اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس در تاریخ جنگ های جهان استثناست

دفاع مقدس در تاریخ جنگ های جهان استثناست
عبدالکریم ناجی گفت: دفاع مقدس یک استثناست در تاریخ جنگ های جهان است و این دوران، دفاع مقدس حرکتی در امتداد انقلاب اسلامی می توان تعریف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالکریم ناجی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه دفاع مقدس یک استثناست در تاریخ جنگ های جهان است، گفت: دلیل این امر به استثنا بودن انقلاب اسلامی بر می گردد؛ انقلاب اسلامی استثناست و دفاع مقدس حرکتی در امتداد انقلاب اسلامی می توان تعریف کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در سال 1356 دانش آموز بودم که انقلاب شد و به اندازه وسع خودمان در انقلاب سهیم بودیم؛ چند ماهی قبل از انقلاب، متوجه قیام امام خمینی(ره) شدم و حس کنجکاوی من را وادار به مطالعه کرد و با درکی که از آن زمان داشتم با شور و اشتیاق به انقلاب پیوستم؛ طولی نکشید که انقلاب اسلامی پیروز شد و بلافاصله دشمن متوجه یک واقعیتی در جهان شد که امام خمینی(ره) این واقعیت را رقم زد و ایشان یک انرژی متراکمی در کشور آزاد کرد که این انرژی منجر به یک حرکت بسیار کوبنده، آزادی بخش و رهایی بخش شد.

وی بیان کرد: کشورهای استکباری، به دلیل اینکه ماهیت اقدامات ایران اسلامی ضد ظلم و ضد استکباری بود؛ از همان روزهای اول به مخالفت با انقلاب پرداختند، به گونه ای که مخالف آنها حالت اجبار داشت و انقلاب اسلامی علی رغم خواست استکبار پیروز شد و از همان روزهای اول انقلاب درصدد مبارزه با این حرکت نو پا و الهی بر آمدند.

ناجی ابراز کرد: آمریکایی ها به عنوان رهبر جهان غرب و شوروی به عنوان رهبر جهان شرق محسوب می شدند، آنها با هم متحد شدند که البته اتحاد آنها نانوشته بود؛ آنها به دلیل آنکه می دیدند مبانی امام راحل با آنها سازگاری ندارد؛ مخالفت و مبارزه کردند و صدام را که یک فردی جاه طلب بود، تحریک کردند تا به جمهوری اسلامی ایران حمله کند و اینگونه بود که جنگ نابرابر علیه ما آغاز شد.

این رزمنده کرمانی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: درست است که صدام شروع کننده این جنگ بود اما آمریکا، اروپا، شوروی و سران مرتجع دست به دست یکدیگر دادند و در مقابل انقلاب نوپا ما قرار گرفتند؛ تحلیل آنها این بود که به دلیل آنکه ما تجربه کشورداری نداریم و انقلابیون تازه به قدرت رسیده اند، زود می توانند به نتیجه برسند و به همین دلیل صدام زمانی که قرارداد الجزایر را پاره و اعلام جنگ کرد، گفت ما تا یک هفتهدیگر ایران و تهران هستیم.

وی تصریح کرد: حرکت نیروهای دشمن، یک حرکت آزادانه بود و آنها مرزها و برخی از شهرهای ما را تصرف کرده بودند و شواهد و قرائن این نوید را به دشمن می داد که زود به نتیجه می رسند اما زمانی که آنها وارد ایران شدند با مقاومت مردمی مواجه شدند و شاید بتوان گفت بحث اسلام که موجب انگیزش انقلاب اسلامی شده بود، مردم را به صحنه آورده بود و اسلام موجب شد که مردم احساس تکلیف کنند و این مسئله ای بود که دشمن از آن غافل شده بود.

ناجی اظهار کرد: برادرم شهید عبدالحمید ناجی از مبارزین قبل از انقلاب و بسیار فهمیده، پر شور و هیجان بود و زمانی که انقلاب فراگیر شد، برادرم به عنوان جلودار و علمدار انقلاب اسلامی در شهرستان حرکت می کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جزو اولین و مهمترین کسانی بود که در پایه ریزی سپاه شهرستان بافت نقش ویژه ای داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به اقدامات دشمن در کردستان، برادرم عبدالمجید، چندین سفر به کردستان داشت و در زمینه مبارزه با ضد انقلاب با شهید صیاد شیرازی همکاری داشت؛ به یاد می آورم سال 1360 که من تهران بودم و از آنجا برای کار تبلیغاتی به بُستان اعزام شدیم که این ایام قبل از ورود ما به عملیات بیت المقدس بود؛ پس از چند روز توانستم برادرم را در مدرسه ای که نیروهای کرمان در آنجا مستقر بودند پیدا و مکلاقات کنم.

وی ابراز کرد: با توجه به تجربیاتی که برادرم در مبارزات با ضد انقلاب در کردستان داشت از همان روزهای اول به عنوان فرمانده وراد جبهه شد و فرماندهی سه خط را به عهده داشت؛ عبدالمجید یکی از فرمانده هان اولیه نیروهای کرمان بود و قبل از آنکه تشکلی برای نیروهای کرمان ایجاد شود، در عملیات بیت المقدس در دوزادهم اردیبهشت ماه سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ناجی خاطر نشان کرد: برادر دیگر شهیدم عبدالمجید ناجی، بزرگتر از ما بود که با توجه به ویژگی هایی که داشت در سپاه شهرستان بافت به عنوان جانشین سپاه بافت فعالیت می کرد و مدت ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفقیت های بسیاری داشت که بردارم در سال 1367 در اواخر جنگ در شلمچه به شهادت رسید و پس از مدت ها که پیکر مقدس بردارم آمد، در جوار بردارم عبدالحمید به خاک سپرده شد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه