اخبار داغ

تداوم فرهنگ دفاع مقدس در گام دوم انقلاب؛

۸ سال ایستادگی، حماسه ای جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی/دفاع مقدس، گنجیه ای از جلوه های ناب ایثار و فداکاری است

۸ سال ایستادگی، حماسه ای جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی/دفاع مقدس، گنجیه ای از جلوه های ناب ایثار و فداکاری است
۸ سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین عرصه های تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و ماندگارترین حماسه تاریخ در این دوران ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یکی از درخشان ترین عرصه های تاریخ انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دوران دفاع مقدس است که رزمندگان با اتکا به خداوند و گوش به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توانستند صدام را که توسط ابرقدرت های آن زمان تا دندان مسلح شده بود را شکست دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

یکی از مهمترین ماهیت های انقلاب اسلامی ایران، استقلال، اسکتبار ستیزی و سلطه ناپذیری بود، کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب همیشه وابسته به خارج از کشور بود و بیگانگان در بسیاری از امور دخالت می کردند، حالا با پیروزی انقلاب منافعشان به خطر افتاده بود از همین رو برنامه ریزی کردند تا با جنگ تحمیلی بتوانند نظام نوپای انقلاب را زمین گیر کنند.

,

تنها ۱۹ ماه از پیروزی شیرین انقلاب اسلامی ایران گذشته بود که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق توسط صدام علیه کشور آغاز شد، بیش از ۴۰ کشور دنیا در این جنگ صدام را همراهی و تجهیز کردند تا اجازه پیشروی به انقلاب اسلامی را ندهند، در راس آنها آمریکا و انگلیس جنایت های بی شماری را انجام دادند که تاریخ هیچگاه این جنایت ها را فراموش نخواهد کرد.

,

در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۵ جنگ تحمیلی علیه ایران رسما آغاز شد، چند صباحی بیشتر از تاسیس سپاه نگذشته بود که با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح، بسیج و اقشار مختلف برای دفاع از وطن به میدان آمدند.

,

جلوه های ناب ایثار در دفاع مقدس

, جلوه های ناب ایثار در دفاع مقدس, جلوه های ناب ایثار در دفاع مقدس,

سراسر جنگ تحمیلی، جلوه هایی از ایثار، فداکاری، رشادت، شجاعت بود که ماندگارترین و جاودانه ترین حماسه تاریخ انقلاب در این دوره از تاریخ ثبت شد، جلوه ناب از ایثار را می شد در تفکر نوجوان۱۳ ساله ای دید که چگونه برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم می کند، جلوه دیگری از همکاری را می شد در تلاش بانوانی دید که در پشت جبهه ها تلاش می کنند و همه رزمندگانی که با تاسی از فرهنگ عاشورا برای دفاع از ارزشها تا پای جان در میدان نبرد ایستادند.

,

در هر عملیات رزمندگان با سربندهای منقش به نام امامان و توسل به ائمه اطهار(ع) و توکل به خدا در مقابل دشمن سینه سپر می کردند و در نهایت پس از هشت سال ایستادگی، ایران توانست در جنگ تحمیلی به پیروزی برسد، همان جنگی که دشمنان تصور می کردند به پیروزی می رسند، اما نصرت الهی جنگ را به نفع ایران رقم زد.

,

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم علیه کشور آغاز شده بود، دشمن نمی دانست ملتی که اراده کرده به استقلال برسد می تواند سد تحریم ها را بشکند و به هدفش برسد، از همین رو در دوران دفاع مقدس، رزمندگان با دست خالی اما با اراده ای آهنین در برابر دشمن ایستادند و به دنیا نشان دادند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرآغاز تحولات بزرگ و عظیمی است که می تواند دنیا و بسیاری از کشورها را بیدار نماید.

,

فرهنگ دفاع مقدس امروز برای بسیاری از کشورها به یک الگو تبدیل شده و ملت های دنیا تلاش می کنند تا با استفاده از گفتمان دفاع مقدس بتوانند ریشه ظلم و سلطه را از کشورشان برچینند و استقلال را برای خود به ارمغان آروند.

,

امنیت امروز مرهون گفتمان دفاع مقدس است

, امنیت امروز مرهون گفتمان دفاع مقدس است, امنیت امروز مرهون گفتمان دفاع مقدس است,

همایون رهبران کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: دفاع مقدس فقط یک تاریخ نیست بلکه مدل و یک الگو است، در واقع دفاع مقدس تجربه ای است که اگر به عنوان یک الگو در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته شود می تواند نتیجه رضایت بخشی را در همه بخش ها نشان دهد و اگر این گفتمان به سایر بخش ها تسری یابد تحول را به دنبال خواهد داشت.

,

وی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دو ابر قدرت آن زمان بودند ایستادند، با توجه به اینکه مدت زمانی کمی از پیروزی انقلاب گذشته بود لذا امکانات زیادی وجود نداشت و تحریم دشمن از همان روزها آغاز شد اما تجربه ای کسب شد که اگر ملتی اراده کند می تواند در برابر نظام سلطه بایستد و امنیت امروز مرهون گفتمان دفاع مقدس است.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: طی این سالها ایران در عرصه های زیرساخت های دفاعی، علوم هسته ای، نانو، سلول های بنیادی و در سایر عرصه ها بسیار موفق عمل کرده است و در هر جا از تجربه های دفاع مقدس استفاده شد پیروزی حاصل گردید و هر جایی مشکلی رخ داده به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس بوده است.

,

رهبران گفت: نباید دستاوردهای دفاع مقدس تنها در این هفته خلاصه شود بلکه باید این فرهنگ و این تجربه همیشه تبیین شود، نهضتی که شروع شد و توانست دستاوردهای زیادی را به دنبال داشته باشد چرا که فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است و الگوی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، قیام امام حسین(ع) بود.

,

جهاد تبیین یک وظیفه است

, جهاد تبیین یک وظیفه است, جهاد تبیین یک وظیفه است,

وی خاطرنشان کرد: امروز جهاد تبیین یک وظیفه و یک فریضه است و هر کسی که می تواند باید در راستای معرفی دستاوردهای دفاع مقدس اقدام کند چرا که بیان دستاوردها می تواند مرز حق و باطل را مشخص کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به گفتمان دفاع مقدس در گام دوم انقلاب، گفت: رهبری در گام دوم انقلاب به این موضوع اشاره می کند و بعد از انقلاب کارنامه بسیار درخشانی رقم زده شد و با توجه به این که امنیت بزرگترین مولفه یک نظام است و در زیر پرچم امنیت می توان در سایر عرصه ها به موفقیت دست یافت، از همین رو امنیت مرهون رشادت های هشت سال دفاع مقدس است.

,

رهبران بیان کرد: امروز کشورهایی در دنیا درگیر و دار جنگ و نزاع هستند که دلیل اصلی آن نبود امنیت در همان کشور است و امنیت امروز ایران حاصل خون شهدا و دلاوری رزمندگانی است که سالها در نبرد با دشمن جنگیدند و به پیروزی رسیدند و امروز این حرکت به سمت تمدن سازی ادامه دارد و برای رسیدن به قله های موفقیت و پیشرفت باید با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس پیش رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه