اخبار داغ

با پیگیری نمایندگان مجلس انجام شد؛

بازگشت سهمیه کسر شده دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

بازگشت سهمیه کسر شده دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان
سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان که چندی پیش کاهش یافته بود و گلایه های زیادی را به همراه داشت بعد از پیگیری های انجام شده سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور محسوب می شود، و بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی (۶ درصد) در مقایسه با کشور را داراست و هر سال ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می‌شود که نیازمند جذب معلم برای آموزش این تعداد دانش آموز است.
 
در روزهای اخیر وزارت آموزش و پرورش در اقدامی غیر کارشناسی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان را نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد کاهش داده است که این تصمیم نارضایتی های زیادی را در استان به وجود آورده است.
 
با پیگیری های که پایگاه خبری عصرهامون در این خصوص با نمایندگان مردم در مجلس داشت، نمایندگان مردم نیز گلایه مند از این تصمیم وزارت آموزش و پرورش بودند، و با توجه به کمبود معلم در استان خواستار بازگشت سهمیه دانشگاه فرهنگیان بودند.
 
حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان با اعلام نارضایتی از این کار وزارت اموزش و پرورش در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: جای تعجب است در استانی که بیشترین مشکلات را در زمینه آموزش و پرورش کشور دارد این چنین تصمیم های ناعادلانه ای گرفته شود.
 
فداحسین مالکی، دیگر نماینده مردم زاهدان ضمن انتقاد از کاهش هزار و۵۰۰ نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سهمیه ۲ هزار و ۸۰۰ نفری سال گذشته، خواستار اقدام فوری آموزش و پرورش در خصوص بازگرداندن ۵۴درصد سهمیه کسر شده و اختصاص سهمیه جذب به میزان سال گذشته شد.
 
محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما از افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان به صورت تکمیل ظرفیت برای ترم بهمن سال جاری خبر داد و گفت: طی جلسات پی در پی با مسئولین مربوطه در هفته گذشته و با هدف تحقق مطالبات مردم سیستان در خصوص افزایش سهیمه دانشگاه فرهنگیان استان این مطالبه به حق دانش آموزان استان محقق شد.
 
سرگزی افزود: وظیفه هر نماینده پیگیری مطالبات به حق مردم است و در این راستا با جلساتی مستمری که با مسئولین در بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی در سطوح کارشناسی و مدیریتی در دو هفته اخیر داشتیم این موضوع به نتیجه رسید و دستور افزایش ۷۰۰ سهمیه از سوی رییس سازمان امور استخدامی کشور صادر شد.
 
وی تصریح کرد: در ادامه این افزایش سهیمه همچنین سهمیه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای جذب معلم به صورت قراردادی به استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه