اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

سازمان ملل تریبونی برای بیان حقایق و مواضع/ افکار عمومی جهان در انتظار شنیدن سخنان آیت الله رئیسی در نشست سازمان ملل

سازمان ملل تریبونی برای بیان حقایق و مواضع/ افکار عمومی جهان در انتظار شنیدن سخنان آیت الله رئیسی در نشست سازمان ملل
سید جعفر قنادباشی گفت: آیت الله رئیسی در عرصه مقابله با استعمار در مقطع کنونی و دیگر مسائل ایجاد شده سیاست روشن، منطقی، اصولی و قاطعی را دنبال می کند و امسال نیز بیش از هر زمان دیگری، رسانه های و افکار عمومی سخنان رئیس جمهور را مورد توجه قرار می دهند و منتظر هستند که آیت الله رئیسی چگونه مسائل جهانی، منطقه ای و مواضع ایران را بیان می کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل و حضور جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: از ابتدای برپایی جمهوری اسلامی ایران، حضور کشورمان در سازمان های بین المللی، یکی از راهبردهای ما برای بیان مواضع و تشریح سیاست هایمان بوده است تا از ظرفیت سازمان های بین المللی برای پیشبرد اهدافمان در سطح منطقه و جهانی بهره برداری درست و اصولی کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در شرایطی که رسانه های جهانی در اختیار استکبار جهانی هستند و عمدتا سعی می کنند که حرف های حق به گوش ملت ها نرسد، می توانیم از سازمان ملل به عنوان تریبونی برای بیان حقایق و مواضع خود استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تریبون های بین المللی برای مواضع کشورها به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول رسانه های گروهی با پوشش وسیع جهانی هستند که این رسانه ها در اختیار قدرت ها و سرمایه گذاران خارجی هستند و دسته دوم تریبون های سازمان های بین المللی هستند که همگان از آن استفاده می کنند.

قنادباشی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل آنکه سیاست های خاص و مستقلی را دنبال می کند و از سیاست های جهانی تبعیت نمی کند، حضور روسای جمهور ایران همواره مورد توجه جهانیان بوده است چرا که ایران از نظر جغرافیایی، سابقه تمدنی و قابلیت های اقتصادی، کشور مهمی است و مواضع متفاوت ایران با دیگر کشورها به دلیل استقلالی است که دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه بر همین اساس بسیاری از کشورهاف علاقمند به شنیدن سخنان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: معمولا روسای کشورهای ضعیف جرات بیان مواضع خود را ندارند همواره چشم امید به سخنان روسای جمهور ایران دارند تا اینکه مواضع خود را نسبت به سیاست های یک جانبه دنیای غرب بیان و از آن حمایت کنند.

وی عنوان کرد: این سفر، اولین سفر آیت الله رئیسی به سازمان ملل است و با توجه به راهبردهایی که ایشان دنبال می کنند و عقبه ای از کشورهای اسلامی و کشور خودمان، وی را همراهی می کند؛ این سفر و حضور بسیار متفاوت از دیگر روسای جمهور گذشته است.

قنادباشی ادامه داد: چرا که آیت الله رئیسی در عرصه مقابله با استعمار در مقطع کنونی و دیگر مسائل ایجاد شده سیاست روشن، منطقی، اصولی و قاطعی را دنبال می کند و امسال نیز بیش از هر زمان دیگری، رسانه های و افکار عمومی سخنان رئیس جمهور را مورد توجه قرار می دهند و منتظر هستند که آیت الله رئیسی چگونه مسائل جهانی، منطقه ای و مواضع ایران را بیان می کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از نظر وجهه به ویژه تقابل هایی که با آمریکایی ها به عنوان قدرت جهانی داشته، حریف آمریکایی ها تلقی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه