اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

دشمنان ایران در حوادث اخیر دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند

دشمنان ایران در حوادث اخیر دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

دشمنان ایران در حوادث اخیر دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند

, دشمنان ایران در حوادث اخیر دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند,

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به اینکه قبول حق برای انسان جزو اختیارات است، اظهار کرد: خداوند این اختیار را داده که انسان ضمن قبول حق برای حفظ آن ایستادگی و استقامت داشته باشد. در ماجرای قبول انقلاب اسلامی ایران هم مردم برای این حق انتخاب داشتند و در تمام سال‌های بعد از آن نیز استقامت و صبر داشته‌اند که امروز به این نقطه متعالی رسیده است.شیرینی پیروزی موجب صبر و استقامت در طول این مدت بوده و بر همین مبنا هم انقلاب اسلامی ایران ماندگار است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: دشمن به دنبال حق نمایاندن باطل است و همواره در تلاش برای از بین بردن وجهه حق بوده، در این خصوص همیشه جبهه حق پیروز بوده ولی توطئه دشمن پایان پذیر نیست.

,

وی ادامه داد: اگر حق با باطل درهم نبود و خالص بود، دشمنان هیچ توطئه‌ای نمی‌توانستند بکنند. با اختلاط حق و باطل فرصت برای شیطان و دشمنان فراهم شده و زمینه دشمنی‌ها هموار می‌شود. شیطان به وسیله ابزارش که یاران او هستند، به دنبال پیاده کردن اهدافش است.

,

قریشی عنوان کرد: اتفاقات اخیر در کشور ما میدان حق و باطل بود که با بهانه کشته شدن یک خانم انجام شد. هیچکس از کشته شدن این خانم خوشحال نیست و همه ناراحتیم اما اینکه اعتراض و مطالبات را به سوی اغتشاش و اتفاقات ناجوار اخیر ببرند امری نادرست و غلط است که در اصل همان اهداف شیطان است.

,

وی گفت: قرآن سوزی و آتش زدن پرچم کشور چه ربطی به موضوع دارد؟ کشف حجاب بانوان، حمله به مساجد و برهم زدن امنیت کشور با ماجرای مرگ آن خانم چه ارتباطی دارد؟ این مشخص است که با توطئه منافقان و با اصل و روش همان تیم‌ها پیاده می‌شود.

,

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: احزاب منحله نظیر دموکرات و کومله در گذشته اتفاقاتی نظیر حوادث اخیر را رقم زده‌اند، این سوءاستفاده از احساسات مردم برای رسیدن به اهداف خودشان است و ارتباطی به مطالبات مردمی ندارد. آمریکا، انگلیس و اذناب آن‌ها با وجود خیانت‌های مختلف علیه مردم ایران امروز داعیه‌دار حق مردم و دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.

,

وی اذعان داشت: مردم باید با بصیرت و تشخیص جبهه حق و باطل وارد شوند و هرکس وظیفه خود را انجام دهد. این مسئله جدیدی نیست، از ابتدای پیروزی انقلاب همواره دنبال توطئه و فتنه بوده‌اند که مردم انقلابی همواره این فتنه‌ها را خاموش کرده‌اند.

,

قریشی خاطرنشان کرد: توطئه منافقان از زمان پیامبر(ص) وجود داشته و امروز در چهره جدید و با روش‌های جدید انجام می‌شود. برخی افراد از بدنه نظام هم دنبال اهداف دشمن هستند و تمام موجودیت انقلاب و اسلام را زیر سوال می‌برند. ملت ایران اسلامی با عمل به وظیفه همانند همیشه در راه دفاع از آرمان‌ها و خاموش کردن فتنه‌ها موفق خواهد بود.

,

وی، ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع با عوامل این فتنه، تقابل مردم با فتنه‌گران را امری دائمی دانست و گفت: هر فتنه‌گری و آشوبی در نزد علما و بزرگان شیعه و سنی محکوم است و هیچ دین و مذهبی این اقدامات را قبول نمی‌کند.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: تمام فتنه‌انگیزی ها و دشمنی آمریکا و اذنابش از خمان ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد و در دوران دفاع مقدس هم تشدید شد چراکه آن‌ها احساس نمی‌کردند که کشوری بدون اتکا به غرب و شرق پایدار بماند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل را نمادی از عزت ایران اسلامی برشمرد و عنوان کرد: این سخنرانی همراه با نمایش تصویر سردار سلیمانی، نشان داد که مدیریت انقلابی و اسلامی حتی در آن محل هم پاسخ می‌دهد.

,

وی اظهار داشت: جسارت و جرات در حمایت از انقلاب اسلامی و کشورهای اسلامی در اظهارات رییس جمهور نمایان بود. این جسارت و جرات قابل تقدیر و مثال زدنی است.

,

دفاع مقدس پر از معنویت، ایثار و جانبازی بود

, دفاع مقدس پر از معنویت، ایثار و جانبازی بود, دفاع مقدس پر از معنویت، ایثار و جانبازی بود,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رهبری های داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با ایثارگری و رشادت در مقابل دشمنان ایستادند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

,

امام جمعه میاندوآب در ادامه به شاخصه های حکومت نبوی اشاره کرد و افزود: نخستین شاخصه حکومت نبوی، ایمان و معنویت است و اگر در جامعه ای ایمان و معنویت باشد آن جامعه موفق و سعادتمند خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز معنویت موج می زد، گفت: هرچند تکنولوژی و قدرت در پیروزی تاثیر دارد ولی آن چیزی که تاثیر اصلی و مهم را دارد، معنویت است.

,

حسن زاده به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس باعث اتحاد وانسجام و همدلی شد.

,

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: دفاع مقدس پر از معنویت، ایثار و جانبازی بود و در ادامه این مسیر نیز باید با معنویت و با روحیه انقلابی و ایثار و معنویت به پیش رفت.

,

وی، قسط و عدالت را شاخصه دیگر برشمرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام در تمام امورات عدالت را برپا کرد ومقا معظم رهبری نیز بارها بر عدالت محوری تاکید داشته و باید عدالت در تمام جوانب گسترش یابد.

,

حسن زاده بر اهمیت صفا و مهربانی و صمیمیت نیز اشاره کرد و گفت: شاخصه دیگری که در این 43 سال بوده، اقتدار و عزت است.

,

وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت، تصریح کرد: دشمن بیکار ننشسته است و با بهانه های مختلف در صحنه بوده و می خواهد به اهداف خود دست یابد.

,

 امام جمعه میاندوآب گفت:دشمنان این را بدانند که ملت ایران اسلامی با بصیرت  و هوشیاری  اجازه نخواهند داد تا دشمنان و استکبار جهانی و آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست یافته و توطئه های آنان را خنثی خواهند ساخت.

,

حسن زاده تصریح کرد: از قوه قضائیه نیز می خواهیم سریعا خائنان و وطن فروشان را محاکمه کند.

,

خواسته مردم برخورد قاطع با آشوب گران است

, خواسته مردم برخورد قاطع با آشوب گران است,

امام جمعه پلدشت گفت: مردم از مسئولان امر خواستار اشد مجازات برای افراد محارب و اغتشاشگر هستند.

,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی با اشاره به حوادث اخیر گفت: شفاف سازی ها صورت گرفته بسیار مهم و بجا بود و از خبرنگاران و عوامل دخیل تقدیر و تشکر می شود.

,

وی تصریح کرد: برخی سلبریتی ها، خائنان به وطن، برخی از افراد فتنه ۸۸ و... از شرایط پیش آمده استفاده کرده و چهره واقعی خود را نشان دادند.

,

وی اظهار کرد: وظیفه ما تبیین شرایط موجود است تا نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب شود.

,

امام جمعه پلدشت افزود: حمله به مساجد، پرچم، آمبولانس، تخریب اموال عمومی و .... را شدیداً محکوم می کنیم.

,

به گفته وی ملت ایران از مسئولان امر خواستار اشد مجازات برای افراد محارب و اغتشاشگر هستند.

,

طالبی گفت: مقام معظم رهبری با اشاره نکردن به حوادث اخیر به دنیا پیام داد که این حوادث بسیار کوچک و در واقع ترقه بازی بوده و به زودی حل می شود.

,

امام جمعه پلدشت افزود: ملت ایران با بصیرت خود فتنه ها را سرکوب می کند.

,

هوشیاری مردم فتنه های دشمنان را خنثی می کند

, هوشیاری مردم فتنه های دشمنان را خنثی می کند, هوشیاری مردم فتنه های دشمنان را خنثی می کند,

 حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و شرکت در اجلاس سالانه مجمع‌عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این حضور فعال ایران در مجامع عمومی بین‌المللی هیچگاه مطلوب جبهه برانداز نبوده و دشمن از این حضورعصبانی بوده و حوادث اخیر داخل کشور هم بی ارتباط با این قضیه نیست.

,

امام جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به اینکه  اعلام عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یک موفقیت چشمگیر برای دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید، افزود: موفقیتی که در دولت قبل به زلف برجام گره خورده بود و تحقق آن بدون FATF ناشدنی می‌نمود الان محقق شده و می‌توان آن را نقطه عطفی در روابط خارجی ایران طی چهار دهه گذشته به حساب آورد.

,

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حضور و عضویت رسمی ایران، زمینه‌ساز نقش فعال‌تر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شود که در این صورت، پروژه غرب برای به انزوا کشاندن ایران را به شکست خواهد کشاند.

,

 جلالی به حوادث و اتفاقات اخیر در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: بعد از موضوع فوت خانم مهسا امینی، حتی خود رئیس جمهور ورود کرد و قوای سه گانه همگی مسئولین را رسیدگی فوری به قضیه کردند و ابراز ناراحتی کرده و به خانواده آن مرحومه تسلیت گفتند ولی در مقابل برای جبهه احزاب معاند «سوژه» و «طُعمه» ای برای ایجاد فتنه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

,

 امام جمعه چهاربرج افزود: قطعا دستگاه‌های مسئول در چارچوب وظایف قانونی خود پس از رسیدگی دقیق به این حادثه گزارش نهایی آن را برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهند کرد، اما موضوعی که جا دارد در این خصوص به آن توجه کامل شود ضرورت وفاداری و عمل به قانون به‌عنوان میثاق و مبنای شکل‌گیری همه کنش‌ها و واکنش‌ها در کشور است.

,

وی با اشاره به دشمنی های جبهه معاند با نظام اسلام و استفاده از امپراطور رسانه ای برای دست یابی به اهداف خود، گفت: در کل دنیا تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد، رقم بالا و تعجب برانگیز ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش می‌دهند.

,

جلالی با بیان اینکه شگفت‌آور است که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبانی که فقط برای ایرانی‌ها برنامه پخش می‌کنند به رَقَم حیرت‌آور ۲۶۰ کانال می‌رسد و عجیب‌تر اینکه تماماً توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیداً سعودی و ترکیه با هزینه‌های گزاف تولید و سپس بطور رایگان برای ملت ایران پخش می‌شود، اظهار کرد: نکته جالب توجه اینکه این دولت‌های یادشده برای تماشای تلویزیون و فیلم‌های خود، از هموطنان خودشان پول می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت، حق اشتراک آنان را باطل می‌کنند ولی با سخاوتمندی تولیدات خود را مجانی در اختیار ما می‌گذارند.

,

امام جمعه چهاربرج به شگردهای رسانه ای دشمنان اشاره کرد و گفت: ایجاد شک و تردید در روایت رسمی، هشتگ‌سازی و ایجاد کمپین‌های مجازی، استفاده از سلبریتی ها و فضا‌سازی توسط آنها، برجسته‌سازی شعارهای ساختارشکنانه، تولید و القای شکاف میان مردم و حاکمیت، تجمعات کوچک را بزرگ و عمومی نشان دادن و امنیتی‌کردن فضا و القای تشنج و ناامنی از جمله شگردهای دشمنان است.

,

وی افزود: دشمنان با این اقدامات خود اهداف کوتاه، میان و بلند مدتی دنبال می کنند که از آن جمله می توان به کم‌رنگ جلوه‌دادن راهپیمایی بی‌نظیر اربعین ، عضو دائم شدن ایران دراجلاس مهم شانگهای، و تحت‌الشعاع قرار دادن سفر آیت الله رئیسی به نیویورک و بیانات و دیدارها و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در این عرصه در عرصه کوتاه مدت اشاره کرد.

,

جلالی اظهار کرد: تأثیرگذاری بر پرونده هسته‌ای ایران با فعال‌کردن پرونده حقوق بشری علیه ایران و تلاش برای اینکه فاز پرونده‌سازی را از هسته‌ای به سمت حقوق بشر ببرد، فعال کردن زنان و مطرح کردن حقوق زنان و امثال آن نیز از اهداف میان مدت است.

,

وی هدف بلند مدت دشمنان را از بین بردن اسقلالیت و جمهوریت و اسلامیت ایران عنوان کرد و گفت: جریان ضدانقلاب، گروه‌های تروریستی و منافقین داخلی خود فروخته به اجانب ، یکبار دیگر همه توانشان را پای کار صحنه آورده‌اند که رذیلانه از فرصت مرگ غم‌انگیز مهسا امینی نهایت سواستفاده را بکنند.

,

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: بررسی محتوای برخی تجمعات اعتراضی کم جمعیت که در تهران و برخی شهرهای دیگر به‌صورت پراکنده برگزار شد، به خوبی نشان می‌دهد که تجمع‌کنندگان به‌دنبال روشن‌شدن حقایق درباره علت مرگ مهسا امینی نیستند و اغتشاش و ناامنی و سر دادن شعارهای ساختارشکن علیه اسلام و حاکمیت را دنبال می‌کنند.

,

 وی با اشاره به اینکه شعارهای رادیکال معترضان نشان می‌دهد که هسته‌های مشوق تجمع جریان مردمی نیستند بلکه افراطیونی هستند که به‌دنبال عقده‌گشایی علیه اسلام و حاکمیت هستند و اساساً غیر موضوع مهسا امینی هم اگر بهانه‌ای پیدا کنند همین روند را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: آنها همان هایی هستند که قران می سوزانند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را که هزاران خون به پای آن ریخته شده آتش می زنند و به مجسمه شهید سلیمانی که جان خود را در دفاع از عزت، ناموس و امنیت مردم ایران اسلامی فدا کرد، اهانت می کنند و حقوق و اموال شهروندان را از بین می برند و به آنها خسارت می زنند.

,

جلالی افزود: آمریکا و انگلیس و اسرائیل و صهیونیسم و آل سعود و هر مزدور داخلی و خارجی این را بدانند که کور خوانده اند ، چرا که ملت ایران از هر زمانی دیگر هوشیار و آگاه و بصیر است و اینها را شناخته و به دام این شیطان صفتان نخواهد افتاد و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه