اخبار داغ

نماینده مردم تربت حیدریه عنوان کرد؛

چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایران

چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایران
زنگنه گفت: با امضای تفاهم‌نامه ای امسال ۲۰۰تن زعفران به قطر منتقل می‌شود و این اتفاق بی نظیر همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال باعث می شود که همه دنیا زعفران ایرانی را با برند ایران ببینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه ای امسال ۲۰۰تن زعفران به قطر منتقل می‌شود و این اتفاق بی نظیر همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال باعث می شود زعفران ایران به جهان بیشتر شناسانده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور به قطر و پیگیری های مستمر در نهایت تفاهم‌نامه‌ای بین بخش خصوصی در ایران و قطر به امضا رسید.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه در مرحله اول ۲۰۰تن زعفران با رقمی حدود ۳۰۰ میلیون دلار در ابتدای اکتبر امسال به عنوان نخستین محموله به قطر ارسال خواهد شد.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: این مقدار زعفران به صورت صد درصد فراوری،در قالب محصولات بهداشتی،غذایی و دارویی و یا به صورت بسته های چند گرمی و در حجم های کوچک با برند ایرانی، قطری در بازار های جهانی توزیع خواهد شد.

,

زنگنه بیان کرد: این اتفاق در نوع خود بسیار مهم و بی نظیری است و با توجه به برگزاری بازی‌های جام‌جهانی در کشور قطر این فرصت بسیار خوبی است که همه دنیا زعفران ایرانی را با برند ایران ببینند.

,

وی تصریح کرد: با امضای این قرارداد که بزرگترین قرارداد تجاری انتقال زعفران در جهان محسوب می شود ضمن تثبیت جایگاه ایران به عنوان قطب اول تولید و عرضه زعفران در جهان، گام بلندی در جهت نزدیکتر کردن قیمت زعفران ایران به قیمت بازارهای جهانی برداشته خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه