اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف پوشاک و خشکشویی کرمان:

جای خالی رقابت در توزیع فرم مدارس/ ۸۰ درصد پوشاک موجود در بازار تولید داخل است

جای خالی رقابت در توزیع فرم مدارس/ ۸۰ درصد پوشاک موجود در بازار تولید داخل است
روح الله منزلی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد کالایی که امروز در سطح بازار، کالای داخلی است، گفت: امروز واردات تولیدات خارجی مقرون به صرفه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله منزلی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تهیه فرم مدارس گفت: فرم مدارس توسط اکثر تولید کنندگان تهیه می شود و برخی تولیدات موجود خود را از شهرهای دیگر می آورد؛ بنابراین می توان گفت تولیدات موجود در سطح بازار، صد در صد داخلی است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک و خشکشویی کرمان ادامه داد: در عین حالی که فرم مدارس تهیه شده؛ اما متأسفانه مشکلی که ایجاد شده این است که جلوی رقابت گرفته شده است؛ ما حرفمان این بود که فرم مدارس باید در تولید و توزیع باشد تا رقابت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از یک سو توزیع کننده وجود دارد که به آن سفارش می دهند و به مغازه می آورد و از سوی دیگر تولید کننده نیز است و کار را تولید انجام می دهد، عنوان کرد: ما در استان مطرح کردیم که اگر برخی قرارداد بسته اند ما حرفی نداریم اما رقابت وجود داشته باشد تا به مصرف کننده خرید از یک مرکز خاص تحمیل نشود.

منزلی افزود: در مدرسه با شخص قرار داد می بنند و والدینی که می خواهند فرم مدارس را تهیه کنند، مجبور هستند از آن فرد کالای خود را خریداری کنند؛ حال چنانچه قیمت کم یا زیاد و یا کیفیت کار پائین باشد برای والدینی که باید فرزند خود را به مدرسه بفرستند، اجبار است که فرم را تهیه کنند و همکاران در این زمینه درست عمل نکرده و زمینه رقابت را گرفته اند و متأسفانه این کار را در اختیار خیاط ها گذاشته اند که خیاط ها نیز همان کار توزیع کننده را انجام می دهند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک و خشکشویی کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: خیاط ها اکثریت خودشان می خرند و می فروشند و اینگونه نیست که خودشان تولید کنند؛ آنها از تولیدی های مشهد و جاهای دیگر اجناس را می خرند و به اسم اینکه ما خودمان تولید می کنیم به مصرف کننده می دهند.

وی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان به این نتیجه برسند که باید در بازار رقابت باشد و آموزش و پرورش برای فرم با کسی قرارداد ببندد که کار توزیع کننده و یا تولید کننده را به مردم ارزان تر بدهد؛ چرا که اگر در این کار انحصار به وجود آوریم تنها افراد خاصی باید تولید کنند و به والدین بفروشند و این کار انحصار می شود و متأسفانه فساد همراه انحصار است.

منزلی در خصوص میزان علاقه مردم به استفاده از کالاهای داخلی و خارجی ابراز کرد: امروز واردات تولیدات خارجی مقرون به صرفه نیست چرا که پیش از این واردات این اقلام با استفاده از ارزی که دولت یارانه می داد، خریداری می شد و امروز خوشبختانه با آزاد شدن ارز، به این سمت رفته ایم که استفاده از تولید داخل به صرفه  است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک و خشکشویی کرمان با تأکید بر اینکه بیش از  80 درصد کالایی که امروز در سطح بازار، کالای داخلی است، خاطر نشان کرد: حتی جاهایی که بر اجناس مارک زده اند؛ به این دلیل است که هنوز در زمینه استفاده از تولید داخلی فرهنگ سازی نشده است و متأسفانه برخی از تولید کنندگان از مارک های خارجی استفاده می کنند، برای اینکه کار خود را سریعتر به فروش برسانند؛ اما بیشتر اجناس در سطح بازار تولید داخل است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه