اخبار داغ

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک:

پیشرفت فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت الله خوانساری بیش از ۸۰درصد است

پیشرفت فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت الله خوانساری بیش از ۸۰درصد است
همتی گفت: در حال حاضر فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت‌الله خوانساری با ۴ طبقه و متراژ ۴۵۰۰ متر با کمک خیرین و بدون بودجه‌های دولتی به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی رسیده و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که برای اولین بار در غرب کشور یک بیمارستان تخصصی درمان سرطان با ۵ اتاق عمل شامل ۴ اتاق تخصصی و یک اتاق اورژانس خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمدمهدی همتی رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۶۵ ساخت بنای بیمارستان تحت نظارت و سرپرستی امام‌جمعه محترم وقت اراک آیت‌الله خوانساری و با کمک خیرین آغاز و عملیات ساختمانی در سال ۱۳۷۵ پایان یافت و در سال ۸۵ تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: در سال ۱۳۸۶ بیمارستان بازسازی و با تهیه تجهیزات آن و ظرفیت ۶۴ تخت به بهره‌برداری رسی، به دلیل کمبود فضای بستری در سال ۱۳۹۳ و انتظار روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در صف بستری فاز دوم خیر ساز توسط مجمع خیرین سلامت این بیمارستان به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در ۴ طبقه و ۹۶ تخت بستری در مدت ۱۸ ماه ساخته و در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و خوشبختانه مشکل صف بستری برطرف شد.
,
 
,
همتی تصریح کرد: با احساس خلأهایی ساخت فاز سوم تقاضا شد و با همت آیت‌الله دری نجف‌آبادی توانستیم مجوز فاز سوم را بگیریم، این فاز مربوط به جراحی کانسر است که مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می‌کرد و در راستای رفع مشکلات در سال ۹۸ کلنگ فاز سوم زده شد اما متأسفانه در پایان سال به شرایط کرونا برخورد کردیم اما به‌جز بازه کوتاهی که این بیمارستان به‌عنوان سانتر کرونا در نظر گرفته شد کار توقف پیدا نکرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: در حال حاضر فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت‌الله خوانساری با ۴ طبقه و متراژ ۴۵۰۰ متر با کمک خیرین و بدون بودجه‌های دولتی به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی رسیده و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که برای اولین بار در غرب کشور یک بیمارستان تخصصی درمان سرطان با ۵ اتاق عمل شامل ۴ اتاق تخصصی و یک اتاق اورژانس خواهیم داشت.
,
 
,
رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری عنوان کرد: آنچه برای آینده بیمارستان در نظر می‌گیریم ارائه خدمات به کل بیماران غرب و جنوب کشور است و الآن هم بیش از ۳۰ درصد بیماران بستری از استان‌های هم‌جوار هستند.
,
 
,
همتی افزود: در سنوات اخیر دستگاه‌های بسیار خوبی ازجمله دستگاه رادیوتراپی خریداری‌شده اما همچنان نیازمند تجهیز بیمارستان به تجهیزات همچون ام آر آی و دستگاه‌های به‌روز هستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: سالانه بیش از هزار بیمار را مددکاری می‌کنیم و علاوه بر مددکاری بیمارستان از ابتدای سال بیش از پانصد بیمار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان موردحمایت قرارگرفته‌اند، خانواده‌های بیماران کم برخوردار تحت پوشش مجمع خیرین هستند و کمک‌های معیشتی‌ای به این خانواده تخصیص می‌یابد همچنین پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها بیش از ۱۳۹ فقره وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند اعطاشده است.
,
 
,
رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجتمعی با ۴۰ واحد در پشت بیمارستان برای اسکان همراهان بیمار اختصاص پیداکرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
,
 
,
همتی با بیان اینکه خیلی از سرطان‌ها هم قابل‌پیشگیری و هم قابل‌درمان هستند افزود: غربالگری در این حوزه یک ضرورت است و در این راستا کلاس‌های آموزش و پیشگیری مجمع که پیش از کرونا در مساجد فعال بود از ماه آینده مجدداً فعال خواهد شد چراکه بحث پیشگیری از سرطان مطمئناً از درمان‌های پرهزینه جلوگیری خواهد کرد.
,
 
,
رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری تأکید کرد: نیات خیرین بسیار مهم است و در رعایت این مهم اهتمام داریم و شاید یکی از موفقیت‌هایی مجمع خیرین که در فاز دو ۲۰ میلیارد و در فاز ۳ تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد از محل کمک‌های خیرین هزینه شده در این راستای همین اعتمادسازی است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی و غیرمالی خیرین در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.
,
 
,
همتی اذعان داشت: به دنبال ایجاد یک مجتمع برای درمان بیماران مبتلا به سرطان هستیم و فاز چهارم بیمارستان آیت‌الله خوانساری نیز برای بخش ویژه کودکان پیش‌بینی‌شده که اسکلت آن نیز زده شده هرچند با توجه به اینکه بیمارستان یک مرکز آموزشی است در بحث فضاهای آموزشی هم با کمبودهایی مواجه هستیم که باید موردتوجه قرار بگیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه چالش بزرگ ما بحث عدم ماندگاری پزشکان متخصص است گفت: بعضاً پزشکان متخصص به‌عنوان طرح فقط مدت کوتاهی در بیمارستان حضور دارند و این یک نقیصه است که مسئولین مربوطه باید برای نگهداری پزشکان تدبیر کنند.
,
 
,
رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اذعان داشت: با توجه به اینکه سر ریز بیماران از مناطق مختلف و استان‌های هم‌جوار به این بیمارستان است مسئولین باید برای سهمیه داروهای ویژه‌ی موردنیاز در این بیمارستان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
,
 
,
همتی در پایان خاطرنشان کرد: در استان مرکزی صنایع بزرگی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و آلومینیوم را داریم که آلودگی‌ها را به خورد مردم می‌دهند اما اگر کوچک‌ترین کمکی در راستای مسئولیت اجتماعی خود داشته باشند می‌توانیم چندین بیمارستان بسازیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه