اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی را مشروط نکنند

بانک‌ها پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی را مشروط نکنند
اشرفی گفت: همه تلاش ما بر این است که واحدهایی که مشکلاتی دارند با پرداخت تسهیلات فعال شوند لذا بانک ها نباید پرداخت تسهیلات را مشروط کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد اشرفی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، وظیفه این کارگروه را بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت تک تک عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه لازم باشد مشکلات به شکل موضوعی و در جلسات جداگانه نیز بررسی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، لازم الاجراست واگر اجرا نشوند، جنبه حقوقی پیدا می کنند، ادامه داد: صاحبان واحد های تولیدی مشکل دار باید برای بررسی مشکلات خود در این کار گروه، در سامانه تسهیل ثبت نام کنند.

,

اشرفی تصریح کرد: با عنایت به ابلاغی که برای تأمین اعتبار مربوط به جاده روستای علی آباد تا نمایشگاه بین المللی شده، شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هر چه زودتر برای ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در این مسیر اقدام نمایند.

,

به گفته وی؛ بعضی از واحدهای تولیدی، در سال های گذشته به دلایل متعدد تعطیل شدند و با وجود حمایت‌های مکرر از قبیل استمهال و تقسیط تسهیلات هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند و بدهی دارند و تمایلی برای بازگشت به تولید یا فعال کردن واحد خود نیز ندارند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: واحدهایی هم در استان وجود دارد که ۱۰ تا ۱۵ سال پیش با دریافت تسهیلات از بانک‌ها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما به دلایل متعدد بدهی‌های بانکی و مطالبات دستگاه‌ های خدما ت رسان را پرداخت نمی‌کنند.

,

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از واحدهایی که قادر به احیا هستند، گفت: واحدهایی را که تمایلی به بازگشت به تولید مجدد و فعالیت دوباره ندارند، از طریق مراجع قانونی، تعیین تکلیف خواهند شد.

,

اشرفی با ذکر این نکته که مشکل هر واحد تولیدی ابتدا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: مشکلات اگر در حوزه شهرستانی قابل حل نبود، در ستاد استانی و با حضور دستگاه‌های مربوط بررسی قرار گرفته و برای رفع آنها تصمیم‌ گیری می‌شود.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از گذشت چند سال هنوز برخی از مدیران واحدهای تولیدی با ساز و کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آشنا نیستند و برای رفع مشکل از این طریق اقدام نمی‌کنند.

,

شایان ذکر است: در این جلسه مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی صنعتی سنگبری، جواهر آلات، لبنیات، لوله و اتصالات، کنسانتره آهن و فرآورده های لبنی و نیز ۲ واحد خدماتی در حوزه های امور مالیاتی، بانک، تأمین اجتماعی، استاندارد و زیرساخت های برق و جاده توسط صاحبان این واحدها ارائه شد و بعد از پاسخ بانک ها و دستگاه های اجرایی در هر زمینه، تصمیم های لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه