اخبار داغ

کارشناس امور مذهبی:

اُنس میان زوجین عامل حفظ خانواده است/ مهریه‌های بالا و تجمل گرایی، سن طلایی ازدواج را کمرنگ می‌کند

اُنس میان زوجین عامل حفظ خانواده است/ مهریه‌های بالا و تجمل گرایی، سن طلایی ازدواج را کمرنگ می‌کند
مریم السادات طباطبایی گفت: اُنس و محبت میان زوجین، عامل مهم حفظ خانواده ها است و تجمل گرایی و درخواست مهریه های بالا ابزار خوشبختی فرزندان در شرف ازدواج نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم السادات طباطبایی، کارشناس امور مذهبی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به افزایش سن ازدواج فرزندان در جامعه کنونی، اظهار کرد: درخواست مهریه های بالا، تجمل گرایی و اصرار بر تهیه جهیزیه های کامل، موجب شده اند که هدف اصلی از ازدواج کمرنگ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

طباطبایی گفت: گرایش به تجمل گرایی و درخواست مهریه های بالا در جامعه ریشه در چشم و هم چشمی ها همچنین ارائه الگوهای منفی در صدا و سیما و شبکه های اجتماعی دارد.

,

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن، هدف از امر ازدواج را بدست آوردن آرامش روحی و جنسی میان زوجین بیان کرده است، عنوان کرد: آنچه که بنیان زندگی های خانوادگی را مستحکم می دارد، محبت و اُنس میان زوجین است.

,

این کارشناس امور مذهبی افزود: با زندگی ساده نیز می توان زندگی ارزشمند و خوبی داشت.

,

وی در ادامه با بیان اینکه درخواست مهریه های بالا و تجمل گرایی، عوامل خوشبختی نیستند، تصریح کرد: این مسائل موجب می شوند که فرزندان جامعه، سن طلایی ازدواج که دوران جوانی است برای امر ازدواج و تشکیل زندگی مشترک از دست بدهند.

,

طباطبایی تاکید کرد: هدایت فرزندان برای امر ازدواج به موقع، نیازمند ارائه الگوهای مثبت فرهنگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه