اخبار داغ

سوغاتی‌های دیار شیرین و فرهاد میراثی در خطر فراموشی؛

سبقه ۱.۵ قرن سوغاتی‌های کرمانشاه؛ قربانی سودجویی دست فروشان/ ضرورت اطلاع رسانی به مسافران برای خرید برندهای باکیفیت

سبقه ۱.۵ قرن سوغاتی‌های کرمانشاه؛ قربانی سودجویی دست فروشان/ ضرورت اطلاع رسانی به مسافران برای خرید برندهای باکیفیت
یکی از آسیب‌های فعالیت خودروهای دست فروش در کنار جاده‌ها به ویژه در ایام اربعین، عرضه برخی سوغاتی های با کیفیت پایین به زوار بود که نان و نشان سوغاتی‌های کرمانشاه را نشانه رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، امسال به دنبال بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین شاهد وقوع اتفاقات خوب و بدی بودیم از جمله افزایش شمار دستفروشان خودرویی کنار جاده‌ها که به عرضه محصولات به ویژه سوغاتی‌های با کیفیت پایین کرمانشاه اقدام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

افزایش چشمگیر فعالیت دستفروشان کنار جاده‌ای به ویژه در مسیر بازگشت زوار اربعین افزون بر خطرآفرینی‌های ناشی از وقوع تصادفات و ترافیک منجر خواهد شد که با عرضه محصولات با کیفیت اندک، کیفیت و شهرت برندهای کرمانشاه لطمه ببیند و سوغاتی های کرمانشاه به خوبی معرفی نشود.

,

امسال به دنبال بازگشایی مرز خسروی، دستفروشی‌های خودرویی آن هم با عرضه سوغاتی های کرمانشاه بیدار می کرد درحالی که انتظار می رفت نه تنها به دلیل خطرآفرینی فعالیت این افراد بلکه برای حفظ نان و نشان واقعی سوغاتی های کرمانشاه از جمله کاک‌، نان برنجی و نان خرمایی و...‌ نظارت‌های بیشتری اعمال می شد و از عرضه چنین محصولاتی پیشگیری صورت می‌گرفت.

,

, ,

نظارت بر سوغاتی های عرضه شده در خارج از نمایشگاه بر عهده مسئولان میراث‌فرهنگی نیست

, نظارت بر سوغاتی های عرضه شده در خارج از نمایشگاه بر عهده مسئولان میراث‌فرهنگی نیست, نظارت بر سوغاتی های عرضه شده در خارج از نمایشگاه بر عهده مسئولان میراث‌فرهنگی نیست,

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در طول ایام پیاده روی اربعین نمایشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی در مسیر تردد زوار برپا شد.

,

وی با بیان اینکه نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی تا پایان ماه صفر دایر خواهد بود، تعداد غرفه‌های نمایشگاه مذکور را ۶۰ غرفه اعلام کرد.

,

به گفته صابر نمایشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی در شهرستان ‌های کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کرندغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین برپا شده‌ است.

,

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نظارت بر سوغاتی های عرضه شده در خارج از نمایشگاه مذکور بر عهده مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست.

,

, ,

عرضه سوغاتی توسط خودروها و به صورت دست فروشی ممنوع است

, عرضه سوغاتی توسط خودروها و به صورت دست فروشی ممنوع است, عرضه سوغاتی توسط خودروها و به صورت دست فروشی ممنوع است,

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: نظارت بر خودروهای عرضه کننده سوغاتی در کنار خیابانها برعهده بازرسان اتاق اصناف نیست با این حال به همراه گشت مشترک تعزیرات حکومتی و پلیس راه به این رانندگان تذکراتی داده شد تا  نسبت به جمع آوری بساط شان اقدام کنند.

,

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: عرضه مواد غذایی از جمله سوغاتی توسط خودروها و به صورت دست فروشی ممنوع است.

,

پهلوانی با بیان اینکه مردم در خریدهایشان دقت کنند، خاطرنشان کرد: مردم سوغاتی هایی نظیر کاک و نان برنجی را از دست فروشان و دوره گردان خریداری نکنند بلکه برای خرید به واحدهای تولیدی مراجعه کنند که مکان تولید آنها مشخص است.

,

وی افزود: همچنین زوار اربعین در صورت خرید سوغاتی تقلبی، بی کیفیت یا مسموم از واحدهای صنفی موجود در طول مسیر پیاده روی یعنی از جاده بیستون تا کرمانشاه موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

,

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راسته بازار و تاریکه بازار  کرمانشاه بهترین محل خرید سوغاتی است زیرا واحدهای تولیدی دارای شناسنامه و تولید کنندگان آن هم مشخص هستند.

,

وظیفه جمع آوری دستفروشان خودرویی در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راه است

, وظیفه جمع آوری دستفروشان خودرویی در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راه است, وظیفه جمع آوری دستفروشان خودرویی در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راه است,

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد،اظهار داشت: وظیفه برخورد و جمع آوری دستفروشان خودرویی  در حاشیه جاده ها بر عهده پلیس راه است.

,

وی با اشاره به ممنوعیت موارد دست فروشی به وسیله خودرو و توقف در حریم جاده، افزود: در صورتی که این افراد مکانی را برای عرضه محصولات خود بسازند راهداری با آنها برخورد خواهد کرد.

,

مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ما به عنوان نیروهای راهداری به دست فروشان خودرویی تذکرات لازم را ارائه می دهیم البته پلیس راه دارای قدرت اجرایی است.

,

کرمی با تاکید بر اینکه مخالف حضور دست فروشان خودرویی در حاشیه جاده ها هستیم، گفت: حضور این افراد در حریم جاده سبب ایجاد تصادف می شود.

,

وی افزود: متاسفانه شمار دست فروشان خودرویی به ویژه در محل برپایی موکب ها، ورودی و خروجی شهرهای موجود در مسیر پیاده روی اربعین افزایش یافته است.

,

کرمی با بیان اینکه گشت های راهداری در حوزه حریم راه ها در همه محورهای مواصلاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه ساخت و ساز غیر مجازی گزارش نشده برهمین مبنا تخریبی هم انجام نگرفته است.

,

, ,

توقف دست فروشان خودرویی در حاشیه جاده ها تخلف است

, توقف دست فروشان خودرویی در حاشیه جاده ها تخلف است, توقف دست فروشان خودرویی در حاشیه جاده ها تخلف است,

کیخسرو دستغیب نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: با موارد دست فروشی های خودرویی که در حریم جاده ها توقف می کنند، برخورد می شود و اعمال قانون هم صورت می گیرد.

,

وی افزود: همچنین به این افراد تذکرات لازم درباره پیامدهای ایجاد مزاحمت و خطرآفرینی برای وقوع تصادفات ارائه می شود.

,

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: توقف دست فروشان خودرویی در حاشیه جاده ها تخلف است و با این افراد نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول سال نیز برخورد می شود.

,

دستغیب خاطرنشان کرد:این خودروها به صورت سیار هربار در یک مکان فعالیت می کنند و عموما محل ثابتی ندارند برهمین مبنا قابل شناسایی نیستند.

,

وی با بیان اینکه ضعف نظارتی وجود ندارد، عنوان کرد:  ممکن است در مسافتی کوتاه چند دست فروش خودرویی دیده شوند اما در مسافتی طولانی هم  موردی دیده نشود.

,

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: دست فروشان خودرویی به دنبال ارائه تذکرات نیروهای پلیس راه جابه جا می شوند اما به دلیل سیار بودن به مکان دیگری مستقر می شوند با این حال ضمن ارائه تذکرات لازم، اعمال قانون هم می شوند.

,

دستغیب خاطرنشان کرد: فعالیت دست فروشان خودرویی نظیر اقداماتی چون ساخت و ساز در حریم جاده نیست که بتوان نسبت به تخریب مکان آنها اقدام کرد بلکه به دلیل سیار بودن امکان استقرار این افراد در همه مکانها وجود دارد.

,

به گزارش مرصادنیوز، در حین تدارک برنامه ریزی های عظیمی چون پیاده روی اربعین انجام برنامه ریزی های دقیق از سوی متولیان امر بسیار حائز اهمیت است و در این راستا کاش پیش از وقوع واقعه چاره ای برای پیشگیری از فعالیت دستفروشان خودرویی اندیشیده می شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه