اخبار داغ

میقاتی در دیدار با بلینکن:

مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پیشرفت چشمگیری داشت

مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پیشرفت چشمگیری داشت
نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در دیدار با بلینکن گفت: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی (میان لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وبگاه روسیا الیوم، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در حضور آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی، با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزارش، میقاتی درباره محتوای این ملاقات اعلام کرد: در این دیدار درباره تحولات سیاسی لبنان به ویژه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردیم و از همه طرف هایی که توانایی دارند تقاضا کردم که از لبنان پشتیبانی به عمل آورند.

وی افزود: ما در این دیدار درباره موضوع آوارگان سوری، موضوع بانک جهانی و معضل برق در لبنان گفتگو کردیم.

نجیب میقاتی در ادامه تاکید کرد: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی (میان لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیری داشته است.

در پایان این دیدار که با حضور آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزها، برگزار شد، آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا گفت: دیدار با میقاتی مثمر ثمر بود، در این دیدار درباره لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان در زمان مناسب صحبت کردیم، همچنین بر لزوم انجام اصلاحات در راستای حمایت از مردم لبنان تاکید شد.

در تحولی دیگر مرتبط با موضوع مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، روزنامه الاخبار امروز نوشت: آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی پس از برگزاری آخرین دور از مذاکرات غیر مستقیم در تل آویو و بیروت، در حال تهیه پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی است.

به نوشته این روزنامه این بدان معناست که مذاکرات در زمینه ترسیم مرزها به پایان رسیده و پیش بینی می شود که توافق نهایی در این باره تا پایان ماه سپتامبر جاری میان دوطرف به امضا برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه