اخبار داغ

متخصص مغز و اعصاب:

سبک زندگی ناسالم عامل ابتلا به آلزایمر در کشور است

سبک زندگی ناسالم عامل ابتلا به آلزایمر در کشور است
الهام پیروی ضمن اشاره به ترویج سبک زندگی ناسالم در کشور گفت: وابستگی بیش از حد به تلفن همراه خطر ابتلا به آلزایمر را در کشور افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام پیروی، متخصص مغز و اعصاب به مناسبت (۳۰ شهریور) روز جهانی آلزایمر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: وابستگی بیش از حد به تلفن همراه خطر ابتلا به آلزایمر را در کشور افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: به لطف تلفن همراه، افراد شماره تلفن نزدیک ترین فرد زندگی شان را حفظ نیستند و همه زندگی شان را با گوشی پیوند زده اند.
,
 
,
پیروی افزود: در راستای شبکه های اجتماعی، معاشرت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکثر تفریحات به دنیای آنلاین گره خورده است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: فضای مجازی حافظه کوتاه مدت را تقویت  می کند، به همین دلیل است که اگر یک مطلب را امروز در یک شبکه اجتماعی بخوانید، دو روز بعد آن مطلب را به یاد نمی آورید، در صورتی که وقتی شما یک کتاب می خوانید تا سالها می توانید آن کتاب را روایت کنید زیرا کتاب حافظه بلندمدت و عملکرد مغز شما را تقویت می کند.
,
 
,
وی افزود: حل جدول، ورزش مغز، تغذیه سالم، حرکات جسمانی، معاشرت با دیگران از جمله عواملی است که باعث تقویت مغز می شود.
,
 
,
پیروی ادامه داد: آلزایمر معضل نیست و ریشه آن به سبک زندگی ناسالم برمی گردد، اما می توان با اقداماتی مانع ابتلا به آن شد و یا سن ابتلا به آن را افزایش داد.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: صله رحم در سایه افزایش تجملات، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، دهه ۶۰ و ۷۰ تمام آموخته های زندگی شان را در فضای حقیقتی تجربه کردند اما دهه نودی ها تمام تجربیات زندگی شان را در فضای مجازی کسب کرده اند و این خطرناک و باعث تضعیف عملکرد مغز می شود.
,
 
,
وی افزود: اگر یادگیری مهارت‌هایی همچون زبان خارجی در دوره کودکی صورت گیرد، خطر ابتلا به آلزایمر دوره سالمندی تا هشت درصد کاهش می‌یابد.
,
 
,
پیروی گفت: حتی کسانی که سواد ندارند نیز می‌توانند مهارت جدیدی بیاموزند، مهم این است که افراد اجازه دهند مغزشان در مواجهه با مسائل جدیدی قرار گیرد.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: کسانی که در فعالیت‌ها یا امورشان امید جریان دارد مثل خیریه و کمک به انسان‌های دیگر، کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سن ابتلا به بیماری آلزایمر در سالمندی و سن ۶۰ سال به بالاست، اما می توان با راهکارهایی این روند را کند و یا برای همیشه حذف کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه