اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت ۱۶ مرکز بازتوانی معتادان در خراسان شمالی/ خیران در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد پای کار باشند

فعالیت ۱۶ مرکز بازتوانی معتادان در خراسان شمالی/ خیران در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد پای کار باشند
محسن توحیدی مقدم با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۱۶ مرکز خدمات درمان اعتیاد را ارائه می دهند، گفت: در حال حاضر ۴۳۹ نفر در این مراکز پذیرش و خدمات دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان و یک مرکز ماده ۱۶ فعالیت دارد، اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در حال حاضر ۴۳۹ نفر از معتادان در این مراکز پذیرش و خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع اعتیاد به موضوع پیشگیری، مدیریت درمان و توانمند سازی و صیانت از بهبود یافتگان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: خدمات آموزشی، مشاوره ای، روان درمانی، مداخلات دارویی پیشگیری از عود درمان، بیماری های همراه و حمایت های اجتماعی، تداوم بهبود، ارتقاء کیفیت زندگی، بازگشت به اجتماع از جمله فعالیت هایی است در مراکز خدماتی به بیماران ارائه می شود.     

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که باید نوع نگاه جامعه به کسانی که سوء مصرف مواد مخدر دارند و معتاد هستند اصلاح شود.

وی یادآور شد: وظیفه همه اعضای جامعه نسبت به افراد درگیر به اعتیاد این است که  به گونه ای عمل کنند تا این افراد کمترین آسیب را به خود و خانواده شان بزنند و مهم ترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ایجاد انگیزه کنیم تا برای ترک و درمان اقدام کنند و تشویق شوند.                

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد:  مردم و جامعه در قبال آسیب های اجتماعی مسئول هستند و اعتیاد منشاء خیلی از آسیب هاست، بنابراین این فرهنگ که مردم و خیران در حوزه هایی غیر از اعتیاد، فعالیت و همیاری برسانند، باید اصلاح شود و در این قسمت (پیشگیری و درمان اعتیاد ) نیز اقدامات خیرخواهانه زیادی می توان انجام داد.

توحیدی مقدم بیان داشت: زمانی که سازمان ها و نهادهای مختلف در زمینه ی پیشگیری، اقدامات خوب و موثری انجام دادند، شاهد نتایج خوبی بودیم و هزینه برای درمان و هزینه برای کاهش اقدامات مجرمانه را کمتر شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در افزایش آگاهی افراد دارند و باید از این نقش موثر در راستای ارتقای دانش و آگاهی افراد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد استفاده کرد.                                       

توحیدی مقدم بر فرهنگ سازی و تغییر نگاه جامعه توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی تسهیلاتی برای کسانی که پاک و درمان شده اند و هنر یا مهارتی دارند، در نظر گرفته است تا بواسطه آن، امکان بازتوانی را داشته و به نحو مطلوب وارد اجتماع شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه