اخبار داغ

معادله چند مجهولی نظام سلامت؛

انتخاب اختیاری محل خدمت؛ علت کمبود پزشک در جنوب سیستان و بلوچستان

انتخاب اختیاری محل خدمت؛ علت کمبود پزشک در جنوب سیستان و بلوچستان
کمبود پزشک در شهرستان راسک شهر پارود چند ماهی است باعث نارضایتی مردم شده چراکه یکی از اساسی‌ترین نیازها در مناطق کمتر توسعه یافته دسترسی به خدمات بهداشت و درمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، کمبود پزشک در مناطق محروم درد کهنه‌ای است که هر ازگاهی سر تیتر رسانه‌ها می‌شود، اما تاکنون تدبیری برای حل این مشکل در سیستان و بلوچستان اندیشیده نشده است.
 
وجود مناطق محروم و کمتربرخوردار را نمی‌توان منکر شد، اما همیشه اهتمام نظام بر محرومیت زدایی و توسعه این مناطق مد نظر بوده و طی سال‌های اخیر تلاش ها برای خدمت‌رسانی به این مناطق به کار گرفته‌ شده است.
 
به باور برخی کارشناسان در شرایطی که کشور با کمبود پزشک مواجه است، پذیرش اندک دانشجو در رشته پزشکی فاقد مبنای منطقی بوده است.
 
از سوی دیگر برخی صاحبنظران بر این باورند که مشکل اصلی در نحوه توزیع پزشکان نهفته است و ابتدا باید تدبیری برای این نابسامانی اندیشیده شود.
 
پرداختی ثابت به پزشکان مناطق محروم از دیگر عواملی است که می‌تواند حضور پزشکان را در مناطق کمتر برخوردار تضمین کند و علاوه بر آن نیاز مناطق محروم نیز به نیرو تامین شود.
 
کمبود پزشک و امکانات بهداشتی به یک معضل جدی برای مردم سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و در بسیاری از روستاها و مناطق صعب‎‌العبور این کمبود به چشم می خورد و بسیاری از پزشکان حاضر به خدمت در این مناطق نیستند و بیماران برای دسترسی به پزشک باید مسیر طولانی را طی کنند و این دلیلی برای عدم انتخاب محل خدمت پزشکان شده است.
 
 کمبود پزشک در شهرستان راسک شهر پارود چند ماهی است باعث نارضایتی مردم شده چراکه یکی از اساسی‌ترین نیازها در مناطق کمتر توسعه یافته دسترسی به خدمات بهداشت و درمان است.
 
بی‌مهری به حوزه درمان شهرستان سرباز ادامه دارد

یکی از شهروندان بخش پارود شهرستان سرباز به خبرنگار ما گفت: بخش پارود یکی از محروم ترین مناطق مرزی شهرستان سرباز است و در بسیاری از ساعات روز و خصوصا در شب پزشک حضور ندارد و اگر بیمار نیاز به پزشک اورژانس داشته باشد باید به شهرهای اطراف بروند و این کمبود و نبود کادر درمانی پاسخگوی جمعیت روستا و بخش نیست.
 
وی افزود: گاهی تنها یک پزشک در خانه بهداشت روستایی وجود دارد که اگر این پزشک نیاز به مرخصی داشته باشد برای مدتی منطقه محروم خالی از پزشک می‌شود که همین مساله باعث بی‌انگیزه شدن پزشکان برای حضور در این مناطق می‌شود.
 
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با کمبود پزشک مواجه است
 
حسام نبات زهی، مدیر شبکه بهداشت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به کمبود پزشک در منطقه بیان کرد: پیگیری های لازم در این خصوص از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرصورت گرفته است اما متاسفانه با کمبود پزشک در کل دانشگاه در جنوب سیستان و بلوچستان مواجه هستیم.
 
اعزام پزشکان از مناطق همجوار به بخش پارود

وی افزود: با وجود کمبود پزشک در شهرستان و بخش پارود، صبح ها از مراکز همجوار پزشکان اعزام می شوند و کار درمان صورت می گیرد.
 
مدیرشبکه بهداشت سرباز با بیان اینکه محل کار پزشک اختیاری است، تصریح کرد: محل خدمت را پزشک انتخاب می کند و کاملا اختیاری است اما صبح ها در مراکز درمانی حضور دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بی‌مهری به حوزه درمان شهرستان سرباز ادامه دارد, بی‌مهری به حوزه درمان شهرستان سرباز ادامه دارد,
,
,
,
,
,
, دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با کمبود پزشک مواجه است, دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با کمبود پزشک مواجه است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه