اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان فراهم شده است/ در حوزه آموزش ابتدایی کمبود معلم نداریم

تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان فراهم شده است/ در حوزه آموزش ابتدایی کمبود معلم نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آمادگی کافی برای حضور دانش آموزان در مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد، گفت: آموزش به صورت حضوری و تمام وقت است و تمام تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان توسط مدیران دیده شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفتگوی خبری با بیان اینکه امسال پذیرای حدود ۳۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان هستیم، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته هزار نفر افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی،,
 
,
وی با اشاره به اینکه آمادگی کافی برای حضور دانش آموزان در مدارس از جهت سازماندهی معلمان و تدارک برنامه‌های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد، ادامه داد: آموزش به صورت حضوری و تمام وقت است و تمام تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان توسط مدیران دیده شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
,
 
,
فائزی بیان کرد: سامانه شاد فرصت و سرمایه‌ای است که از آن برای رفع کاستی‌ها و جبران آسیب‌های دوران کرونا استفاده می‌شود و آموزش مکمل در کنار آموزش حضوری است.
,
 
,
وی با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش آموزان خط قرمز است و مراقبان سلامت بحث سلامت دانش آموزان را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: ۸۶ اتاق بهداشت به مدارس استان اضافه شده و بیشتر به دنبال خود مراقبتی دانش آموزان هستیم.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد دانش آموزان ۹ تا ۱۸ سال دو دُز واکسن و ۵۰ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند، گفت: ضعف واکسیناسیون بیشتر در سنین ۵ تا ۱۲ سال است که همراهی بیشتر اولیا با آموزش و پرورش را می‌طلبد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای بهداشتی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، بیان کرد: دانش آموزان الزامی به واکسیناسیون ندارند اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامت افراد این کار به طور کامل انجام شود.
,
 
,
فائزی با بیان اینکه ۳۸ کلاس جدید به فضای آموزشی استان گیلان اضافه شده است اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: نیازمند توسعه جدی فضای آموزشی ناحیه ۱ و ۲ رشت هستیم اما در حال حاضر باید از تمامی ظرفیت‌ها برای این منظور بهره گرفت.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۳۳ درصد به مبلغ شهریه مقطع ابتدایی و ۳۵ درصد به مقاطع اول و دوم اضافه شده است، افزود: هیچ مبلغی به جز حق بیمه و پول کتاب برای مدارس دولتی مجاز نیست و کمک‌های داوطلبانه اولیا نیز از طریق انجمن اولیا و مربیان دریافت می‌شود.
,
 
,
فائزی با بیان اینکه در حوزه آموزش ابتدایی کمبود معلم نداریم، گفت: کمبود معلم در مقاطع دیگر از طریق نیروهای حق التدریس و بازنشستگان جبران می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه