اخبار داغ

مشاور خانواده:

طلاق عاطفی در البرز ۱۹درصد کاهش یافت

طلاق عاطفی در البرز ۱۹درصد کاهش یافت
معصومه کاظمی گفت: طبق آخرین آمار، در سایه آموزش ها و اقدامات پیشگیرانه ۱۹درصد طلاق عاطفی در البرز کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه کاظمی، مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: طبق آخرین آمار، در سایه آموزش ها و اقدامات پیشگیرانه ۱۹ درصد طلاق عاطفی در البرز کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: انتخاب صحیح، عاقلانه و با شناخت در آگاهی بخشی و کاهش آمار طلاق بسیار موثر است.
,
 
,
کاظمی افزود: طلاق عاطفی حالتی است که زوجین در کنار هم زندگی می کنند اما ارتباط کلامی و عاطفی بین آنها کم رنگ و یا اصلا وجود ندارد.
,
 
,
این مشاور با بیان اینکه طلاق عاطفی تقریبا سه برابر طلاق های ناشی از اختلافات و منازعات است، تصریح کرد: زن و مرد پس از یک دوره طولانی دعوا، از این وضعیت عبور کرده و وارد مرحله بی تفاوتی می شوند.
,
 
,
وی گفت: وقتی زن و مرد شناخت دقیقی از یکدیگر ندارند و درصدد برطرف کردن نیازهای یکدیگر نیستند، هرچقدر تلاش می کنند، نتیجه ای حاصل نمی شود، بنابراین وارد عرصه طلاق عاطفی می شوند.
,
 
,
کاظمی ادامه داد: فشار اخلاقی، سنت ها، نداشتن پشتوانه مالی، نگرانی از آینده فرزند، نگرانی از اسم طلاق از دلایل طلاق عاطفی است.
,
 
,
این مشاور افزود: آموزش و تقویت مهارت های ارتباطی و مشاوره تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج می تواند این نوع طلاق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
,
 
,
وی تاکید کرد: طلاق های عاطفی ریشه در شناخت زوجین از همدیگر دارد، وقتی این مهم به خوبی قبل از ازدواج صورت نمی گیرد، در زندگی مشترک نمایان می شود.
,
 
,
این مشاور تصریح کرد: این آمارها نشان می دهد که با شاخت و آگاهی می توان طلاق عاطفی را کنترل و مدیریت کرد.
,
 
,
وی گفت: خوشبختانه امروز ازدواج ها با درایت و شناخت بیشتری صورت می گیرد اما هنوز هم آمارهای طلاق های عاطفی در کشور نگران کننده است.
,
 
,
کاظمی بیان کرد: زوجین در طلاق عاطفی در اولویت یکدیگر قرار ندارند و وقتی علت را ریشه یابی می کنیم به عدم شناخت بر می گردد.
,
 
,
این مشاور در خاتمه خاطرنشان کرد: ازدواج مهمترین تصمیم زندگی است که اگر انتخاب اصلحی در این مسیر صورت گیرد، عاقبت به خیری حاصل می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه