اخبار داغ

روایتی متفاوت از بانوی مددجوی گرفتار در پرونده کلاهبرداری؛

مددهای امداد برای اثبات بی گناهی/ ۴۴ وکیل نیکوکار برای پرونده‌های حقوقی مددجویان تعامل دارند

مددهای امداد برای اثبات بی گناهی/ ۴۴ وکیل نیکوکار برای پرونده‌های حقوقی مددجویان تعامل دارند
بانویی که بعد از کلاهبرداری شوهرش با چک بی محل به نام وی گرفتار راهروهای دادگاه شده بود با ورود و همکاری کمیته حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانست تبرئه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در کنار حمایت های امداد ویژه مددجویان در حوزه های مختلف خدمات حقوقی و قضایی نیز به آن ها در قالب بسته مددکاری با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها در لیست خدمات تخصصی کمیته امداد قرار گرفته است و تا کنون مددجویان بسیاری از این خدمات استفاده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

برای تبیین گوشه ای از فعالیت های حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی فرصتی دست داد تا ‌ به همراه محمد عرب مدیرکل و ضیایی مشاور امور بانوان این نهاد حمایتی و جمعی از خبرنگاران در منزل کبری  که همسرش بدون اطلاع خانم دست چک گرفته و به نام وی چک صادر کرده و خانم درگیر در مشکلات حقوقی و بدهی ۲۳۰ میلیون تومان را با سه فرزند در ۹ سال پیش تنها گذاشته است مهمان شویم.

,

در حالی که با حمایت های امداد تبرئه شده و هیچ خطری در پرونده ای که برایش درست شده بود تهدیدش نمی کند اما یاد آوری آن روزها برایش خیلی سخت طوری که بارها در زمان بازگویی خاطرات آن زمان بغض گلویش را می فشارد و گریه امانش را می برد.

,

می گوید: اوخر سال ۹۲ بود که متوجه شدم شوهر سابقم با مشارکت یک کارمند بانک بدون اطلاع من دسته چک به نام من گرفته بود و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان به نام من چک بی محل کشیده است من که روحم از این ماجرا اطلاعی نداشت با شرایط سختی روبرو شدم نه در آمدی نه پشتوانه مالی حیران و سرگردان این دادگاه و آن دادگاه شدم.

,

تا زمانی که توانستم ثابت کنم که این ها از سوی من نبوده و حکم جلب شان را گرفتم و ثابت کردم که من بی گناه هستم خیلی طول کشید.

,

قبل از این ماجرا هر چند مشکلاتی در زندگی داشتیم که البته در زندگی های همه وجود دارد اما این که این گونه از سادگی من سو استفاده کند و این مشکلات را برایم به وجود آورد به ذهنم خطور نمی کرد.

,

او به همراه سه فرزند بعد از سال ها زندگی با مردی که تا قبل از این ماجرا همراه و همدمش در زندگی بوده و به یک دفعه تغییر کرد و چهره واقعی اش را نشانش داده است برای فرار از دست طلبکاران آواره کوچه و خیابان شدند این بار پدرش فرشته نجاتش شد و در منزل مسکونی پدر سکنی گزید و هم اکنون سال هاست زیر سایه پدر و با حمایت های کمیته امداد خمینی (ره) زندگی را سپری می کند ادامه داد: از نظر کیفری یک سال ونیم طول کشید که توانستم ثابت کنم که مشکلی ندارم و ایشان برای من مشکل ایجاد کرده بودند از نظر حقوقی هم چک ها هنوز دست طلبکاران بود که این مشکل را در حضور آقای سلم آبادی مدیر کل سابق مطرح کردم اگر می شود یک طوری این چک ها را جمع کنیم که با توجه ایشان و صحبت با دادگاه از نظر حقوقی هم از تبرئه شدم .

,

بعد از آن اتفاق از همسرم جدا شدم شرایط زندگی خیلی برام سخت بود تحت پوشش قرار گرفتم و خیلی حمایتم کردند از لحاظ حقوقی هر ماه برامون واریز می شود اگر کاری داشته باشیم کمکمون می کنند و از نظر عاطفی هم مددکارانی که با آن ها سر و کار داشتم خیلی راهنمایی ام کردند و مشاوره های خوبی دادند از همه راضی هستم خدا خیرشان دهد.

,

اعتماد از دست رفته

, اعتماد از دست رفته, اعتماد از دست رفته,

او که اعتماد ش را به دنبال این کلاهبرداری از دست داده دیگر نمی تواند به کسی اعتماد کند در حالی که مرور خاطرات گذشته برایش عذاب آور است ادامه داد: یک جوری شده بودم که با خودم می گفتم میشه من یک شب راحت بخوابم بچه هام صبح که می رفتند مدرسه ترس داشتند که ظهر برگردند من خونه هستم یا باید پشت میله های زندان به ملاقاتم بیایند.

,

مشکلات مالی، نگهداری فرزندان و هزینه های آن ها برایم سخت بود با همه این ها تمام تمرکزم براین بود که فرزندانم به جایی برسند و در این رابطه تمام تلاش خودم را انجام دادم و تلاش کردم که حالا که پدر بالای سرشان نیست هم برایشان پدر باشم و هم‌ مادر فرزندانم هم خیلی همراهم بودند و من را به آرزوهایی که داشتم نزدیک کردند پسر بزرگ من پزشکی ارتش قبول شد به دلیل ضعف بینایی از معاینه پزشکی رد شد و نتوانست در این رشته ادامه تحصیل دهد و هم اکنون پرستاری شهید بهشتی درس می خواند
پسر دوم من هم نمونه درس می خواند و امسال هم کنکور امتحان دا ده و رتبه اش هم خیلی خوب است و پسر سوم هم درسش خیلی خوب است و از نظر اخلاقی و ایمانی از همه آن ها راضی هستم اگر سختی کشیدم و هر چی غصه خوردم آن شالله ثمره آن را بچشم و اتفاقات خوبی برایشان بیفتد.

,
,

تداوم مزاحمت ها

, تداوم مزاحمت ها, تداوم مزاحمت ها,

وی مهم ترین مشکلش را در شرایط فعلی این طور بیان کرد: با این که پدر بچه ها ازدواج کرده اند و فرزندی دارند اما باز هم من را اذیت می کنند بعد از آزادی از زندان از من خواست که برگردم اما من در حقیقت از ایشان می ترسیدم و با چند مشاور و روان شناس که صحبت کردم گفته بودند این فرد مورد اعتماد نیست کسی که با زن و بچه اش این کار را بکند امکان ندارد که درست شود صحبت که کردیم واقعا درست نمی شود من می ترسیدم .

,

او ادامه داد: زمانی که ایشان به زندان افتاد خودشان گفتند حالا که این کار را کردی من باید طلاق بدهم وگفت باید به پدرتان بگویم که پدرم منطقی برخورد کرد یک زمانی می خواست ‌فرزندانش را بگیرد و پدرم گفت هر وقت می خوای بیا بچه ها تو ببر آن زمان به بچه ها گیر داده بود و می دانست که من جانم به آن ها بسته است فقط می خواست من را اذیت کند الان‌هم‌ می داند که خانواده ما خانواده آرام و بی سر و صدا است و حتی بعد از ۲۰ شاید همسایه ها ما را نشناسد از دعوا و سر و صدا و چالش متنفر هستم و ایشان متوجه بودند که من این طوری هستم بیشتر من را اذیت می کردند و الان هم سفته از ایشان داشتم اقدام کردم و بارها دادگاه ایشان را محکوم کرده است اما پول را نمی دهد

,

جدای از آن من یک نصف خانه ای دارم که آن را پدرم به من داده است آن را هم شکایت کرده که مال من است و یا حمایت کمیته امداد وکیل گرفتم جلسه تشکیل نشده است دست از من بر نمی دارد می داند که من از دادگاه بدم میاد و می ترسم بیشتر اذیت می کند.

,

او در این بازدید که مدیرکل کمیته امداد حضور داشتند قضیه قطعی برق منزلش را هم مطرح کرد که به دنبال آن یخچال خانه اش سوخته و که آقای عرب بعد از آن این موضوع را پیگیری کرد و با توجه به نیاز مبرم این خانواده محترم به دستور مدیر کل محترم امداد استان ، یک یخچال در اختیار آن ها قرار گرفت.

,

نداشتن آگاهی

, نداشتن آگاهی, نداشتن آگاهی,

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز با اشاره به این که بسیاری از افراد به هنگام بروز مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی ، یا به حقوق قانونی خود آگاه نبوده یا در احقاق حقوق مشروع خود ناتوان بوده و زمینه گسترش و تشدید آسیب را فراهم می‌آورند گفت: در این بین خانواده‌های نیازمند که بنا به دلایل مختلف بیش از خانواده‌های دیگر در معرض آسیب دیدگی اجتماعی هستند ، در شرایط حساس‌تری قرار داشته و زمینه تشدید مسائل و مشکلات آنان بیش از پیش فراهم بوده و همین مسئله نه تنها امکان توانمندسازی آنها را کاهش داده بلکه به تدریج سایر اعضای خانواده را نیز در معرض آسیب قرار می‌دهد.

,

به گفته وی بر همین اساس ، خدمات حقوقی و قضایی ویژه مددجویان در قالب بسته مددکاری در ابعاد حقوقی و قضایی با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها نیز جزء خدمات تخصصی این نهاد قرار گرفته است.

,

عرب افزود: حوزه حقوقی و امور مجلس امداد برای حـمایت از مـددجویان و سـایر افراد نیازمند که از بضاعت علمی و مالی لازم برخوردار نیستند، با در نظر گرفتن مقررات، ضمن راهنمایی و ارائه مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانواده‌ها بوده و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان و توانمندسازی آنان تلاش می‌کند . همچنین برقراری ارتباط و تعامل سازنده با نهاد قانونگذاری در کشور و استفاده شایسته از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم در زمینه کاهش و رفع مشکلات و معضلات جامعه مددجویی از دیگر وظایف این حوزه است.

,

وی رایزنی و پی گیری در شناسایی وکلای نیکوکار و همکاری ۴۴ نفر در سطح استان و راه اندازی میز خدمت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار در تمامی شهرستانها را از مهمترین اقدامات و فعالیتها در راستای گسترش حمایت قضایی و حقوقی از افراد و خانواده‌های نیازمند بیان کرد و افزود : از وکیل معاضدتی هم در پرونده های حقوقی خاص استفاده می کنیم که آن ها پرونده های ارسالی از سوی امداد را بیشتر استقبال می کنند به خصوص خانواده ای که امروز بازدید رفتیم اول خانم‌ به طور کامل محکوم شد که با همراهی وکیل معاضدتی رای برگشت همسرشان به عنوان متهم محکوم شد.

,

وی آماری از رسیدگی به پرونده های حقوقی داد وافزود: در سال گذشته ۱۴۰ نفر از فعالیت های حقوقی کمیته امداد بهره مند شدند و از ابتدای امسال هم ۴۰ نفر از این فعالیت ها بهره مند شدند.

,

وی برگزاری کلاس های آموزشی مزدوجین، کارگاه های آموزشی حقوق خانواده، مشاوره تلفنی و حضوری، تهیه و تنظیم دادخواست، لایحه دفاعیه و…. را دیگر فعالیت های کمیته حقوقی این نهاد بیان کرد و افزود: بر اساس قانون معافیت مددجویان از هزینه دادرسی در دعاوی خانوادگی ، معافیت مددجویان از پرداخت هزینه های صدور پروانه , عوارض شهرداری , هزینه انشعاب آب و فاضلاب , برق و گاز , برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف و…. را داریم که در این راستا و با پیگیری امور مجلس امداد اینقوانین به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مددجویان از آن بهره مند می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه