اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

ارجاع ۱۲۲ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی در قزوین

ارجاع ۱۲۲ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی در قزوین
مهدی جلوخانی گفت: در پنج ماهه ابتدای سال ۱۲۲ مورد پرونده در زمینه عدم رعایت بهداشت در حوزه فرآورده‌های دامی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزویناظهار کرد: نظارت در مراحل پرورش، صدور پروانه، تاسیس و بهره‌برداری، تولید و استحصال در واحدهای کشتارگاه دام و طیور، حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، واحدهای نگهداری سردخانه‌ای، انبار واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی و واحدهای و واحدهای بسته بندی کارخانجات خوراک دام، واحدهای نگهداری شیر و کشتارگاه‌های مرغ و گوشت و واحد‌های بسته‌بندی مرغ و گوشت در حوزه فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان قزوین است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵هزار و ۲۹۱ بازدید از واحد‌های تحت نظر اداره کل دامپزشکی انجام شده است، افزود: ۱۲ اکیپ نظارتی سیار و ۷ اکیپ نظارتی ثابت بر فعالیت واحد‌های تحت نظر اداره کل دامپزشکی نظارت و بازرسی دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای سال ۱۲۲ مورد پرونده در زمینه عدم رعایت بهداشت و ۵۷۱ پرونده نمونه‌برداری از فرآورده‌های غیر بهداشتی تشکیل شده که همراه با پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است که در صورت صدور حکم قضایی مبنی بر عدم بازگشت به مصرف، معدوم سازی شده‌اند.

جلوخانی ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۸۴۵ کیلوگرم فرآورده خام غیر بهداشتی کشف و ضبط شده و یک هزار و ۱۶۴ کیلوگرم معدوم سازی شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷ کشتارگاه چدام و طیور، ۱۶ واحد قطعه بندی و تعداد یک هزار و ۳۱۸ واحد عرضه فراورده‌های خام دامی در استان موجود است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اذعان کرد: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی در خصوص عرضه فرآورده‌های خام دامی در زمینه تاریخ انقضا و عدم نگهداری در شرایط مناسب یخچالی بوده است.

جلوخانی در پایان گفت: ۹۶ نفر مسئول فنی بهداشتی در دام‌های پرورشی و تولیدی و استحصالی شامل کشتارگاه، واحد‌های فرآوری و مرکز جمع آوری شیر، کارخانجات خوراک دام در امر نظارت بهداشت تولید و پرورش حضور دارند و انجام وظیفه می‌نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه