اخبار داغ

دکتری علوم ارتباطات:

تعلل اطلاع‌رسانی باعث وارونه جلوه‌دادن واقعیت شد

تعلل اطلاع‌رسانی باعث وارونه جلوه‌دادن واقعیت شد
زهرا اکبری گفت: تاخیر رسانه‌ها در ارائه روایت اول باعث شد معاندین سوء‌استفاده کرده و جریان فکری مردم را در موضوع مهسا امینی در دست بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا اکبری، مدرس و دکتری علوم ارتباطات و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تاخیر رسانه ها در ارائه روایت اول باعث شد معاندین از موضوع، سوء استفاده کرده و با پخش محتواهای غیر واقعی، جریان فکری مردم را در موضوع مهسا امینی در دست گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: ماجرای درگذشت غم انگیز مهسا امینی و روایت های واقعی و غیر واقعی فراوان در فضای مجازی احساسات مردم را جریحه دار کرد.
,
 
,
اکبری افزود: تعلل مسئولان در رساندن روایت واقعی و صحیح باعث وارونگی افکار عمومی شد و دشمن از این فضای ملتهب نهایت استفاده را برد.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در علوم ارتباطات، آن رسانه ای که اولین روایت را می کند، بیشترین تاثیر را بر مردم می گذارد و در جریان مهسا امینی، روایت اول با تعلل مسئولان توسط دشمن به مردم رسانده شد.
,
 
,
وی بیان کرد: فیلم دوربین مدار بسته پلیس امنیت اجتماعی ۳ روز بعد از واقعه رسانه ای شد و این تعلل عرصه را برای دشمن بازتر کرد.
,
 
,
اکبری با بیان اینکه غربگرایان داخلی نیز بر این موج رسانه ای دشمن ضریب دادند، ادامه داد: فضای رسانه ای دشمن در کنترل غرب است حال اگر نیروهای خودی نیز سوار بر این موج شوند، کار سخت تر می شود.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمن از پیاده روی میلیونی اربعین خشمگین شده بود و برای کمرنگ کردن این حرکت عظیم خودجوش مردمی دنبال بهانه ای بود و مرگ مهسا امینی این فضا را برای دشمن فراهم کرد.
,
 
,
وی گفت: این اولین جنگ سایبری دشمن در کشور ما نیست و قطعا آخرین نیز نخواهد بود و باید برای استقلال فضای مجازی تدابیری اساسی چیده شود.
,
 
,
اکبری ادامه داد: برخی اقدامات مسئولین خواسته و ناخواسته به دشمن کمک می کند و این نشان می دهد که مسئولان ما به اهمیت رسانه در وارونه جلوه دادن واقعیت پی نبرده اند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه افزود: دوره های سواد رسانه برای مسئولان از هر امری واجب تر است، زیرا برخی از اقدامات مسئولین باعث کمک به دشمن می شود و مهمترین دلیل آن نداشتن دانش رسانه ای است.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مهمترین هدف دشمن از سناریوی مهسا امینی کمرنگ کردن پیاده روی عظیم اربعین بود، زیرا اذهان عمومی متوجه مرگ امینی شد، امیدوارم مسئولین از این مهم درس بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه