اخبار داغ

رئیس اتحادیه محلی دوزان کرمانشاه مطرح کرد؛

فعالیت ۵۰۰ عضو اتحادیه محلی دوزان در کرمانشاه

فعالیت ۵۰۰ عضو اتحادیه محلی دوزان در کرمانشاه
نقی مارابی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ عضو اتحادیه محلی دوزان در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: بیش از ۸۵ درصد این خیاطان مجوز دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقی مارابی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه اکثر پارچه های لباسهای محلی کوردی و حتی "گلونی" تولید داخل نیستند، اظهار داشت: این پارچه های وارداتی معمولا از کشورهای اندونزی، هند، پاکستان، چین و.. وارد کشور می شوند.

رئیس اتحادیه محلی دوزان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته استفاده از لباس‌های محلی بسیار مرسوم بوده، افزود: لباسهای محلی بجز پیرزنان قدیمی روستا، الان معمولا فقط در مراسمات خاص پوشیده می شود.

مارابی با اشاره به اینکه حدود 500 عضو اتحادیه محلی دوزان در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بیش از 85درصد این خیاطان مجوز دارند و مابقی بصورت پراکنده در محلات مختلف شهر مشغول بکار هستند.

وی در خصوص هزینه دوخت لباس کردی گفت: نوع پارچه در تعیین قیمت لباس کردی مهم است برخی پارچه‌ها به دلیل سادگی در جنس آن ارزان‌تر دوخته می‌شوند اما برخی پارچه‌ها به دلیل داشتن سنگ‌های تزئینی نیاز به صرف وقت بیشتری دارد و با هزینه بیشتری برای دوخت آن باید پرداخت شود.

مارابی عنوان کرد: اتحادیه هر سال به خیاطان نرخ و تعرفه را اعلام می‌کند و دوزنده باید تعرفه‌ها را در کنار پروانه کسب خود نصب کنند تا مشتری در جریان هزینه دوخت لباس مورد نظر باشد.

وی در خصوص اهمیت کارخانه پارچه تولید داخل گفت: با توجه به اینکه ما در استان کردنشین زندگی میکنیم، اگر پارچه های لباس محلی در داخل استان باشد بجز اشتغال و رونق اقتصادی، با قیمت ارزانتری بدست مشتری می رسد. اما پوشش و تنوع لباس در استان ما زیاد است بنابراین یک کارخانه نمیتواند جوابگو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه