اخبار داغ

حجت الاسلام ماندگاری:

سبک زندگی شهید «محمود کاوه» برگرفته از نگاه توحیدی بود

سبک زندگی شهید «محمود کاوه» برگرفته از نگاه توحیدی بود
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ساده زیستی، دقت در حفظ بیت‌المال و ولایتمداری از مهمترین ویژگی‌های سبک زندگی شهید کاوه بود که برگرفته از نگاه توحیدی است که از امام حسین(ع) آموخت و رهرو این مسیر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه در مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ خراسان جنوبی که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: ۳۶ سال پیش در چنین ایامی محمود کاوه به شهادت رسید اما راه او همانند راه اربابش امام حسین(ع) ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاد حوزه و دانشگاه به ویژگی های بارز این فرمانده شهید اشاره کرد و گفت: ساده زیستی، دقت در حفظ بیت‌المال و ولایتمداری از مهمترین ویژگی‌های سبک زندگی شهید کاوه بود که برگرفته از نگاه توحیدی است و اگر ما هم نگاه توحیدی داشته باشیم که امام حسین(ع) و کربلا به ما یاد دادند، می‌توانیم مثل شهدا باشیم.

,

وی با تأکید بر اینکه نگاه توحیدی انسان ساز است، افزود: سردار شهید محمود کاوه رمز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت و هر کسی که نگاه توحیدی دارد می‌توانند رهرو این مسیر باشد.

,

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اگر نگاه توحیدی در جامعه حاکم باشد رستگار خواهیم شد، یادآور شد: شهید کاوه با همه سختی‌ها از نماز شب غافل نمی شد چون نگاه توحیدی داشت و همین نگاه از او یک اسوه ساخته است چون در سختی‌ها سختی را نمی‌بیند بلکه پاداش را می‌بیند.

,

این کارشناسی مذهبی به ترس دشمن از رشادت های شهید کاوه اشاره کرد که برای زنده یا مرده او جایزه تعیین کرده بود، ادامه داد: حقوق شهید کاوه ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که از همان میزان هم بخشی را صرف جبهه می‌کرد که برگفته از نگاه توحیدی بود.

,

وی بیان کرد: حل مشکلات مملکت و جوانان ما آموزش در مکتب امام حسین(ع) است تا از سختی‌ها فرار نکنیم و سختی خدمت، ایثار و فداکاری را تحمل کنیم و به آیه « اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً» برسیم.

,

حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر پرسیدند چرا پای جمهوری اسلامی ایستادید به یمن و غزه و فلسطین چه کار دارید، بگویید خداوند در قرآن فرموده «شما در سختی قرار گرفتید و من می‌خواهم در سختی به شما رستگاری عطا کنم».

,

استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: امروز دشمن نمک به زخم خانواده شهدا می‌پاشد اما روی زخم‌ حضرت زینب(س) هم نمک‌ پاشیدند اما چون حضرت، عسر و یسر را به خوبی درک کرده در مجلس یزید پس از آن همه سختی و مشقت و دیدن داغ عزیزان می فرماید «ما رأیتُ الاّ جمیلاً؛ جز زیبایی چیزی ندیدم».

,

گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب «آخرین تماس» تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس حاج غلامرضا قنبری رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه