجاد کرد، اما اگر واقع‌بین باشیم، هم‌اکنون این احتمال بسیار دور است و انجام گفت‌وگوی مستقیم بین آنها، بسیار مشکل است و امکان‌پذیر نیست.
,
 
,
پوتین جمعه گذشته اعلام کرد آمادگی گفت‌وگو با زلنسکی را دارد، اما آنها باید موافق کنند و اوکراین فعلاً گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها و پایان جنگ را رد می‌کند و از طرفی مقامات اوکراین هم می‌گویند تنها زمانی به میز مذاکره می‌آیند که روسیه نیروهای خود را از مناطق تحت سیطره خود خارج کند.
,
 
,
رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه