اخبار داغ

متخصص پوست و مو مطرح کرد؛

وراثت، بیماری‌ها و اضطراب، سه عامل سفید شدن موها/ ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا با مکمل درمان می‌شود

وراثت، بیماری‌ها و اضطراب، سه عامل سفید شدن موها/ ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا با مکمل درمان می‌شود
عاطفه شجری گفت: سفید شدن چند علت می‌تواند داشته باشد که شامل وارثت، بیماری‌هایی که ممکن است تیروئید هم جز آن باشد و استرس و اضطراب، مکمل‌ها تا حدی می‌توانند در جلوگیری از سفید شدن موها کمک‌کننده باشند اما هیچ کجای دنیا دارویی که بتواند جلوی این فرآیند را بگیرد وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عاطفه شجری متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ریزش مو بعد از بهبودی کرونا با مصرف مکمل‌ها بهتر می‌شود که باید با دستور پزشک از این مکمل‌ها استفاده شود.

وی افزود: برای رفع چربی مو، می‌توان از شامپوهای مو چرب استفاده کرد که بنا بر نظر پزشک تجویز می‌شود.

متخصص پوست و مو ادامه داد: خال‌های قرمز هم مثل خال‌های تیره هستند که بدن فرد از ابتدای تولد تا زمان مرگش ممکن است از این دست خال‌ها بزند، بهترین درمان برای خال‌های قهوه‌ایی اگر قارچ نباشد استفاده از لیزر است در غیر این صورت باید از درمان ضد قارچ استفاده شود.

شجری عنوان کرد: برای تقویت موها ابتدا باید فرد به لحاظ کمبود آهن و همچنین مشکلات تیروئیدی بررسی شود درصورتی هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد، نیاز است که یک آزمایش کامل‌تر درخصوص موها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان با قطعیت گفت که عارضه کف سر چرب درمان ندارد، این معضل را می‌توان به نحوی کنترل کرد.

متخصص پوست و مو اضافه کرد: سفید شدن مو چند علت می‌تواند داشته باشد که شامل وارثت، بیماری‌هایی که ممکن است تیروئید هم جز آن باشد و استرس و اضطراب، مکمل‌ها تا حدی می‌توانند در جلوگیری از سفید شدن موها کمک کننده باشند اما هیچ کجای دنیا دارویی که بتواند جلوی این فرایند را بگیرد وجود ندارد.

شجری بیان کرد: پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها هم انجام می‌شود اما اگر کسی می‌خواهد پاکسازی پوست موثری داشته باشد می‌تواند تحت نظر پزشک در مراکز معتبر این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: ماندگاری خط بخیه بر روی پوست هر کسی به جنس پوست فرد بستگی دارد و نمی‌توان با قطعیت گفت استفاده از کرم‌ خاصی باعث رفع آن شود، کرم‌های ترمیم کننده خوبی وجود دارد که می‌تواند تاثیرگذار باشند.

متخصص پوست و مو درخصوص علت ریزش موها گفت: علت این عارضه با استفاده از آزمایش باید مشخص شود، گاهی این عارضه بر اثر کمبود ویتامین‌ها و گاهی به دلیل وارثت رخ می‌دهد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه