اخبار داغ

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه مطرح کرد؛

کاهش ۸۰ درصدی حریق در مراتع بحرانی کرمانشاه

کاهش ۸۰ درصدی حریق در مراتع بحرانی کرمانشاه
شهاب شیرزادی گفت: حریق مراتع در شهرستان کرمانشاه نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهاب شیرزادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص وضعیت آتش‌سوزی مراتع در شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط و تجربه‌ای که سال گذشته در بحث آتش‌سوزی مراتع در شهرستان کسب شد، اقدامات پیشگیرانه از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه عموما موثر است و خسارات را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: براساس اطلاعیه‌های ارسال شده به شوراها و دهیاری‌های روستاها موارد و اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق حساس که میزان آتش‌سوزی‌های در سال‌های گذشته زیاد بوده است، شاهد تاثیرات بسیار موثری در زمینه کاهش حریق مراتع بودیم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از حریق ناشی از عملکرد دامداران، گردشگران و آتش "پس چر" مزارع است، افزود: اقشار مختلف در بروز آتش‌سوزی‌ها تاثیر دارند، اما تجربیات سال گذشته کمک شایانی به کنترل و کاهش حریق مراتع داشته است.

به گفته شیرزادی ایجاد گشت زنی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی، تشکیل تیم‌های واکنش سریع و هماهنگی با انجمن‌های مردم نهاد برای مقابله با حریق احتمالی مراتع و جنگل‌ها از جمله کار‌های است که توانسته در حوزه پیشگیری مهم باشد..

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی به دست انسان انجام می شود، خاطرنشان کرد: بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، آموزش و فرهنگسازی توسط رسانه ها در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی در دستور کار است

شیرزادی گفت: شاید میزان آتش‌سوزی شهرستان چیزی در حدود یک هکتار بوده است و حدود 80 درصد کاهش آمار حریق مراتع در شهرستان را شاهد بودیم؛ خصوصا در مناطق بحرانی مثل سرفیروزآباد.

وی همچنین از دوستداران طبیعت درخواست کرد که دستگاه‌های دمنده مقابله با حریق را خریداری کنند و در اختیار انجمن‌های زیست محیطی قرار دهند تا در مواقع آتش سوزی به کمک این دستگاه‌ها بتوان حریق را کنترل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه