اخبار داغ

بانوان خراسان جنوبی حرکت اغتشاشگران را محکوم کردند؛

جریانات اخیر دستاویز دشمنان برای مبارزه با اصل نظام/ بانوان؛ اولین آسیب‌دیدگان حذف حجاب

جریانات اخیر دستاویز دشمنان برای مبارزه با اصل نظام/ بانوان؛ اولین آسیب‌دیدگان حذف حجاب
بانوان نخبه خراسان جنوبی با محکوم کردن تحرکات اغتشاشگران همه این جریانات را دستاویز دشمن برای ضربه زدن به اصل نظام بیان کردند و رعایت نکردن حجاب را آسیبی بزرگ دانستند که دود آن در وهله اول به چشم خود بانوان خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، به بهانه فوت خانم مهسا امینی چند شبی است که اغتشاش گران با  کشیدن چادر از سر زنان مسلمان، آتش زدن قرآن، مسجد، بقعه متبرکه و پرچم جمهوری اسلامی ایران، تخریب آمبولانس‌ها، تخریب اموال عمومی و شهادت چند تن از مدافعان امنیت به دنبال ناامنی و ایجاد تحرکات زننده هستند هر چند این تحرکات در مرکز خراسان جنوبی هم مشاهده شده اما به هیچ عنوان مورد تایید جامعه علمی و نخبه استان به خصوص در بخش بانوان نبوده طوری که خانم دکتر اصالتی در این باره به خبرنگار خاورستان گفت:واضح است در اعتشاشات افراد سودجو مهسا امینی را بهانه قرار دادند در گذشته موارد مشابه داشتیم برای همسر شهید که چادر از سرش کشیدند هیچ عکس العملی در این رابطه انجام نشد اگرغیرت عده ای می جنبد که باید در آن جا هم می جنبید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

او که دکترای روانشناسی است ادامه داد: این اغتشاشات بیشتر بهانه است که یک سری بی نظمی ها را ایجاد کنند و بیشتر هم از سمت خارج از کشور توسط عده ای از براندازان نظام هدایت می شود.

,

دامن زدن منافقین به اتفاقات

, دامن زدن منافقین به اتفاقات, دامن زدن منافقین به اتفاقات,

به گفته وی منافقین هم به این اتفاقات دامن می زنند وگرنه خود مردم ایران فهیم هستند و می دانند این اتفاقات می افتد و افردای که به عنوان امران به معروف و ناهیان منکر هستند در آموزش هاشان به آن ها گفته می شود که چه گونه برخورد کنند چه طوری رفتار شود و نباید برخورد خشمگینانه و سنگینی داشته باشند اما پیش می آید یک وقتی هست که فردی که به وی تذکری داده می شود برمی گردد توهینی می کند و حرفی را می زند که پلیس را به خشم می آورد از این اتفاقات می افتد که طبیعی است.

,

دکتر اصالتی این بانوی نخبه تاکید کرد: این ها همه دستاویز است  همان طور که بر همگان پوشیده نیست کشور دشمن زیاد دارد  عده ای مخالف اصل نظام و ولایت فقیه  هستند و نمی خواهند این حکومت و این دولت باشد از طرفی اقتداری که در واقعه اربعین اتفاق می افتد  خیلی اتفاق بزرگ و عظیمی بود این عظمت باعث می شود که  عده ای احساس نگرانی بکنند و اگر این کارها را نمی کردند طبیعی نبود.

,

وی  تصریح کرد: به طور معمول دشمن اگر جایی احساس نگرانی کند باید از یک مسیری نیش خود را فرو کند  این بهانه هم به دستشان افتاد و این مسایل پیش آمد متاسفانه افرادی را هم که بیشتر تحریک می کنند یک عده جوان هستند که  احساسی تصمیم می گیرند چرا که تفکر منطقی و نقاد ندارند.

,

رسالت ایران برای جوانان تبیین نشد

, رسالت ایران برای جوانان تبیین نشد, رسالت ایران برای جوانان تبیین نشد,

وی تاکید کرد : یک سری کوتاهی از سوی ما بوده است آن طور که باید و شاید رسالت جمهوری اسلامی ایران را به آن ها نرساندیم که چه اهداف  کلانی را در آینده دارد و زمینه سازی ظهور مد نظر است و چون این ها  جوان و احساسی هستند درگیر مسایل ظاهری می شوند و این اتفاقات می افتد و گرنه کشور ما کشوری است که بانوان در سایه حجاب  از امنیت و آرامش زیادی برخوردار هستند.

,

به گفته این بانوی فعال حوزه اجتماعی کشور ما جزو بهترین کشورهایی است که در آن بنیان خانواده محکم است الان کمتر کشوری است که مثل ایران به ویژه در کشورهای غربی و امریکایی پیدا کرد که این قدر خانواده با آن مقصد و معنایی که ما داریم وجود داشته باشد و این قدر ثبات داشته باشد .

,

اصالتی اظهار کرد: یکی از دلایل ثبات خانواده ها و موفقیت در کشور ما به خاطر آموزه های دینی به ویژه مسئله حجاب و عفاف است حفظ همین موضوع توانسته خانواده ها را نگه دارد و به نظر من خانم ها در کشور ما آزادی بیان دارند آزاد هستند در تمام فعالیت ها شرکت کنند.

,

به گفته وی  همین که درصد قبولی دانشگاه های خانم ها بیش تر آقایان است نشان دهنده این است که از نظر علمی خیلی جلوتر هستند میانیگین سواد بانوان بیشتر است  در کارهای هنری، حرفه ای در تمامی مشاغل پا به پای اقایان حضور دارند و  تلاش می کنند.

,

حجاب حریم ایران

, حجاب حریم ایران, حجاب حریم ایران,

این استاد دانشگاه با اشاره به چهار بعد معنوی، روانی، اجتماعی و جسمی انسان افزود: ما که نمی توانیم فقط دغدغه این را داشته باشیم که پوشیده باشیم یا نباشیم این ها جزو قانون کشور است همه کشورها همین طور هستند هیچ کشوری نیست که در آن حریم وجود نداشته باشد.

,

به  گفته دکتر اصالتی  همه کشورها حریم دارند اما چون کشور ایران  یک کشور اسلامی است حریمش سخت تر و شعاع حریمش بیشتر است و  برای همه ما پذیرفته شده است و به نفع همه و بنیان خانواده است.

,

وی ادامه داد: اگر فلسفه واقعی که پشت این مسئله حجاب و عفاف است را همه درک کنند هیچ وقت به دنبال حذف آن نیستند در شرایط فعلی آن ها  نمی دانند که در سایه این قضیه چه قدر می توانند با آرامش کنار هم زندکی کنند و خود خانم ها بیشتر آرامش دارد اگر من بدانم که در کشور من پوشش رعایت می شود همسر من که بیرون از خانه است خیالم راحت است اما وقتی این وضعیت را می بینم خود خانم ها اولین کسانی هستند که آسیب دیده این رعایت نکردن ها هستند.

,

به گفته وی عده ای از جوانان متاسفانه از روی ناآگاهی و ارضای غریضه در این میدان ها شرکت می کنند که خودنمایی بکنند می بینند که در جمع دخترانی هستند بیشتر تمایل دارند شرکت کنند هم آن اهداف شهوانی پاسخ داده می شود و هم هیجانی که این موضوعات دارد جدای از همه این موارد جوانان به دنبال هیجان هستند برایشان مهم نیست که هدف از این تجمعات چیست و چه افرادی سود می برند فقط همین که این تجمعات برایشان شور و هیجان دارد همین براشان جالب است.

,

پیشرفت جامعه با آزادی و افزایش آگاهی 

, پیشرفت جامعه با آزادی و افزایش آگاهی , پیشرفت جامعه با آزادی و افزایش آگاهی ,

این پزشک روان شناسی معتقد است در شرایط فعلی جامعه را باید به سمت آزادی و علم ببریم هرچه بیشتر این شرایط فراهم شود رشد جامعه بهتر خواهد بود باید خانم ها را به مسیری ببریم که بدانند ارزش واقعی شان به پوشش و لباس و لخت کردن سر و کله نیست ارزششان به  میران آگاهی و فهم و علمشان و میزان تاثیر  گذاری در جامعه است این ها چیزهایی است که اهمیت دارد و اگر روزی می خواهند بجنگند برای این ها بجنگند نه چیزهای ظاهری که مربوط به بعد حیوانی ما است.

,

اصالتی ادامه داد: چه فرقی می کند که سر لخت باشد یا نه مهم این است که به عنوان یک انسان آزادی را دارید که می توانید در همه زمینه ها فعالیت کنید  دوش یا دوش یک مرد فعالیت کنید.

,

وی تاکید کرد: برخی ها می گویند که شما که مخالف جریان هستید براتون این اتقاق مهم نیست چرا مهم است ما هم دوست نداشتیم این اتفاق برای خانم امینی  بیفتد و به خاطر یک خطای کوچک اتفاقی بزرگ برایش رخ دهد فقط چیزی که مورد پسند نیست این است که از این جریان سو استفاده می شود دستاویزی برای عده ای که منتظر بهانه بودند شده  است .

,

به گفته وی  یک عده هم این وسط هواسشان نیست اگر جنگ های داخلی اتفاق افتد ما از بیرون دچار مشکل خواهیم شد نباید انسجام خودمان را از دست بدهیم چون کشور ما اهداف بزرگی نظیر زمینه سازی برای ظهور را دارد همه ما باید در این قضیه سهم داشته باشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم .

,

محکوم کردن تحرکات

, محکوم کردن تحرکات, محکوم کردن تحرکات,

دکتر ضیاییان بانوی فعال در حوزه اقتصادی خراسان جنوبی  هم با تاکید بر این که پایبند نظام هستیم  گفت:  پای انقلاب ایستادیم و از فرزندان ایثار گر هستیم و چادرمان را محکم تر از قبل می گیریم .

,

به گفته وی در رابطه با این تحرکات و اغتشاشات  فقط می توانم بگویم متاسفم برای افرادی که همچنین تفکری دارند و واقعا می گویم ما پای همه چی مون وایستادیم چادری که در سر داریم ارثیه خانم فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) است ما پای نظاممان هستیم  فرزند انقلاب هستیم و پیرو ولایت فقیه هستیم و هر طور که حصرت اقا دستور دهند عمل می کنیم.

,

وی به عنوان یک کارشناس اقتصاد گفت: حکم جهاد اقتصادی را که حضرت آقا از روزی که دادند اقتصاد مقاومتی را گفتند  تبیین کنید پیرو حکم حصرت آقا در تمام شهرستان ها ی استان ورود کردم و این جهاد اقتصادی را انجام می دهم از طریق آموزش های کارآفرینی، توانمند سازی  توانسنجی و حتی مساجد را ورود کردم و محله به محله کانون های کارآفرینی می کنم .

,

وی تاکید کرد: افرادی که این تحرکات را انجام دادند  هدفشان مشخص است که در چه جهتی حرکت می کنند و افرادی هم که هم وطن ما هستند و همراهی می کنند توسط یک سری جریانات هدایت شده  گول خوردند که از خداوند عاقبت به خیری برای افرادی که باعث جریان انقلاب شدند را می خوام و همان طور که حضرت آقا فرمودند بلاخره آرام باشید این جریانات طبیعی است و باید جلوی دشمن بایستیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه