اخبار داغ

جدال بی‌پایان "دشترومی‌ها" با زباله؛

وقتی افتتاح کارخانه بازیافت هم معضل زباله "دشتروم" را حل نکرد

وقتی افتتاح کارخانه بازیافت هم معضل زباله "دشتروم" را حل نکرد
با وجود افتتاح کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج انتظار می‌رفت دیگر شاهد انباشت زباله‌ها در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها نباشیم، اما گویی این قصه سر دراز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با وجود افتتاح کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج که با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید، انتظار می رفت دیگر شاهد انباشت زباله ها در حاشیه جاده ها و خیابان ها نباشیم، اما گویی این قصه سر دراز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از مخاطبان به این پایگاه خبری کلیپی ارسال کرده است و انباشت زباله در دشتروم که ورودی شهر یاسوج است را نشان می دهد.

,

فداکاری ۲۵ساله دشتروم برای مرکز استان

, فداکاری ۲۵ساله دشتروم برای مرکز استان, فداکاری ۲۵ساله دشتروم برای مرکز استان,

بیش از  ۲۵سال زباله های شهر یاسوج به صورت غیراصولی در منطقه گردشگری و عشایری دوپشته دشتروم دفن می شد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

,

پس از سال‌ها چشم انتظاری بالاخره کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج به بهره برداری رسید تا زباله های این شهر که با عنوان طلای کثیف خوانده می شود دیگر تهدیدی برای شهروندان نباشد و زمینه درآمدزایی و رفع معضل های زیست محیطی را فراهم کند.

,

انباشت زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم واحتمال ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی معضل جدی در شهر یاسوج بود که هم سلامت مردم را تهدید می‌کرد و هم تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌رفت.

,

, ,

تولید روزانه ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج

, تولید روزانه ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج, تولید روزانه ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج,

روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج تولید می شود که این میزان ۲ برابر سرانه کشوری است.

,

دوپشته دشت روم در ورودی شهر یاسوج قرار دارد، هر مسافری از جنوب قصد ورود به شهر یاسوج را داشته باشد ابتدا باید تماشاگر این نمایشگاه زباله باشد و بعد وارد پایتخت طبیعت شود!زباله هایی که باد و حیوانات ولگرد آن ها را به اطراف منتقل کرده اند و تصویری بسیار زشت را به نمایش گذاشته اند.

,

بالاخره پس از حدود ۲۵ سال انتظار در دولت سیزدهم و به مناسبت هفته دولت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج درآئینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سید علی احمد زاده  استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

,

, ,

سرانه تولید زباله هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم است

, سرانه تولید زباله هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم است, سرانه تولید زباله هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم است,

مدیریت پسماند به فعالیت هایی اطلاق می شود که با جمع آوری اصولی و به کار بردن فناوری های نوین در بازیافت زباله ها از این ثروت به عنوان فرصتی برای درآمدزایی استفاده می شود، اما در مقابل کشورهایی نیز با مدیریت نادرست و بدون استفاده از روش های مهندسی و بهداشتی سلامت مردم را به واسطه این زباله ها در معرض خطر قرار می دهند. 

,

سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست. 

,

, ,

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله تر (تجزیه پذیر) در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا ۱.۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

,

اکنون انتشار فیلمی از انباشت زباله در حاشیه جاده در دشتروم بویراحمد این حس را به مخاطبات القا می کند که کارخانه بازیافت زباله یاسوج کارایی نداشته و یا اینکه دردی از مردم دشتروم دوا نمی کند!

,

فیلم زباله های رها شده در حاشیه جاده در دشتروم که ورودی یاسوج محسوب می شود در زیر آمده است:

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه