اخبار داغ

دلخوش عنوان کرد:

طرح سوت زنی تا یک ماه آینده به قانون تبدیل می‌شود/ پرتودهی شیرابه های سراوان

طرح سوت زنی تا یک ماه آینده به قانون تبدیل می‌شود/ پرتودهی شیرابه های سراوان
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به طرح سوت زنی گفت: سامانه‌ای برای ثبت مفاسد اقتصادی از سوی مردم طراحی شده که در دست بررسی است و تا یک ماه آینده نهایی و به قانون تبدیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در گفتگوی خبری با بیان اینکه تغییرات ارز ترجیحی و سود بازرگانی ۴ درصدی برای کالاها و اقلام ضروری هزینه سنگینی برای مردم داشت، اظهار کرد: طبق تصمیم مجلس، سود بازرگانی برای کالاهای ضروری از ۴ درصد به یک درصد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به طرح سوت زنی بیان کرد: سامانه‌ای برای این منظور طراحی شده تا به مردم امکان دهد مفاسد اداری و اقتصادی را در آن ثبت کنند و سازمان بازرسی آن را پیگیری و به قوه قضائیه ارجاع دهد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این طرح اشکالاتی داشت که پس از بررسی کمیسیون به بخش پژوهش‌های مجلس رفت و تا ماه آینده نهایی و به قانون تبدیل می‌شود.
,
 
,
دلخوش با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور مطالبه اعتبارات پرداخت نشده از سفر رئیس جمهور را مطرح کرده‌اند، افزود: برای پیگیری مسئله پسماند و زرجوب و گوهررود و سراوان بحث‌های مفصلی شد و درباره راه آهن نیز مقرر شد از طریق تهاتر نفت اقدام شود.
,
 
,
وی از رفع مشکل پسماند و شیرابه استان از طریق پرتودهی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی گاما و الکترون برای تبدیل شیرابه به آب کشاورزی را دنبال می کنیم؛ همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای نهاده های دامی از دیگر برنامه هاست.
,
 
,
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح شیوه پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی هستیم، گفت: ضعف‌هایی در زمینه اطلاعات بانکی در حوزه مالیات داریم که قرار است با راه اندازی یک سامانه این نقاط ضعف به تدریج برطرف شود.
,
 
,
دلخوش با بیان اینکه پس از گذشت ۵ ماه از نوشتن قانون بودجه، هنوز اجرایی نشده و برخی بانک‌ها هنوز به مردم تسهیلات پرداخت نمی‌کنند، افزود: قرار است این تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون، صندوق امید و برخی بانک‌های دیگر پرداخت شود و بانک‌ها نیز مشکلات را به ما انتقال دهند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار در شرایط فعلی کشور سخت است، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای شبکه گذاری آب در نظر گرفته شده اما شرایط فعلی مطلوب نیست و آب منطقه‌ای باید وضعیت آبرسانی و عملیات‌های بهبود کیفیت آب را تسریع بخشد.
,
 
,
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه حدود ۳۰ پل در این شهرستان ساخته شده است، بیان کرد: ۱۴ روستا در دست آسفالت است و ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پول نیز برای تغییر کاربری زمین‌های مردم در طرح هادی پرداخت شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه