اخبار داغ

بازار داغ لوازم‌التحریر؛ زور تورم به قدرت خرید مردم می‌چربد

بازار داغ لوازم‌التحریر؛ زور تورم به قدرت خرید مردم می‌چربد
با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، بازار خرید لوازم‌التحریر در لرستان داغ شده اما گرانی این لوازم بر تب بازار افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، روزهای آخر فصل تابستان تب و تاب خرید دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید در بازار نمایان می شود، دانش آموزانی که با شور و شوق فراوان کوله های خود را برای تهیه نوشت افزارها آماده می کنند اما قیمت بالای لوازم التحریر سبب شده تا قدرت خرید کاهش و فقط لوازم التحریر ضروری خریداری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

طی سه سال گذشته که آموزش مدارس به صورت غیر حضوری بود، تهیه لوازم التحریر مانند همیشه رونق نداشت و فقط در حد دفتر و مداد و خودکار کافی بود اما امسال همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، جنب و جوش ها برای خرید لوازم التحریر مانند سال های قبل بیشتر شده است.

,

اگرچه افزایش قیمت نوشت افزارها در سال جاری ۳۰ درصد اعلام شده ولی در برخی از اقلام، قیمت ها به گونه ای افزایش یافته که به بیش از ۷۰ درصد می رسد و این افزایش قیمت کام دانش آموزان را تلخ می کند چرا که دانش آموزان تمایل زیادی دارند با آغاز سال تحصیلی جدید لوازم التحریر جدید و با شکل و شمایل نو راهی مدرسه شوند.

,

رنگ و لعاب نوشت افزارها خواه ناخواه دانش آموزان را به سمت خود جذب می کند، دانش آموزانی که شاید گرانی و بالا بودن قیمتها چندان برایشان معنایی ندارد و با اصرار سعی دارند تا لوازم التحریر با عکس شخصیت های مد نظر خود را خریداری کنند.

,

,

, ,

ضرورت نظارت بر بازار لوازم التحریر

, ضرورت نظارت بر بازار لوازم التحریر,

سالاری یکی از والدین دانش آموز لرستانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: دو بچه مدرسه ای دارم که یکی در مقطع ابتدایی و یکی در مقطع دبیرستان است، هزینه لباس فرم، کیف و کفش، کوله و لوازم التحریر هر دو بیش از چهار میلیون تومان می شود که واقعا توان خرید ندارم و سعی دارم ضروریات را خریداری کنم.

,

وی افزود: قیمت لوازم التحریر بسیار افزایش یافته به طوری که چند دفتر، خودکار، مداد، پاک کن و مداد رنگی به ۴۰۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت کوله مدرسه ۲۵۰ هزار تومان به بالاست که امسال هم مجبورند کوله سال های قبل را استفاده کنند.

,

سالاری بیان کرد: لازم است که مسئولان این روزها در بازار نظارت بیشتری داشته باشند چرا که در برخی از مغازه ها، چند نرخی بودن کالاها به وضوح دیده می شود و اگر نظارتها تشدید یابد قطعا با این گرانفروشی و چند نرخی بودن برخورد می شود.

,

ضرورت توزیع دفتر و خودکار با نرخ دولتی

, ضرورت توزیع دفتر و خودکار با نرخ دولتی,

صارمی از دیگر والدین آموزان لرستانی گفت: من یک فرزند پیش دبستانی دارم که امسال طبق لیست ارائه شده بیش از ۸۰۰ هزار تومان هزینه خرید آنها می شود و چاره ای جز خرید ندارم، وقتی هم اعتراض کردم گفتند همه خانواده ها خریده اند و من هم چاره ای جز خرید نداشتم در حالی که با توجه به قیمت بالای لوازم التحریر می طلبد نسبت به این مهم توجه شود.

,

وی افزود: چند مغازه را گشتم تا بتوانم اجناس مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنم ولی قیمت اقلام نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

,

صارمی بیان کرد: در کنار خرید لوازم التحریر باید لباس فرم، شهریه، سرویس مدرسه، کیف و کفش هم تهیه شود که بسیاری از خانواده ها این روزها با مشکل قیمت نوشت افزار و اقلام مورد نیاز مدرسه مواجه هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: حتی بی کیفیت ترین نوشت افزارها هم قیمت بسیار بالایی دارند و برندهای خوبی و با کیفیت که قیمتشان در بازارا بسیار زیاد است، به نظرم مانند گذشته لوازم التحریر با نرخ دولتی در بازار عرضه شود تا دانش آموزان با لوازم التحریر نو و مورد نیاز راهی مدرسه شوند.

,

,

, ,

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم التحریر

, افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم التحریر ,

حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: قیمت لوازم التحریر نسبت به دو سال پیش در بازار ۷۰ درصد افزایش یافته است و همین افزایش قیمت سبب شده تا خرید مردم نیز ۵۰ درصد کاهش یابد.

,

وی افزود: رکود در بازار لوازم التحریر سبب شده تا حدود ۳۰ درصد صنف لوازم التحریر تغییر شغل دهند چرا که بازار خریدار زیادی ندارد و کسادی بازار دیده می شود.

,

رئیس اتاق اصناف لرستان با اشاره به نوشت افزاهای ایرانی تصریح کرد: طی سال های گذشته با رونق تولید نوشت افزارهای داخلی، در حال حاضر ۸۰ درصد نوشت افزارهای بازار داخلی و تنها ۲۰ درصد نوشت افزارها خارجی است که خوشبختانه استفاده از لوازم التحریر داخلی سبب رونق تولید و اشتغال می شود.

,

رحیمی بیان کرد: از ۱۵ شهریورماه نظارت بر بازار لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان آغاز شده و بازار به صورت مستمر رصد می شود که در صورت مشاهده هر گونه گرانی، برخورد صورت می گیرد.

,

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پاییزه گفت: تعداد کمی از صنف لوازم التحریر تمایل به حضور در نمایشگاه پاییزه را دارند ولی در مجموع نمایشگاه برپا می شود.

,

به هر حال علاوه بر نظارت بر بازار لوازم التحریر، لازم است که هم والدین و هم معلمان، دانش آموزان را به استفاده درست از لوازم التحریر و دوری از اسراف تشویق کنند که این فرهنگ سازی می تواند در ذهن دانش آموزان نقش ببندد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه